Alexanderdj Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Hei Jeg har en liten problemstilling som noen kanskje har en god løsning på. Leiligheten er på 2 etasjer, hvor Internett kommer inn i 2. etasje. I 1. etasje er det ingen nettverkskontakter. Maskiner i 1. etasje: 1 stk stasjonær PC 1 stk Windows Home Server 1 stk bærbar PC Maskiner i 2. etasje: 1 stk Windows Media Center 1 stk Xbox360 1 stk Nintendo Wii 1 stk Sony Playstation 3 Hvordan kan jeg best få koblet de to etasjene sammen? Optimalt hadde vært kablet, men det blir vanskelig/umulig å ta det gjennom veggen og ønsker ikke å borre hull i gulvet (Det er varmekabler i gulvet). Har vurdert trådløst, men er redd for at dataoverføringen vil bli for treg mellom Home Server og Media Center. På Home Serveren ligger alt av bilder og filmer som sees på Media Centeret. Har også vurdert et access punkt nede, som snakker med en trådløs router oppe. Da vil jeg kunne kable maskinene nede, men vet ikke om det vil hjelpe på ytelsen? Alternativt, vil nettverk gjennom strømnettet fungere tilfredsstillende? Slik ting er i dag, har jeg en trådløs router oppe, en kabel ut av vinduet i 2. etasje og inn i 1. etasje og så til en switch. Dette er ingen optimal løsning Vil helst at alle maskiner skal være kablet, bortsett fra Nintendo Wii, for optimal ytelse. På forhånd takk for alle tips (Redigert post med oppdatert informasjon om varmekabler) Endret 24. september 2007 av Glofi Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg ville borra om jeg var deg og satt opp noen koblingsbokser. Nettverkskabler i strømnettet funker det, men helst ikke så mange meterene av gangen siden strømkabelene gir fra seg støy. Du må ihvertfall bruke skjermede kabler til sånt. Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Jeg ville borra om jeg var deg og satt opp noen koblingsbokser. Nettverkskabler i strømnettet funker det, men helst ikke så mange meterene av gangen siden strømkabelene gir fra seg støy. Du må ihvertfall bruke skjermede kabler til sånt. 9562442[/snapback] Hei Takk for tilbakemeldingen. Glemte å nevne at det er varmekabler i gulv Gjør det vanskelig å borre gjennom det. Lenke til kommentar
zyx Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg ville borra om jeg var deg og satt opp noen koblingsbokser. Nettverkskabler i strømnettet funker det, men helst ikke så mange meterene av gangen siden strømkabelene gir fra seg støy. Du må ihvertfall bruke skjermede kabler til sånt. 9562442[/snapback] Hei Takk for tilbakemeldingen. Glemte å nevne at det er varmekabler i gulv Gjør det vanskelig å borre gjennom det. 9562462[/snapback] Har du åpent eller skjult el anlegg? Dersom det er skjult kan du kanskje betale en elektriker en 1000-lapp for å trekke kabler i veggene lang strømledningene som allerede finnes der? Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Har du åpent eller skjult el anlegg? Dersom det er skjult kan du kanskje betale en elektriker en 1000-lapp for å trekke kabler i veggene lang strømledningene som allerede finnes der? 9562558[/snapback] Hmm, det var en god idé. Det er skjult anlegg. Bare å finne en elektrikker da, som vil ta slike "små oppdrag" Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 da må du ha ganske bra kabler som skjermer mot elektronisk støy. Hva med å ha en Switch i 1. etg som kobles sammen med 2. etg ved hjelp av kabel eller eventuelt trådløs teknologi. selv om en bruker ledning så finnes det skinner som gjør at en kan skjule ledningene. Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Hva med å ha en Switch i 1. etg som kobles sammen med 2. etg ved hjelp av kabel eller eventuelt trådløs teknologi. selv om en bruker ledning så finnes det skinner som gjør at en kan skjule ledningene. 9562604[/snapback] Hvordan blir kvaliteten på linjen hvis det kun er trådløst mellom basestasjonene? Hvis jeg bruker ledninger må det borres, og det blir vanskelig med gulvet (varmekabler i det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå