Gå til innhold

Videobehandling, betydning av prosessorkraft

Tja

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med tiden det tar å skape en DVD av bilder i Pinnacle Photoalbum. Vurderer derfor å kjøpe ny maskin (og ny prosessor), men er usikker på hvor mye dette har å si...

I dag tar prosessen med å lage filer nesten 5 timer. Prosessoren min i dag er en Intel P4 2,8GHz - og vurderer da å gå til anskaffelse av en 4 kjerners....

Noen synspunkter, evnt. hvor mye tid jeg kan spare?

Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mye ram har du?.. ja.. uansett.. 2.8 ghz er for litte for det syns jeg :p.. men nå har ikke jeg all slags peiling...

trur 4 kjerner fordeler oppgavene i videoredigeringsprogrammet. (om så programmet støtter det?)

9562523[/snapback]

Ram blir på 2 GB, og programmet blir antageligvis Pinnacle Studio 11 (som skal støtte flere kjerner, etter hva jeg har forstått)

Jeg sjekket litt rundt, og så på Tom's Hardware at en Q6600 (som nylig har gått MYE ned i pris) skal være veldig bra for videobehandling, og faktisk ikke særlig dårligere på rendring enn toppmodellen (Extreme Ed.).

Lenke til kommentar
Q6600 skal være bra viss man ikke vil bruke for mye penger.

9602257[/snapback]

Takk for innspill! - jepp, er nok denne jeg vurderer - og da spesielt fordi prosessoren helst ikke bør gå over 100 watt i effekt (skal bruke et kabinett uten vifter, som leder varmen til kabinettet : Zalman TNN AF 500)

Lenke til kommentar

Du gjør klokt i å tenke på en oppgradering i hardware, det er mye tid å spare der, især når det kommer til bilde/videobehandling.

Men litt off topic; du burde vurdere å skifte programvare. Jeg har vært en sann trotjener av Pinnacle i mange år. Men etter at jeg hos en bekjent fikk prøve meg litt på Adobe, ble jeg helfrelst grunnet hastighet og utøkede funksjoner sammenlignet med Pinnacle. Adobe var særlig raskere i realtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...