Gå til innhold

Har jeg makset min xp2400?

Raz

Anbefalte innlegg

Hei,

har en xp2400 som jeg har prøvd å overklokke på et kt400 kort (dvs ingen pci/agp lock).

Kjører nå cpu'en på 12.5 x 174 = 2175 mhz. Prøver jeg 13 x 174 1.75 v nekter maskinen å boote.

Har jeg nådd grensa på cpu'en eller er det noe mer jeg kan gjøre? Jeg har 333 mhz ram og den klarer ikke mer enn 348 mhz stabilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at du har nådd grensen for CPUn din. Så lenge du har god kjøling vel og merke.

Du kan jo prøve å øke DIMM spenningen litt for å få ram´en stabil. Om du ikke alt har gjort det da. Det er nok heller det faktum at kortet ditt ikke har agp/pci lås.

På en annen side er det ganske utrolig at du har fått til en så høy fsb uten å få låst agp/pci. ved 174Mhz så er jo pci hastigheten over 43Mhz og agp 87Mhz. Kan ikke tenke meg at det er helt sundt for AGP kortet ditt.

Har forresten 333Mhz ram selv, og den gikk ikke på 384 med CAS 2, så jeg måtte nøye meg med 2,5. Så du burde prøve med mer konservative minne instillinger. Du kan jo velge å kjøre ramen i henholdt til SPD.. ikke lige gøy, men det kan jo hende at du kommer lenger med resten da. :)

Lenke til kommentar

Fra 333 fsb ligger pci/agp på 33/66 sier min bios. Sånn som jeg har satt opp systemet nå ligger vel pci på 35.

Når det gjelder kjølingen har jeg 5 kabinettvifter og ei thermaltake volcano 9 og tempen ved 2175 mhz ligger på 40 grader idle.

Lenke til kommentar

Vel, jeg økte volt'en til cpu'en og da var jeg oppe i 2262 mhz i 30-40 min før maskinen kræsja. Tar ikke sjansen på å fjerne jumperen på hovedkortet og ta overvolt. Rygga tilbake til 2200 mhz og den har kjørt fint på det i flere timer nå, får la den tygge på noen tall i ett par dager før jeg sier meg ferdig.

Lenke til kommentar

Njo, det kan godt hende, men jeg kjører med as3 og volcano 9 og temp'en rapporteres til å være under 60 grader, faktisk under 50 for det meste. Mulig den er feil også.. vet hvordan det er, temp'en går opp og ned etter hvilken bios man kjører med. Bedre kjøling blir vel vannkjøling og det ligger jeg unna inntill videre :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
13 x 166 har jeg ikke prøvd.

Jeg har en TwinMOS 333 CL2.5 som jeg kjører på 2-2-2-6-t1 @ 348 mhz. Mulig jeg må øke volten til cpu'en enda mer for å få den til å boote?

Kjører min 256MB TwinMOS 333MHz cl2.5 @ 386MHz aggressive 2,8V

Det er nok ikke rammen som holder deg tilbake. Kortet mitt vil ikke boote med denne instillingen, men kjører Sisoft Sandra Brunin Wiz i flere døgn uten problemer (alle CPU og alle mem burns). Jeg starter maskinen med 151FSB og øker til 155 FSB med Fuzzylogic 4 (MSI).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...