ricmik Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hei! Jeg var ute på båttur i helgen, og snublet over noe gamle rustne krok-greier ved Lensemuseumet i Fetsund. Tenkte at dette kunne bli et fint motiv.. Hva kunne evt. vært gjort bedre her? Bildet er bittelitt redigert i photoshop (bare RAW-settings). Lenke til kommentar
El chico Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Kroken kommer fint fram mot den lysere, men alikevel dramatiske, himmelen. Blidet er bra det, men fremstår for meg som litt rotete. Det er litt for mange sterke linjer som går i for mange retninger. Tror jeg ville ryddet opp litt: * Taustompen i toppen bør klones bort, det samme med tappen på gjerdet nederst. * Tror også jeg ville klonet bort tauet/snora som henger i bue. Har du mulighet til å gå tilbake ville jeg også prøvd å fotografere fra flere vinkler. Syns kroken bør henge fritt (altså ikke komme i konflikt med de andre elementene) Men dette er bare mine tanker Edit: Ser det er en vignetering (mørke kanter) på bildet. Har du lagt på denne eller kom den automatisk? Uansett, det gjør seg på dette bildet Endret 24. september 2007 av El chico Lenke til kommentar
ricmik Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 (endret) * Taustompen i toppen bør klones bort, det samme med tappen på gjerdet nederst.* Tror også jeg ville klonet bort tauet/snora som henger i bue. Har du mulighet til å gå tilbake ville jeg også prøvd å fotografere fra flere vinkler. Syns kroken bør henge fritt (altså ikke komme i konflikt med de andre elementene) Edit: Ser det er en vignetering (mørke kanter) på bildet. Har du lagt på denne eller kom den automatisk? Uansett, det gjør seg på dette bildet 9561903[/snapback] Takk for en god og konstruktiv tilbakemelding! Kloningen skal utføres med det samme! Det kan nok la seg gjøre å dra ut for å ta bildet på nytt, ja.. Spesielt nå som det er høst, er det vel fare for at forholdene ligger til rette for flere artige bilder. Vignetteringen la jeg på i ettertid.. følte at den gjorde det hele litt mer dramatisk. Edit: Kloning patching etc. er utført.. og bildet endte opp slik: Må si det er interessant å få kommentarer, ettersom jeg er überfersk i denne hobbyen. Har ikke helt fått øynene opp for linjer og diverse, men jeg håper det kommer en dag. Endret 24. september 2007 av ricmik Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hei, Fin og dyster stemning på bildet ditt, veldig riktig for årstiden! Når det gjelder selve bildet, så synes jeg du har stått for langt unna og fått med for mye forskjellige elementer. Det blir ingen klar fokus på noen elementer (du mangler en kompisisjon), og da blir bildet mindre spennende å se på. Ingen dårlig start, altså. Det er skarpt og har en fin stemning. Og veien videre til fotogeni-status er fylt med mye morro og mange forsøk Lenke til kommentar
ricmik Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Takk for nye innspill! Tar også med meg disse ordene i min huskebok for å bli en bedre hobbyfotograf Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det ble litt for mange detaljer og linjer, men ikke mer enn at det kan ryddes opp i med noen timer i PS. Bra utgangspunkt, men ikke særlig spennende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå