MaSo Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 hva hender om man kjører forbi utrykkningskjøretøy? da tenker jeg vist man kjører forbi eks ambulanse med blålys Lenke til kommentar
Eurofag Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Ambulansen kommer nok ikke til å gjøre noe annet enn å prøve å komme seg dit den skal. Men jeg mener jeg har lest noen avisartikler om dette tidligere. Dersom du bevisst hindrer et utrykkningskjøretøy på denne måten så vil jeg tro (og håper) at det kan få ganske alvorlige konsekvenser. Endret 24. september 2007 av Eurofag Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 hva hender om man kjører forbi utrykkningskjøretøy?da tenker jeg vist man kjører forbi eks ambulanse med blålys 9561564[/snapback] Du får kraftige bøter. Det samme gjelder om du bare legger deg på hjul uten å kjøre forbi. Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 hadde vært litt sykt om man hadde kjørt langs E6`n og viker for kjøretøy i utrykkning og plutselig kommer en eller annen tulling i 100 å helvete etter og kjører ræva av utrykkningskjøretøyet :!: Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Nei, det er ikke sykt, det er idiotisk, har opplevd det. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Ambulansen kommer nok ikke til å gjøre noe, men du kan nok banne på at de kommer til å ringe politiet og anmelde.... Det samme gjelder hvis du henger på ræva til ambulansen under utrykning, f.eks igjennom rushtrafikk o.l. Vil nok anta at politiet prioriterer slike henvendelser... Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 i såfall, hva om man kjører eks en Lotus omega, tar denne bilen fordi den ser ut som en helt vanlig opel omega, fjerner skiltene og så der etter kjører forbi politiet under utrykkning. har de da noen mulighet til å spore deg opp? :S Lenke til kommentar
Eurofag Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 i såfall, hva om man kjører eks en Lotus omega, tar denne bilen fordi den ser ut som en helt vanlig opel omega, fjerner skiltene og så der etter kjører forbi politiet under utrykkning. har de da noen mulighet til å spore deg opp? :S 9561716[/snapback] Spiller det noen rolle om du har en lotus eller en opel når du kjører forbi en ambulanse uten skilt? Er dette noe du planlegger? Du er rimelig syk om du tenker på å skru av skiltene på en bil bare for å kjøre forbi en ambulanse. Klart de har mulighet til å spore deg opp. En bil uten skilt er jo en "sitting duck". Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 (endret) i såfall, hva om man kjører eks en Lotus omega, tar denne bilen fordi den ser ut som en helt vanlig opel omega, fjerner skiltene og så der etter kjører forbi politiet under utrykkning. har de da noen mulighet til å spore deg opp? :S 9561716[/snapback] Spiller det noen rolle om du har en lotus eller en opel når du kjører forbi en ambulanse uten skilt? Er dette noe du planlegger? Du er rimelig syk om du tenker på å skru av skiltene på en bil bare for å kjøre forbi en ambulanse. Klart de har mulighet til å spore deg opp. En bil uten skilt er jo en "sitting duck". 9561817[/snapback] Neida har ingen planer om å prøve dette, var bare en diskusjon som kom opp igår når vi ble forbikjørt av en ambulanse. Forskjellen er at lotus omegaen har nærmere 400hk og gjør 0-100 på under 6sek og ser ut som en opel omega. Dette gjør at jeg er i tvil på at noen politibil i norge vil klare og holde følge med den. Jeg vil tro at det er en rimelig lostcase lotus omega no.119(første sekundende er grå) [YOUTUBE]bHbAu9uaqKk[/YOUTUBE] Endret 24. september 2007 av MaSo Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Politiet har ikke lov til å bedrive biljakt i Norge, hvis det er fare for folks liv. Politet trenger ikke å kjøre sportsbiler for å få gjort jobben sin. En bil og bilfører kan bli tatt på signalement i ettertid. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Å flise forbi eit utrykningskjøretøy må vere noko med det mest hjernedøde ein kan finne på. I tillegg så har sjåfører i utrykningskjøretøy ein del opplæring på å kjøre i høg hastigheit. Det har ikkje iditoen i ein Lotus. Den eineaste grunnen til at ein skulle finne på noko slikt er på vei til sjukehus med nødstilfelle, der liv står på spel. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Kan nesten høres ut som noen innbiller seg at utrykningskjøretøyer er ute etter litt kappkjøring.... Utrykningskjøretøyer under utrykning er ute for å gjøre en jobb. Alle som forstyrrer disse kjøretøyene på en eller anne måte gjør noe straffbart. En ambulanse som kjører med blålys og kanskje ikke kjører som et svin, har kanskje en dødssyk pasient under behandling bak i bilen. Denne bilen skal ha fri bane uten forstyrrelse. Å diskutere dette synes jeg er rimelig tåpelig... Hva om det er noen som står deg nær som ligger bak i ambulansen? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg har sett flere ambulanser, fulgt av en bil bak med nødblinken på. Regner da med at det er pårørende i følgebilen. Men å gjøre dette bare på pur faen, skru av skilt og mere til, er idioti. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Da jeg var i USA ble jeg skrekkelig forundret da taxien tok opp på sida av ambulansen og drog forbi. Vi var 10 stykker i en maxi taxi og alle kikker forundret på hverandre. Må ha ligget i 110 kmh da vi kjørte forbi. Ambulansen var i fyll utrykning med blålys og sirene. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Forskjellen er at lotus omegaen har nærmere 400hk og gjør 0-100 på under 6sek og ser ut som en opel omega. Dette gjør at jeg er i tvil på at noen politibil i norge vil klare og holde følge med den. Selv om noen kjører en bil som er raskere enn en politibil så har dette lite å si, som oftest. Det er nok garantert enheter som er lengere framme, slik at de kan kommunisere hvor de blir å treffe på fyren som kjører raskt. Så trenger fyren i lotusen også sterkninger der han kan komme opp i hastigheter som er raskere enn en politibil, jeg tipper han vil støte på biler ganske så raskt uansett, ikke utrolig mange veier som er bygd for 200km/t. Edit: Selvsagt, kan man kjøre som Ghost Rider så mister man nok politiet med en gang. Endret 24. september 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 En lokal kjørelærer som jeg tok lappen med, kjørte forbi en brannbil under utrykning en gang. Han er ikke helt god i hodet da, det skal sies. Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg har ligget bak en brannbil full av vann, med blålys og sirene. Den klarte bare 60km/t opp bakkene der det er 80-sone. Mulig den klarte mer, men de kjørte nå ikke fortere i alle fall. Vurderte igrunn å kjøre forbi, men lot det være. Holdt meg bare bak. Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Jeg har ligget bak en brannbil full av vann, med blålys og sirene. Den klarte bare 60km/t opp bakkene der det er 80-sone. Mulig den klarte mer, men de kjørte nå ikke fortere i alle fall. Vurderte igrunn å kjøre forbi, men lot det være. Holdt meg bare bak. 9568420[/snapback] blah, tror jeg hadde blitt sprø av å ligge bak en konteiner full av vann, nesten like ille som folk med campingvogn/campingbil Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Politiet har ikke lov til å bedrive biljakt i Norge, hvis det er fare for folks liv. 9561882[/snapback] Det vil jeg nesten kalle en myte. Det finnes jo ingen biljakter der det ikke er fare for folks liv, og biljakter hører man jo om fra tid til annen. Det er ikke lenge siden en kvinne ble meid ned og drept av en gærning som hadde snuten i helene. (Saken ble selvfølgelig henlagt. Og det var idioten i bilen som kjørte på dama). Men det er en annen sak. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 i såfall, hva om man kjører eks en Lotus omega, tar denne bilen fordi den ser ut som en helt vanlig opel omega, fjerner skiltene og så der etter kjører forbi politiet under utrykkning. har de da noen mulighet til å spore deg opp? :S 9561716[/snapback] Spiller det noen rolle om du har en lotus eller en opel når du kjører forbi en ambulanse uten skilt? Er dette noe du planlegger? Du er rimelig syk om du tenker på å skru av skiltene på en bil bare for å kjøre forbi en ambulanse. Klart de har mulighet til å spore deg opp. En bil uten skilt er jo en "sitting duck". 9561817[/snapback] Neida har ingen planer om å prøve dette, var bare en diskusjon som kom opp igår når vi ble forbikjørt av en ambulanse. Forskjellen er at lotus omegaen har nærmere 400hk og gjør 0-100 på under 6sek og ser ut som en opel omega. Dette gjør at jeg er i tvil på at noen politibil i norge vil klare og holde følge med den. 9561852[/snapback] Hva er det som pilitiet har til disposisjon, som drar en lotus? Helikopter min venn, helikopter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå