Gå til innhold

Når kommer Cowon D2 8 GB og 7 16 GB til Norge?

SRD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iAudio 7 16GB kommer i 4.kvartal. Jeg vet ikke om noen bestemt dato da.

D2 8GB selger de hos komplett nå men de har den ikke på lager. Jeg ville ventet i minst en uke med å handle der siden de har fått et nytt automatisert system og det er masse rot der for øyeblikket, leveransen deres kommer til å bli raskere enn før og det nye systemet kom nå for å få det inn før jul, for at det skal bli raskere senere må dessverre kunder som meg vente i 3-4 uker på pakkene sine :(...

D2 er lite praktisk til trening, har en selv og er kjempefornøyd men den er tung og lite praktisk når man er ute å jogger...

Til trening ville jeg tatt en titt på Samsung U3, Creative Stone, SanDisk Sansa Clip og Sony sin nye spiller som vistnok skal komme om ikke så alt for lenge: Sony NW-S610... Den er mindre enn Nano, men mye bedre. Har ikke tittet så mye på Cowon U2 så vil ikke si om den er en god eller dårlig kandidat...

Beklager det siste var litt off-topic men jeg er ikke den eneste :)...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
U2 var ikkje dum nei, synd det er så få forhandlere her i landet som tar inn Cowon, finn ikkje 2GB-versjonen. U3 er det heller ingen som har.

9604195[/snapback]

jeg kjøpte den på tilbud på teknikmagasinet, 599 el 699. men tror 2GB versjonen er utsolgt :/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Endelig :)

Har fått samme mailen. Men tror jeg venter til CDon.com eller komplett.no får den inn. De pleier å ha lavere priser på Cowon-spillere enn Paxmania. Det tar vel ikke så veldig lang tid før de også har den inne.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Enda bare Pixmania som har iAudio 7 16 GB i prisguiden. 16 GB duger, men vil helst vente til det kommer en 32 GB-variant, siden jeg ønsker å spile flac på den.

Har en MPIO HD300 20 GB nå, som jeg kjøpte i USA hovedsakelig fordi den kunne spille ogg. Menysystemet og funksjonene på den er tragisk, og spilleren er buggy. Det er ingen shuffle-funksjon på den, kun randomize, og da blir sanger repetert. Har derfor endt opp med å bare spille av hele album i kronologisk rekkefølge, og det er litt kjedelig i lengden. Den aksepterer max. 256 sanger i en playlist, og dersom man ønsker å opprette spillelister automatisk etter tags må man gjøre det i et Windows-program, og ikke på selve spilleren (og jeg bruker GNU/Linux).

Ser ikke ut som iAudio 7 lider av noen av disse defektene. Hva ble konklusjonen på lydkvaliteten? Bruker et Beyerdynamic DT 770-sett, så hadde vært fint om lydkvaliteten skilte seg ut. :) Ønsker stor diskplass, flashdisk, flac-støtte og Linux-støtte, så er blitt litt kresen på hvilke spillere jeg vil ha.

Endret av miceagol
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Enda bare Pixmania som har iAudio 7 16 GB i prisguiden. 16 GB duger, men vil helst vente til det kommer en 32 GB-variant, siden jeg ønsker å spile flac på den.

Har en MPIO HD300 20 GB nå, som jeg kjøpte i USA hovedsakelig fordi den kunne spille ogg. Menysystemet og funksjonene på den er tragisk, og spilleren er buggy. Det er ingen shuffle-funksjon på den, kun randomize, og da blir sanger repetert. Har derfor endt opp med å bare spille av hele album i kronologisk rekkefølge, og det er litt kjedelig i lengden. Den aksepterer max. 256 sanger i en playlist, og dersom man ønsker å opprette spillelister automatisk etter tags må man gjøre det i et Windows-program, og ikke på selve spilleren (og jeg bruker GNU/Linux).

Ser ikke ut som iAudio 7 lider av noen av disse defektene. Hva ble konklusjonen på lydkvaliteten? Bruker et Beyerdynamic DT 770-sett, så hadde vært fint om lydkvaliteten skilte seg ut. :) Ønsker stor diskplass, flashdisk, flac-støtte og Linux-støtte, så er blitt litt kresen på hvilke spillere jeg vil ha.

vostok.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
vostok.no

Tøft... Da gjelder det bare å bestemme seg for om jeg skal kjøpe nå eller vente til 32 GB kommer, men det kan jo ta sin tid. :)

Det kan ta sin tid ja. Du har jo D2 og minnekort da, 8 + 16 = 24GB

Lenke til kommentar

Etter å lest noen reviews og diverse forumposter, har jeg bestemt meg for en Cowon D2 i stedet. :) Muligheten for utvidelse av minnekort teller veldig, veldig sterkt. Det samme gjør utgangseffekten på 74 mW, iAudio 7 hadde "bare" 53 såvidt jeg leste. MP3-spilleren jeg har nå har 60 mW, men det er bare med den såkalte WOW-effekten. Hvordan stiller den seg i forhold til BBE?

Dessuten er det jo veldig fancy med touch screen. :D

Noen flere spørsmål.

• Har det kommet noen oppdateringer som tillater avspilling av statiske spillelister?
  • Fungerer avspilling fra tags uten tilgang til Windows? Hvis ja, fungerer tags med ogg og flac?
  • Er det mulig å bruke spilleren mens den er tilkoblet PC?

PS: Veldig fint skinnetui, men dyr siden den passerer 200 kroners-grensen og porto som koster flesk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Etter å lest noen reviews og diverse forumposter, har jeg bestemt meg for en Cowon D2 i stedet. :) Muligheten for utvidelse av minnekort teller veldig, veldig sterkt. Det samme gjør utgangseffekten på 74 mW, iAudio 7 hadde "bare" 53 såvidt jeg leste. MP3-spilleren jeg har nå har 60 mW, men det er bare med den såkalte WOW-effekten. Hvordan stiller den seg i forhold til BBE?

Dessuten er det jo veldig fancy med touch screen. :D

Noen flere spørsmål.

• Har det kommet noen oppdateringer som tillater avspilling av statiske spillelister?
  • Fungerer avspilling fra tags uten tilgang til Windows? Hvis ja, fungerer tags med ogg og flac?
  • Er det mulig å bruke spilleren mens den er tilkoblet PC?

PS: Veldig fint skinnetui, men dyr siden den passerer 200 kroners-grensen og porto som koster flesk.

Minnekort er kjekt ja :) nede i 299 på komplett for 8GB nå, 750 på cdon for 16GB. Selv fikk jeg tak i et adata 16GB kort til nokia n800'en min via en jeg kjenner i usa, betalte han 100 dolalr som var 530 kr på den tida. kortet koster per dags dato 70 dolalr fra newegg, pluss 11 dollar i porto hit, om du kjenner noen der i landet

BBE er noe helt annet enn wow, se på det som en avansert equalizer som ikke vrir lyden noe særlig.

statiske spillelister går an, men kun via windows vil jeg tro siden det krever mtp, dessuten er det mye styr medden funksjonen

kan sortere etter tags uansett hva du legger inn musikk med

kan ikke bruke spilleren mens den er koblet til pc selvfølgelig siden da bruker pcen minnemodulen. om du mener mtp lading så er det med stikkontaktlader så det er ikke noe problem

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Takk for svar! :) Kjempefint at man kan sortere etter tags. Med den nåværende spilleren, må jeg bruke Windows-programvare og ogg-tags blir ikke registrert.

Minnekort er kjekt ja :) nede i 299 på komplett for 8GB nå, 750 på cdon for 16GB. Selv fikk jeg tak i et adata 16GB kort til nokia n800'en min via en jeg kjenner i usa, betalte han 100 dolalr som var 530 kr på den tida. kortet koster per dags dato 70 dolalr fra newegg, pluss 11 dollar i porto hit, om du kjenner noen der i landet

Siden jeg tenkte å kjøpe et større kort når det blir tilgjengelig (32 GB eller mer), tenkte jeg å kjøpe et 8 GB midlertidig. Men siden jeg vil bruke et slikt kort i en fremtidig speilrefleks, må det være en av god kvalitet (Sandisk el. Lexar) og med høy hasighet (10 MB/s eller 20 MB/s). Koster minst 500 kr, men 700 kr på CDON (CDON og Multicom har rimligste D2 akkurat nå).

Evt. kan jeg kjøpe et 2 GB-kort, som går til mitt nåværende kamara som ikke støtter SDHC, og bruke 2 GB + mitt nåværende 1 GB i både kameraet og D2'en. Uansett, dette står mest om penger. Jeg vet jo hva jeg vil ha. :) Kjøpte det 1 GB-kortet billig i USA da jeg studerte der i 2005, men er dessverre ikke der nå (kjempesvak dollar).

Lenke til kommentar

Sært! Multicom har D2 til to priser. En til 1766,- og en til 2217,-. 450 kr forskjell. Gjelder å ikke klikke for fort. :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei igjen.

Da må jeg melde pass. Dette er kun søkbare varer vi kan skaffe, de ligger

ikke i vår meny.

Jeg vet ikke hva som er forskjell.

Vennlig hilsen

Målfrid Krogedal

Multicom Norge AS - http://www.multicom.no

Engenes, 4865 Åmli

Tlf salg 370 81 000 - Tlf support 370 81 888 - Fax 47 370 81 001

-----Opprinnelig melding-----

Fra: miceagol [mailto:X]

Sendt: 31. januar 2008 18:53

Til: MultiCom, salgs/kundeservice

Emne: Re: SV: Cowon/iAudio D2

Hei!

Et søk på "iaudio d2", gir følgende (se varen nederst):

http://multicom.no/SearchResult.aspx?q=kw:iaudio+d2

miceagol

MultiCom, salgs/kundeservice wrote:

> > Hei.

> >

> > Jeg finner bare disse to:

> > Den ene med DAB radio, den andre ikke:

> >

> > http://multicom.no/SearchResult.aspx?q=kw:D28GB

> >

> >

> > Vennlig hilsen

> > Målfrid Krogedal

> >

> > ________________________________________

> > Multicom Norge AS - http://www.multicom.no Engenes, 4865 Åmli Tlf salg

> > 370 81 000 - Tlf support 370 81 888 - Fax 47 370 81 001

> >

> >

> > -----Opprinnelig melding-----

> > Fra: miceagol [mailto:X]

> > Sendt: 31. januar 2008 15:04

> > Til: [email protected]

> > Emne: Cowon/iAudio D2

> >

> > Hei!

> >

> > Hva er forskjellen mellom varenr. D28GB og D28GB BLACK. Den ene er

> > priset

> > 1766,- og den andre 2217,-. Såvidt jeg kjenner til, er det bare to

> > varianter av Cowon D2. Ene er med DAB-radio og den andre med FM-radio.

> > Begge de to nevnte er med FM-radio.

> >

> > Mvh,

> > miceagol

> >

> >

Endret av miceagol
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

er vel helst fra to forkjsellige leverandører det der. ang minnekort så kan det diskuteres om sandisk er et godt merke, jeg bruker bare twinmos da jeg har hatt korrupte sandisk og kingston kort mer enn én gang. mange klager på at twinmos er billigmerke, men mine...um...*telle*...7 twinmos minekort har fungert utmerket så jeg handler heller etter egne erfaringer enn myter om at sandisk er noe tess :) stol aldri på minnekort som er oppkalt etter racerbiler ^_^

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
er vel helst fra to forkjsellige leverandører det der. ang minnekort så kan det diskuteres om sandisk er et godt merke, jeg bruker bare twinmos da jeg har hatt korrupte sandisk og kingston kort mer enn én gang. mange klager på at twinmos er billigmerke, men mine...um...*telle*...7 twinmos minekort har fungert utmerket så jeg handler heller etter egne erfaringer enn myter om at sandisk er noe tess :) stol aldri på minnekort som er oppkalt etter racerbiler ^_^

Hehe. Vanskelig å dømme hva som er best når man ikke ser noen skikkelig statistikk på det, kun enkelterfaringer. Men jeg har derimot god erfaring med Sandisk, så jeg holder meg til dem. Ulempen er at de er litt dyrere, men-men...

Transcend derimot... Jeg føler meg mer skeptisk til dem. Uten at jeg kan begrunne det. :)

Kjøper et 2 GB 20 MB/s og 8 GB 10 MB/s fra Sandisk (og D2 fra Multicom). Har alltids bruk for minnekort. Vanskelig å bestemme seg helt for noe når man har så sinnsykt mange muligheter. 8-}

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg en Cowon D2 8GB DAB + 16GB minnekort, men det eneste 16GB SD minnekortet jeg kan finne i norske butikker er Transcend - SDHC Card 16GB (Class 6) på CDON. Noen formeninger om dette kortet? Kvalitet, hastighet, pris osv? Er ganske sikker på at D2 støtter SDHC minnekort, men er det noen som kan bekrefte dette?

Tror dere Cowon vil oppdatere firmware'n slik at D2 vil støtte minnekort med større kapasitet, etter hvert som det kommer? Har lest at Cowon er ganske elendig på support og heller ikke de beste på firmwareoppdateringer. Hvor stor kapasitet støtter den med siste firmware, forresten?

Redigert: Når jeg tenker meg om, så burde jeg vel heller startet en egen tråd. Men i og med at både D2 og minnekort blir diskutert her, så ser jeg ikke noe problem med å poste den her.

Endret av jorg1s1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Vurderer å kjøpe meg en Cowon D2 8GB DAB + 16GB minnekort, men det eneste 16GB SD minnekortet jeg kan finne i norske butikker er Transcend - SDHC Card 16GB (Class 6) på CDON. Noen formeninger om dette kortet? Kvalitet, hastighet, pris osv? Er ganske sikker på at D2 støtter SDHC minnekort, men er det noen som kan bekrefte dette?

Tror dere Cowon vil oppdatere firmware'n slik at D2 vil støtte minnekort med større kapasitet, etter hvert som det kommer? Har lest at Cowon er ganske elendig på support og heller ikke de beste på firmwareoppdateringer. Hvor stor kapasitet støtter den med siste firmware, forresten?

Redigert: Når jeg tenker meg om, så burde jeg vel heller startet en egen tråd. Men i og med at både D2 og minnekort blir diskutert her, så ser jeg ikke noe problem med å poste den her.

16GB kortet mitt fuinker fint, Adata, sdhc er en egen profil så burde være greit uansett hva man stapper inn. transcend kortet på cdon er fin pris for norge og burde være god nok kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til dere som eier/har prøvd D2; hvordan fungerer egentlig den trykkfølsome skjermen i praksis? Jeg kan nemlig ikke se for meg at det er verken praktisk eller behagelig å holde på med. Ihvertfall ikke når det er snakk om en trykkfølsom skjerm på en mp3-spiller. Det er egentlig dette som er det største minuset med D2 i mine øyne, og som hindrer meg i å kjøpe den med det første.

Finnes det også to versjoner av iAudio D2? Har jeg forstått riktig når jeg tror at den ene versjonen har FM-radio, mens den andre har FM-radio og DAB-radio?

Endret av Mujlza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...