Nicolasn Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Har nå sittet her kl.3 på natten og husker ikke ordet for **** , men jeg kan forklare såpass at det jeg er ute etter eller lurer på, er en kode som brukes til å få en besøkende på hjemmesiden til å havne et vist sted på andre plasser på siden. Sett at du er på framsiden (Index/home) også er det en link der som sender deg rett til nederst del av "artikler" eller midt i. Noen som kan hjelpe? Endret 24. september 2007 av Nicolasn Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Det enkleste er jo å se på koden til en side som gjør akkurat det du spør om Men det kan gjøres f.eks slik: <a href="#nederst">Gå nederst</a> Når folk klikker på den havner de da på stedet som angis slik: <a name="nederst">Dette er nederst</a> Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Bruk ID. <a href="#hovedinnhold">Gå til midten</a> <div id="hovedinnhold">..</div> Og ja, ikke noen usemantiske klasse/ID-er. De skal beskrive innhold, ikke plassering/utseende. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) http://www.w3.org/TR/html4/struct/links.html#h-12.1.1 edit; -- trodde det var mest riktig a bruke a jeg. Endret 28. september 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Sitat, w3: Destination anchors in HTML documents may be specified either by the A element (naming it with the name attribute), or by any other element (naming with the id attribute). Sitat slutt. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jaok, men <div> midt i en tekst passer seg vel like mye <h3> elns da. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Du trenger vel ikke bruke noe spesielt? Hvis du skal hoppe ned til et bilde, gi bildet en ID. Skal du hoppe ned til en tekstparagraf ( ), gi den en ID. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå