Gå til innhold

Oppgradering av gammel PC, S939

Anbefalte innlegg

Vurderer å oppgradere min gamle maskin med mer minne og nye skjermkort.

Oppsettet i min gamle pc er som følger:

- Hovedkort: MSI K8N SLI Platinum

- CPU: DualCore Athlon 64 X2 4400+ S939

- Minne: 2x 512Mb PC3200 DDR SDRAM, 200MHz

- Skjermkort: nVIDIA GeForce 6600 GT 128 Mb (Må bare få bytta ut dette kortet nå!)

- PSU: MIST 500W, 20/24 pins

- Harddisk: 2x WDC WD2500KS-00MJB0

-Skjerm: 1x NEC LCD1970GX og 2x Eizo FlexScanL551

Det jeg har plukket ut til nå er:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=43728

Det jeg særlig ønsker å få svar på er valget av skjermkort i forhold til NEC-skjermen (max oppløsning på 1280x1024) . Vil det være noen gevinst å oppgradere skjermkortene ytterligere?

Ellers tar jeg gjerne imot generelle kommentarer om oppsettet.

På forhånd takk! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke mer strøm, så ny PSU synes kanskje ikke nødvendig.

Om du benytter tre skjermer er du kanskje ikke interessert i spill ?

Da virker 8600GT litt overkill...

Om du er interessert i spill ville kanskje et skikkelig skjermkort funke bedre enn to halv-bra, og beholde det gamle som slave, om det er mulig å kjøre dual i et sli-hk. Litt vanskelig å se hva en slik maskin benyttes til.

Lenke til kommentar
ett 8800 kort vil vel gi mer ytelse enn to 8600 kort for en lavere pris.

Og da kan du spare litt på poweret også.

9560843[/snapback]

Må ha to skjermkort! Kvitter meg nå med 6600-kortet for godt (hadde før to, men det ene har sagt farvel), og da trenger jeg to nye for å kjøre de tre skjermene.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke mer strøm, så ny PSU synes kanskje ikke nødvendig.

Om du benytter tre skjermer er du kanskje ikke interessert i spill ?

Da virker 8600GT litt overkill...

Om du er interessert i spill ville kanskje et skikkelig skjermkort funke bedre enn to halv-bra, og beholde det gamle som slave, om det er mulig å kjøre dual i et sli-hk. Litt vanskelig å se hva en slik maskin benyttes til.

9560846[/snapback]

Jeg benytter tre skjermer fordi det er så mye mer effektivt å jobbe på den måten når man har mange vinduer oppe på en gang. Men vanlig kontorarbeid er ikke det eneste jeg bruker maskinen til, tenker å bruke maskinen til spill også. Vil to 8600GT i SLI-modus kunne kjøre et spill av dagens standard på 1280x1024 oppløsning med alt av innstillinger skrudd på?

Lenke til kommentar

Du trenger absolutt ikkje ny strømforsyning nei. Den du har er god nok i massevis.

Så vidt eg har forstått så kan du ikkje bruke SLI dersom du har mere enn 2 skjermer. Eg er sikker på at det er slik i spill, men om det også betyr at skjermkort nr 2 ikkje kan vise windows skjermbilde veit eg ikkje. Det må du sjekke opp i før du kjøper to så dyre kort. For om du bare kan/skal spille på en skjerm så kan du kjøpe ett dyrt spillkort og ett billigere kort til den siste skjermen som bare skal vise Windows. Kanskje du tilogmed kan beholde ditt gamle 6600GT til det formålet.

Lenke til kommentar
Du trenger absolutt ikkje ny strømforsyning nei. Den du har er god nok i massevis.

Så vidt eg har forstått så kan du ikkje bruke SLI dersom du har mere enn 2 skjermer. Eg er sikker på at det er slik i spill, men om det også betyr at skjermkort nr 2 ikkje kan vise windows skjermbilde veit eg ikkje. Det må du sjekke opp i før du kjøper to så dyre kort. For om du bare kan/skal spille på en skjerm så kan du kjøpe ett dyrt spillkort og ett billigere kort til den siste skjermen som bare skal vise Windows. Kanskje du tilogmed kan beholde ditt gamle 6600GT til det formålet.

9562355[/snapback]

Okey, kjøper ingen PSU.

Det du skriver innledningsvis angående SLI stemmer jo, og ser for meg en situasjon hvor jeg skifter mellom treskjermsmodus uten SLI (office, explorer ol.) og enskjermsmodus med SLI (f.eks. spill). Men tenker også på å bruke alle tre skjermene mens jeg spiller flight sim. Til dette vil jo ikke 6600GT-kortet holde.

Ville du valgt noen andre kort til dette bruk enn de to jeg har tenkt på? Ellers, slik jeg forstår på deg, så er det ikke noe problem å kjøre et system med både et directX-9 kort og et directX-10 kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...