Sam47 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Jed tenke å kjøpe en Nokia E61i fra Noetcom. Men jeg reiser mye til USA or England og då bruker jeg lokale SIM kort - de er billigere. Jeg horte at Netcom sperre nye mobiler sånn at det umilig å bruke disse med andre SIM-kort. Vet noen hvis Telenor og de andre sperrer nye mobiler også? Lenke til kommentar
nets Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hvis du binder deg med abonomang til aktøren så kan du ikke putte inn noe annet simkort nei. Men hvis du derimot har et åpent abonomang uten bindingstid tror jeg ikke det blir noe problem. Men ring kundeservice, de svarer deg raskt der. Evt. hjelper deg med å låse opp telefonen slik at du kan bruke den i utlandet. Har god erfaring med Netcom kundeservice vertfall Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Beklager, Nets... dette er bare tull. Det er overhodet ingen automatikk i at en telefon er låst bare fordi man kjøper den med et abonnement med bindingstid. De operatørene som selger telefoner med bindingstid på abonnementet, låsere ofte telefonene i 12 mnd. Men langt fra alltid. Det koster penger å låse telefonene, derfor låses sjelden de telefonene som det ikke selges veldig mye av. E61i er et eksempel på en slik telefon; kjøper du den med NetCom-abonnement er den garantert ikke låst. Det kan godt tenkes at NetCom likevel setter på et lite klistremerke på esken der det står at telefonen er låst i 12 mnd, men det er bare et spill for galleriet. I sommer har NetCom pøst ut tusenvis av SE K810 som liksom skal være låst. Det er de ikke. NetCom har rett og slett ikke tatt seg tid til å få dem låst fordi markedet har skreket for høyt etter flere telefoner. Videre så skal det sies at operatørlås ikke er noen hemmelighet. Det er lov å spørre operatøren før du kjøper om telefonen er låst eller ikke. Hvis svaret er ja, kan du alltid betale litt ekstra og få en telefon uten lås. Generelt er Tele2 "verst" til å låse telefonene sine. Telenor kommer rett etter, men de har til gjengjeld en løsning der du får gratis låsekode dersom du har kjøpt telefonen med abonnement og abonnementet er aktivt (at du betaler og bruker det.) NetCom har ingen slik løsning, men til gjengjeld er de veeeldig slappe med å låse telefonene selv om de setter på det fine orange klistremerket. Lykke til med kjøp av ny telefon! -snubbel Lenke til kommentar
Lord Darkness Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 I tillägg kan man ju alltid låsa upp telefonen för en mindre summa pengar. //LD Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 I tillägg kan man ju alltid låsa upp telefonen för en mindre summa pengar. //LD 9561119[/snapback] Det er dessverre heller ikke riktig. Noen telefoner kan låses opp enkelt/billig mens andre faktisk er umulig eller dyre å låse opp. -snubbel Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Snubbel har i grunnen sagt det meste som er å si om saken. Den eneste Netcom-tlf jeg har støtt på i det siste som er skikkelig låst, er N73. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå