KjetilV Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg går nå det siste året på videregående skole, og skal søke videre utdanning til våren. Det jeg lurer på er hvilke jobbmuligheter/alternativer får jeg om jeg går Bachelor i Informatikk på en høgskole kontra noe som krever litt mer som for eksempel Siv.Ing i Datateknikk på NTNU? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Du har fortsatt meget gode jobbmuligheter med en bachelor fra høyskole. (Selv om ingen vet om hvordan det er om tre år). Du har litt færre stillinger og velge i mellom, og ofte så starter du i en mer ren programmererstilling enn du gjør med master. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 I en konsulentbedrift får du som regel jobb som ren programmerer enn som konsulent som jobber mot forretningssiden. Valget kommer vel an på hva du foretrekker og arbeid og tid som du er villig til å legge ned i utdannelse. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg har bachelor fra HIST og jobber nå som IT-ansvarlig på en videregående skole. Du vil nok oppdage at manglende erfaring har mer å si for om du får den jobben du ønsker deg enn litt mer utdannelse. Ingeniørstudiet er mer rettet mot programmering enn bachelorstudiet så vidt jeg har forstått. Vi lekte med datamaskiner og det tekniske mens ingeniørene lekte seg med lego og java. Lenke til kommentar
KjetilV Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Tid for søking nærmer seg, og jeg vil gjerne høre flere tips og erfaringer angående hva jeg spurte om i første post. Alternativene står mellom Siv.Ing i Datateknikk på NTNU og Bachelor i Informatikk på Høyskole. Altså to veldig forskjellige når det gjelder krav, både karaktermessig og hva som kreves for å bestå fagene. Jeg kommer nok til å ha ca. 49 studiepoeng, så det er jo ikke 100% sikkert at jeg får plass på NTNU om jeg søker dit.. Uansett, vil gjerne høre tips, erfaringer og jobbmuligheter. Endret 26. januar 2008 av KjetilV Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Det kommer an på hva slags jobb du ønsker deg. Dessuten kan en du på bachelor i informatikk velge fag relativt fritt, mens fagvalget er veldig fast på siving-studiet. Og skulle det komme en smell, og markedet blir dårligere, så er sivinger fra NTNU ALLTID ettertraktet. Lenke til kommentar
KjetilV Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 "Drømmen" er jo å bli en god programmerer, ettersom jeg har interessert meg for det en god stund, og jeg går ut i fra at siv.ing. ved NTNU er best når det gjelder dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå