Gå til innhold

Bachelor Informatikk på Høgskole - Jobbmuligheter?

KjetilV

Anbefalte innlegg

Jeg går nå det siste året på videregående skole, og skal søke videre utdanning til våren. Det jeg lurer på er hvilke jobbmuligheter/alternativer får jeg om jeg går Bachelor i Informatikk på en høgskole kontra noe som krever litt mer som for eksempel Siv.Ing i Datateknikk på NTNU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bachelor fra HIST og jobber nå som IT-ansvarlig på en videregående skole. Du vil nok oppdage at manglende erfaring har mer å si for om du får den jobben du ønsker deg enn litt mer utdannelse. Ingeniørstudiet er mer rettet mot programmering enn bachelorstudiet så vidt jeg har forstått. Vi lekte med datamaskiner og det tekniske mens ingeniørene lekte seg med lego og java.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Tid for søking nærmer seg, og jeg vil gjerne høre flere tips og erfaringer angående hva jeg spurte om i første post. Alternativene står mellom Siv.Ing i Datateknikk på NTNU og Bachelor i Informatikk på Høyskole. Altså to veldig forskjellige når det gjelder krav, både karaktermessig og hva som kreves for å bestå fagene. Jeg kommer nok til å ha ca. 49 studiepoeng, så det er jo ikke 100% sikkert at jeg får plass på NTNU om jeg søker dit..

Uansett, vil gjerne høre tips, erfaringer og jobbmuligheter.

Endret av KjetilV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...