Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter og den søte gutten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
'Søte' gutter er aldri kjærestemateriale.

 

Har opplevd fleire gonger på fest/fylla etc. at jenter kjem bort og "åh alle jentene på skulen synst du er så søt!". Har alltid lurt på korleis eg skal reagere på dette... For kva ligg i ordet "søt"? Hmm

 

Møtte ei snasen jente sist gong eg var på byen. Haha, kom til å søle litt øl på ho ved eit uhell, og ho krevde at eg skulle slikke det av brystet hennar! :p Etterpå dansa og rota me i ein halvtimes tid....før ho plutseleg berre FORSVANT uten forvarsel. Med andre ord er påstanden om at roting/klining for jenter er det samme som å sei "hei" til andre kompisar for oss gutar, sann. dessverre.

Lenke til kommentar

Det er kanskje riktig å tenke litt dialekt i dette temaet?

Det mange her mener "søt" betyr, altså typisk venn-men-ikke-kjæreste-materiale, betyr tydeligvis ikke alltid det.

MEN, når noen sier "skjønn/sjønn" om en gutt, da tenker jeg med en gang venn-men-ikke-kjæreste-materiale. Har en kamerat som alle jenter synes er såå skjønn, og bare snill og god. Men ingen av dem har vært forelsket i ham av den grunn.

Lenke til kommentar
Artig hvordan guttene snakker seg imellom om at søt i ca alle tilfeller er negativt(romantisk sett), og glatt ignorerer at 100% av jentene som har skrevet i tråden sier "søt" betyr noe utelukkende positivt når de bruker det. :p

Kjæresten min kaller meg stadig søt, og er stadig kjæresten min, så det er nok ikke alltid negativt nei. Samme har tidligere kjærester gjort, og allikevel blitt værende flere år, helt til _jeg_ slo opp. Så (søt=du har ikke sjans) stemmer ikke som en hovedregel i det hele tatt.

legg også merke til at de jentene som siter søt er posetivt sier det om sin kjæreste :p

Kjæresten din sier det også...

Tror søt har annen betydning utenfor ett forhold enn når mann er i ett...

 

Jeg har fått hørt følgende om meg

Søt, snill, ryddig, kjekk, tøff, barsk, kul, sprek, fin personlighet ++++

men er fortsjatt singel :cry:

Alle nye jenter jeg snakker med på msn detter nesten av stolen når jeg sier jeg er singel :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det er bare og vente til den rette jenta kommer forbi. Finnes gutter av alle slag, og jenter av alle slag. Er man ikke ca. like på disse tingene her, så blir det også vanskelig og ha et forhold.

 

Jeg vil beskrive meg selv som mer søt enn kjekk, og jeg har funnet ei jente som trives med det. Jeg kan selvfølgelig være vanskelig og kranglete, men stort sett generelt en "grei" type. :)

 

Mitt tips: Vent til jenta som tar deg med storm flyr forbi, og for all del, hold godt fast. :)

Lenke til kommentar
Søt kan jo beskrive personlighet også da. Men er forsåvidt enig i at søte gutter taper mot kjekke gutter.

 

Søt < kjekk

9579429[/snapback]

 

 

Hva med søt og kjekk? Kan ikke se hvorfor skille mellom disse to skal være så stor. Jeg har ofte hørt at jeg er søt, men det betyr vel ikke at jeg ikke er kjekk? :dontgetit:

Endret av Gene
Lenke til kommentar
"Du er så søt!" sier jenta og konstanterer at du sikkert er verdens beste kjærestemateriale.

 

Så går hun bort til den største drittsekken i rommet og begynner å rote med ham.

 

Dette har skjedd meg ALT for mange ganger. Hva med deg? Hvorfor er det slik? Hvorfor kan ikke jeg klare å være heit og drittsekk slik som dem?

9560471[/snapback]

 

Ikke akkurat en slik situasjon, hvor hun går å kliner med en drittsekk med en gang, men etter å ha snakket med ei i klassen under en fortrolig samtale snakket vi litt om dette med at hun ikke ville ha en kjæreste og slikt.

 

Noen få uker etter ble hun sammen med en drittsekk, og jeg snakket med henne om dette og da kom det opp at hun syns jeg var mye penere enn han og slikt, og at hun egentlig hadde siden 7. (OoOoOo) hadde hun likt meg, og jeg hadde tydeligvis ikke kjønt at hun likte meg, og tydeligvis oppført meg litt for rart, og derfor valgte hun en drittsekk istedet.

 

Kjipt.... nå "konkurerer" jeg også med en kødd som går 2.klassen, som jeg kjenner fra før gjennom ei klassevenninne. Men jeg tror jeg kan klare å få henne, og jeg ikke feiger ut når det gjelder.

Lenke til kommentar
"Du er så søt!" sier jenta og konstanterer at du sikkert er verdens beste kjærestemateriale.

 

Så går hun bort til den største drittsekken i rommet og begynner å rote med ham.

 

Dette har skjedd meg ALT for mange ganger. Hva med deg? Hvorfor er det slik? Hvorfor kan ikke jeg klare å være heit og drittsekk slik som dem?

9560471[/snapback]

 

Joda, det har skjedd en gang eller tredve... Nevn en av klisjeene på området, så har jeg antagelig vært borti den - alt fra dama som stikker stikker av med en annen rett foran nesa mi, via klassikere som "det er ikke deg, det er meg" og "jeg trenger litt rom til å tenke nå" til "Jeg tror ikke vi passer sammen, men vi kan vel være venner?" og damer som forsvinner i tynn luft etter å ha gjort meg passe interessert.

 

Svaret jeg kom fram til er at søt, snill, grei og alt det andre damer ramser opp når de blir bedt om å beskrive hva de ser etter i en mann bare er toppen av isfjellet. Det er en mengde personlige egenskaper som aldri blir nevnt, og når de sier de vil ha en snill mann så mener de egentlig at de vil ha en selvsikker mann med orden på livet sitt, en som har lederegenskaper og selvkontroll, en som kan utfordre henne følelsesmessig og mentalt, en som er morsom, eventyrlysten og litt uregjerlig, og samtidig er snill.

 

Når det gjelder "heit og drittsekk" så er dette en sannhet med noen modifikasjoner. Disse drittsekkene trekker damer fordi de har flere attraktive egenskaper enn de snille gutta, ikke fordi de nødvendigvis er noe idealbilde.

 

Det blir som å skulle klippe en hekk - den snille gutten stiller med en sløv kjøkkensaks, og drittsekken stiller med motorsag. Begge får til slutt jobben gjort, men han med motorsag er helt klart mer effektiv enn han med saksa. Særlig pent blir det dog ikke og en gylden middelvei i form av en hekksaks hadde vært det ideelle redskapet.

 

Orden inni hodet, selvtillit og sosiale ferdigheter er blant nøklene her, og hvis du kan luke ut de verste usikkerhetene og snakke like uanstrengt med Katrine Sørland som med den gamle dama bak kassa på den lokale Joker-butikken så har du kommet et godt stykke på vei.

 

Mine to cent

Lenke til kommentar

Jenter huff jenter.

 

Jenter trenger den følelsen av at de er beskyttet, selfølgelig liker de å bli kalt fine navn og lignende men ikke for mye. De trenger banneord, de trenger regler, de trenger testosteron, de vil se menn passe på dem gi dem lekser osv.

 

De fleste jenter hadde valgt en rik person som hadde vært i fengsel for en ting i stedet for en rik person som ikke hadde dette.

 

De trenger en trygghet som sier dem at "han" beskytter dem uanz.

 

Dette er det jeg har forstått da, de liker mer å blitt slått en å bli kalt "gullklump", "søten" osv.

Lenke til kommentar
Og der hadde vi endelig en ærlig jente.

 

Av dette kan vi konkludere med at vi som ikke er barske sliter :thumbdown:

9591717[/snapback]

Ey, det går ann å være attraktiv selvom man ikke er barsk da. Men skjønner hva du mener, drittlei av å være "hun søte" sjæl.

 

Kan bare snakke for meg selv, men jo barskere de er, jo finere er de imo.

 

9591764[/snapback]

Du setter kanskje ting litt på spissen, men jeg forstår hva du mener. Navn som gullklump o.l er ganske kvalmt, men å bli slått er det vel ingen som liker uansett. =P Man liker vel kanskje barske og tøffe gutter fordi det er litt mer spennende enn mors beste barn.

Lenke til kommentar
Og der hadde vi endelig en ærlig jente.

 

Av dette kan vi konkludere med at vi som ikke er barske sliter :thumbdown:

9591717[/snapback]

Ey, det går ann å være attraktiv selvom man ikke er barsk da. Men skjønner hva du mener, drittlei av å være "hun søte" sjæl.

 

Kan bare snakke for meg selv, men jo barskere de er, jo finere er de imo.

 

9591764[/snapback]

Du setter kanskje ting litt på spissen, men jeg forstår hva du mener. Navn som gullklump o.l er ganske kvalmt, men å bli slått er det vel ingen som liker uansett. =P Man liker vel kanskje barske og tøffe gutter fordi det er litt mer spennende enn mors beste barn.

9591783[/snapback]

 

 

Hører dette ganske ofte da, ikke til meg men av jenter jeg kjenner. Å slike dem snakker så høres dette ut som en helt vanlig jente idag. Nå tenker jeg ikke på de "standard jentene" som vil ha seg en "standard mann" ala "kristen" osv, men resten av folkeslaget "jenter". :)

Lenke til kommentar

Snakker vi fortsatt utseende? Forskjell på å se kjekk ut, og å se søt ut. Valper er også søte.

 

I like my men barske.

9591709[/snapback]

 

Vel, jeg vet ikke hvordan alle andre ser det da, men det å være søt er i like stor grad forbundet med diverse personlighetstrekk.

Poenget mitt er vel egentlig at til og med de barske drittsekkene også har noe som er søtt ved seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...