Deelay Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg har en 300 gig ekstærn usb disk. Er maxtor med icybox som skall. Sjekk her: I denne mappen har jeg ca. 150GB, noe som også vises på hva jeg har av ledig plass. Dette skjedde etter defragmentering..........hmm... Vet noen her hva som kan ha skjedd, og hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Mener du at det var 150GB i mp3 folder? Kanskje jeg har ikke forstått enda riktig!! Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hmm ikke den beste forklaring. Var folder mp3 på 150gb. Så defragmerte du og nå er den på 3.96gb? Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Hmm ikke den beste forklaring. Var folder mp3 på 150gb. Så defragmerte du og nå er den på 3.96gb? 9560717[/snapback] Jepp....Også er det like lite ledig plass på disken. Så de må jo ligge der skjult eller noe... Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hmm ikke den beste forklaring. Var folder mp3 på 150gb. Så defragmerte du og nå er den på 3.96gb? 9560717[/snapback] Jepp....Også er det like lite ledig plass på disken. Så de må jo ligge der skjult eller noe... 9560848[/snapback] Slik var det ja! Du bør være varsom med diverse chkdsk og annet du eventuelt har tenkt å kjøre. Først du må se om filene er flyttet og at de kanskje har fått annet navn. Bruk media player for å se om filene detekteres. For at det kan være fare at navn har forandret seg, ser litt 8.3 tedenser på navnene der, og dermed kan bli et hav av ukjente elementer. Så kanskje man finner en fornuftig løsning på det der. Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Jeg tok nettopp å søkte via utforsker etter en fil jeg vet var eksklusivt i mp3-mappa, men uten resultat.... hmm.... Håper i det lengste på å klare meg uten ibas(filene er ikke 6000 kroners-viktige akkurat :!: ) EDIT: Kjørte nettopp mappan i wmp og winamp, men de finner heller ingen flere filer. Endret 24. september 2007 av Oxido Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg mista 130GB en gang pga chkdsk.. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Din beste mulighet er getdataback. http://itpro.no/fil/134.html Leser disken raw,så finner ikke den filene. Er dem ødlaget eller tapt. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg tok nettopp å søkte via utforsker etter en fil jeg vet var eksklusivt i mp3-mappa, men uten resultat.... hmm....Håper i det lengste på å klare meg uten ibas(filene er ikke 6000 kroners-viktige akkurat :!: ) EDIT: Kjørte nettopp mappan i wmp og winamp, men de finner heller ingen flere filer. 9560960[/snapback] Filene kan være på andre plasser. Søk må gå på *.mp3 eller annet format. Ikke navn. Som det blir nevnt vil recovery prog hjelpe deg. Men uansett må du jo planlegg en del. Planlegging vil gå på det at starter å kopierer over til en annen disk, alle mappene og filer som du ser er uberørt av det. Kopiere over ikke klipp og lim, og i små mengder. Disken F:\ , kan ikke stoles på så mye nå. Ingen som vet tilstand for master file table, ingen som vet hvordan filene er behandlet under defragmenteringen, og ingen vet hvilken rolle har navnene på filene har spilt her. Filene som har veldig lange navn, du burde velge å først rename til noe kort (lag gjerne et system på det) i små grupper, for så å bruke funksjon i wmp for å hente info fra nett for å ajourføre Vedlegger noe diruse.zip som du har i support tools fra MS, hvis du har installert dem. Du kan bruke den mot \mp3 for å se om hva det rapporteres mer plass der enn i explorer, og ellers mot F:\ (ser at F:\ står som I (F:) i explorer. Lese om alle switches du kan bruke (for å starte med vil diruse /s /m f:\mp3….være nok.) med å skrive diruse /? i cmd, eller søk på nett for diruse. Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Oj, kjørte den diruse-tingen nå... I mp3-mappa fant den ikkenoe mer enn det som er i explorer. Det som er enda mer mystisk, er at når jeg kjørte den på hele disken fant den bare 115261.80 Mb Shit....... Driver å scanner gjennom disken nå med "getDataBack", men vet ikke hvordan det funker, så er spent på hvilket resultat det blir.... Står 4 timer på indikatoren da EDIT: Forresten, søkte etter *.mp3 óg, uten å finne noen av de forsvunnede filene! Endret 24. september 2007 av Oxido Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Ja da er det riktig å finne filene først med getdataback. De kan ikke forvinne. Men du må finne en disk til, for å recover filene. Ikke bruke samme disken. Det er mest å bekrefte at filene kan bli recovert i god tilstand og ikke i en ala "oslo filarmonik composition" Det går nok bra til slutt. Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 (endret) YES, da kom jeg hjem nå til alle 117GB(litt mindre enn det jeg trodde). TAKK for hjelpa folkens! Men, wiberos, de GigaByte'sene som er "skjult".. Blir de ledige til bruk etter recovery'en? Elleler som du nevnte, f: er ikke så mye å stole på lenger. Burde jeg kjøpe en ny en å legge over alt på? Kan kjøpe en 500 gigger eller noe med en gang da. Eller finnes det større nå? 800 eller noe? EDIT: Hehe, så en 1,5 TB nå... Kan ta vare på det meste man kommer over da, hehe.... Endret 24. september 2007 av Oxido Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 F: er ikke til å stole på, slik den er, men det betyr ikke at disken er ikke god nok. Du må allikevel utføre en sector kontroll på den etter på. Ingen vet hva var årsak til det som har funnet sted egentlig. Men den må du formatere igjen etter du har recover og etter du har kopiert over til en ny disk, som ja, hvorfor ikke en 500 eller 750 alt etter din vurdering og ønske. Du kan bruke den nye med Ntfs file system ---partitionert og formatert og ikke convertert fra fat til ntfs og eventuelt bruke det andre med fat32 hvis du har behov for å kople disken til andre maskiner osv. Arkivering av filer på den nye kan og finne sted med folder struktur som begrenser mulighet for skader. Flerre folder med mindre antall filer. Men det var fint at du fikk det til. Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Jeg har nå kjøpt meg en WD MyBook Premium edition 500 GB, men også fant jeg nettopp ut at den getdataback er demo-versjon og ikke trial! Hehe, er det noe gratisprogram eller trial som fungerer på samme måte dere kan anbefale? Bare sånn at jeg får kopiert en gang... Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det kan uansett være greit å investere i en lisens, koster ikke så mye og da slipper du jo å kave med det neste gang det skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå