Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spyr nesten hver gang morgenen etter øl på byen


CurSe

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med samme problem som trådstarter. Før kunne jeg godt helle i meg 6 halvlitere på vors, og godt ta 4-5 på byn og føle meg rimelig ok, men litt slapp dagen etter. Før jeg legger meg drikker jeg alltid store mengder vann før jeg går til sengs. Nå i det siste (de siste månedene) så kan jeg ikke drikke mer enn 3-4 øl før jeg kjenner at jeg blir kvalm. Da går jeg heller over på cider, selv om jeg er forsiktig her og. Det er ikke noe gøy å henge over dassen hele søndagen - og få høre av mamma at "Ja, hva var det jeg sa? All den drikkingen din!". Pga. dette har jeg måttet passet ekstra godt på og ikke drukket mer hvis jeg følte meg kvalm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke værre enn å ta en tur til legen da? Forumbrukere kommer jo evnt bare med sine innslag og sine reaksjoner på eventuelle fyllekuler, å sjangsen for at det hjelper deg er vel heller liten.

 

Ta en tur til legen da vel? Skade jo ikke.

 

Zyrtec ( hvis det er riktig skrevet, husker ikke helt ) hjelper heller ikke mot meg heller, men hjalp hos en kompis, Vann derimot, hjelper veldig. Når jeg og kompis var på fyllekule i tsjekkia i en uke, var regelen 1 glass vann pr 2 halvliter pils :)

Lenke til kommentar

Har aldri spydd dagen derpå, men har spydd en del på "direkten" tidligere.. Hender jo jeg blir dårlig morgenen etter, men det er som oftest når jeg har drukket jevnt til jeg legger meg, dvs stigende rus.. Det er jo forsåvidt bortkastet alkohol og.. Når jeg er dårlig hjelper det med noe mat, som oftest noe junkfood/junkfoodlignende for det er lettere å få ned syns jeg.. Prøvd det?

 

Mitt Top Gear top tip: Trådstarter og trådbumper kan jo prøve å elge når de kommer hjem i stedet, ser for meg at det er litt "greiere" å spy når du er full enn når du er bakfull =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Trådstarter: det sitter i huet ditt, tror jeg. For et par år tilbake kastet jeg opp hver eneste dagen derpå. Det slo ikke feil. Det var liksom opp, pisse, spy og legge meg igjen. Dette foregikk over en lang periode, muligens opp i mot et år. Plutselig så kom det seg. Jeg vet ikke hva det var. Jeg tipper at det kommer til å gå over hos deg også.

 

Zyrtec funker forresten. Prøv en Zyrtec, mat og en liter vann før du legger deg.

Lenke til kommentar

Etter min erfaring er det flere grunner til at man kan bli dårlig av en bytur:

1. For mye alkohol/tom mage

2. Man er allergisk mot alkohol/alkoholeffekten

3. Det er noe i det man drikker man ikke tåler

4. Som caze sier, kjemien i magesekken akkurat da

 

For min del, dersom eg blir dårlig, havner eg under punkt 1. Zyrtec hjelper ikke her, men derimot kjerringrådene som mat før alkohol, mye vann både før, under og etter samt c-vitaminer hjelper veldig. I tillegg bruker eg noe som heter Fiin I morgen som er noen vitamintabletter som øker kroppens produksjon av de stoffene som bryter ned alkoholen raskest. Noe som resulterer i at når eg våkner om morgenen er eg veldig sjeldent dårlig. Eg kan være trøtt, men sjeldent dårlig. Anbefales.

 

Er man derimot allergisk mot noe i alkoholen kan Zyrtec hjelpe. En kamerat av meg er allergisk mot et stoff i ølet som gjør at han blir dårlig hver gang. Zyrtec hjelper, men løser ikke problemet. Han kan derimot drikke alt det andre(sprit, rusbrus, vin osv).

 

En annen kammerat av meg tåler ikke kullsyren i øl(om eg ikke husker feil). Han kan derimot drikke øl dersom den er tam, eller evnt cider.

 

Og til sist når det gjelder kjemien i magesekken må man bare føle seg frem selv. Personlig fungerer det dårlig med sterk mat før alkohol. Da blir eg dårlig. Alkohol først og sterk mat etterpå derimot går helt fint, men skjærer seg på morgenen. Fet mat er det litt hipp som happ. Av og til ja, av og til ikke. Men dette føler eg varierer fra person til person.

 

Happy drinking! :)

 

PS: et triks som eg bruker når eg ønsker å være ekstra oppkvikkt dagen etterpå eller om natten. bytt ut innholdet i flaska med øl. ingen merker noen ting, ingen spør hvorfor og du er absolutt med på festen. dette gjør eg som regel alltid dersom det er noen eg prøver å få med meg hjem/skal på jobb dagen etterpå.

Lenke til kommentar
Virker som om du har en alkohol-intoleranse. Hvis det plager deg og forhindrer deg på noe vis, burde du snakke med en lege så dere kan avklare det.

 

Hei, jeg har et stort problem og tror det er alvorlig.

Legen:hmm, høres alvorlig ut. Hva er problemet?

Jeg kan ikke drikke meg full! Aner ikke hva jeg skal gjøre! Kommer jeg til og dø!? :omg:

 

Fra spøk til alvor.

Som mange her sier så kan zyrtec løse problemet.

Kanskje det hjelper å drikke 1\2L vann eller melk som sies å være bedre.

Det grønne du spyr opp i slutten, er det sterkt?

Viss det er magesyre så kan du prøve å ta noe syrenøytraliserende.

Du kan jo og drikke litt mindre, viss du har drukket lite over en periode så tåler du mindre enn du evt gjorde tidligere når du drakk oftere.

 

Merkelig tråd, ikke ofte jeg ser brukere her prøver å finne ut av et problem som hindrer en person til å ruse seg. *ironisk ment*

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

3 shot jæger maister med en gang du våkne:) funke kjempe bra hos meg, vet at det ikke er det som frister mest når du våkner men det funker i allefall.

ellers har du jo beroligende som du kan ta. garantert nervene som gjør deg så syk. anbefaler egentlig ingen av disse metodene men blir det for ille så er det jo en nød løsning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...