kaikaikai Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hei, bare et lite spørsmål. Min forrige gamle PC og denne nye har en tendens til å gi ifra seg et lite pip i ny og ne. Det kan være fra en gang om dagen til et par ganger om dagen. Maskinen ser ut til å virke helt normalt, men at en PC piper kan umulig være en god ting. Noen som har noen mulig løsning? Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hvor mange ganger piper den? Hvis du blar i hk manual vil du finne ut hva som feiler Lenke til kommentar
kaikaikai Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Hvor mange ganger piper den?Hvis du blar i hk manual vil du finne ut hva som feiler 9560038[/snapback] det er bare 1 gang den piper. Men manualen gjelder bare for POST-Boot, ikke i Windows. Endret 23. september 2007 av piirkasokken Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Kan være en av standarlydene i windows som ikke har fått tildelt noen lyd. Da vil som regel speakern benyttes istedenfor. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Langt eller kort pip? Fra høyttalerne eller fra hovedkortet? Den KAN være at temperaturen blir for høy og at det er BIOS som varsler om dette. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Kan være WiFien som piper når den finner noe, hva merke PC er dette? Lenke til kommentar
kaikaikai Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Jeg tror ikke det er speakeren da lyden også dukket opp uten speaker. Og lyden kan komme uten at jeg driver med noe som helst på dataen. Så tror ikke det kan være en windows-lyd som ikke er definert. Det er et kort pip og veldig høyt pip. Det er ikke temperaturen, da jeg har den under overvåking, ligger på rundt 40 gader på CPU og maks 70 grader på Skjermkort når jeg spiller. Dette er en hjemmesnekra pc uten Wifi. Endret 26. september 2007 av piirkasokken Lenke til kommentar
Caze Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Har du aktiv temperaturovervåking i BIOS på noen av komponentene? Eller vifte-alarmer? Lenke til kommentar
kaikaikai Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 jeg har stilt inn biosen på 60 graders treshold på CPU slik at den sier ifra over den, men CPU er ikke i nærheten, og det er jo bare et enkelt pip. Vifta har alarm, den har jeg testa før og tro meg, det er ikke som den lyden i hele tatt! Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 sjekk for virus. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Har du hatt beeps fra den var ny?Samme med den gamle? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det er nok bare at du holder inne flere knapper på en gang f.eks når du i et spill går fremover, strafer og hopper samtidig så får du et pc-speaker beep Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Han sier: Jeg tror ikke det er speakeren da lyden også dukket opp uten speaker. Og lyden kan komme uten at jeg driver med noe som helst på dataen Lenke til kommentar
kaikaikai Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Har du hatt beeps fra den var ny?Samme med den gamle? 9578055[/snapback] Ja, jeg satt den sammen før denne helga, og hatt beeps da. Merkelig men sant, ja jeg hadde det samme med den forrige og. Eneste som ikke er byttet ut fra den gamle er HDD, ellers er alt forskjellig. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Når jeg tenker etter, så er det noen hovedkort som har en speaker på selve hovedkortet, jeg har et fra MSI som er slik. Det piper selv om jeg ikke har speakeren i kabinettet koplet til. Lenke til kommentar
kaikaikai Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 kan fortelle at lyden forsvant etter bytte av HDD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå