Gå til innhold

Nytt kamera, trenger no anbefalnger

Anbefalte innlegg

har lyst til å kjøpe med et digital kamera.

har null peiling på bilder og sånt så trenger vel et som stiller sg inn på det meste sjøl.

tar bilder av alt mulig rart, men som regel er det mest av biler. alt fra parkert til i fart, og om muligheten er der, henger jeg ut av vinduet på bil i fart får å få no kule bilder. og har fra tidligere erfaringer lært at jeg trenger noe som reagerer fort om jeg skal få no bra bilde av ting som beveger seg fort.

har mest lyst på canon da det er det jeg har best erfaring med.

men kan også gå for andre merker om detta er best for meg.

pris er vel helst ikke no særlig mer enn 4000 spenn

Endret av ThomasPedersenDrammen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha kompakt så får du Canon PowerShot G9 som er vel toppen av kremen av kompaktkameraer til rundt 4000/i det heletatt...

Du burde også ta en titt på ultrazoom kameraer, der er det mye bra, skal du ut av vinduet i bil i fart så vil Ultrazoom sikkert være bra fordi de er litt store og har godt grep.

Skal du ha noe lite kan du ta en titt på Sony DSC T-100, Canon sin Ixus serie og Fujifilm sin F-serie...

Det er også noen litt større kompakt kameraer som er verdt å ta en kikk på... Selv bestilte jeg PowerShot A720 IS onsdag, gleder meg til å bruke det =), kosta under 2k=p...

Til bilder som du nevner ville jeg nok tro at speilrefleks er best... Du får speilreflex til 4000 men du må også regne å kjøpe med litt tilleggsutstyr til de da...

Endret av snillest
Lenke til kommentar

:!: Haha...

Jeg antok at det var en nødvendighet (har ikke speilrefleks selv), men alle andre jeg kjenner som har et sier at om man kjøper speilrefleks må man regne med å bruke like mye penger på ekstrautstyr som kameraet kostet...

Men det var jo fint å høre, da får jo jeg også råd til speilreflex om en liten stund =)...

Endret av snillest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...