Rabagastn Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Jeg har fått NTG Mega 20000/1000mbit, og med dette fulgte det med speedtouch 585i. Jeg sitter med min pc på dette, og har kobla til kabel, da trådløst er, vel, trådløst.. Men dama har laptoppen inne i stua, og det er naborommet. Likevel har hun signalstyrke svak og veldig svak. Hva kommer dette av, når jeg kan ta inn noen 100 m nedi gata? Endret 24. september 2007 av Rabagastn Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Ho burde sikkert legge inn nye drivere til trådløskortet sitt Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Mulig denne posten kan oppfattes som veldig usaklig, men uansett: Har hun Belkin-kort, KAST dritten ut vinduet fortest mulig og skaff nytt. Lenke til kommentar
DarkSheer Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Prøv å slett alle gamle oppføringer av trådløse nett under "Preferred networks". Har dessverre ikke norsk XP. Foretrukne nettverk kanskje ? Det kan ha en effekt har jeg hørt.....merkelig nok DarkSheer Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Prøv å slett alle gamle oppføringer av trådløse nett under "Preferred networks".Har dessverre ikke norsk XP. Foretrukne nettverk kanskje ? Det kan ha en effekt har jeg hørt.....merkelig nok DarkSheer 9562199[/snapback] Går greit, har både pc med norsk og engelsk, så er ikke noe stress.. Vel, hun har jo ingen gamle oppføringer. Det er bare en oppkobling, som brukes her og på skolen hennes. Og ja, ufattelig usaklig post... Edit: Ser at det står litt feil: Hennes laptop fikk inn en nabo 100 meter nedi gata... Endret 24. september 2007 av Rabagastn Lenke til kommentar
persistent Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Har laptop´en innebygget trådløst nettverk eller bruker hun f.eks. en usb-plugg ? Har vært borti enkelte usb-plugger som har elendig mottaking. Lenke til kommentar
DarkSheer Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Prøv å flytt den trådløse routeren litt rundt i rommet og se om det har noen effekt. Kan være en gjenstand i rommet som reflekterer signalet, eller noe i veggen som også kan blokkere/reflektere. Kanskje også prøve å sette PC-en i samme rom bare for å teste det også ? DarkSheer Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Det er innebygd trådløst i den.. Har prøvd å flyttet laptoppen inn hit, da blir det full styrke. Min stasjonære står her, og når jeg prøver trådløst til den har jeg full guff. Har prøvd å flytta routeren litt, men får prøve en gang til når hun kommer hjem i dag da. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Kanskje den veggen som er mellom er en brannvegg eller noe sånt? Prøvd med andre laptopper på den siden av veggen? Er det veggen eller laptoppen som er problemet? Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Kanskje den veggen som er mellom er en brannvegg eller noe sånt? Prøvd med andre laptopper på den siden av veggen? Er det veggen eller laptoppen som er problemet? 9563050[/snapback] Jeg løfta den opp i vinduskarmen, og da ble det litt annet. Hehe, nei det er et gammelt hus, så noe brannvegg er det ikke. Er ikke peis.. Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Bytt kanal på det tråløsse, min laptop finner ikke alle kanaler :s 08 virker hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå