Fishboone Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Har et Evga 8800 gts 640mb kort som mangler ett komponent. For sikkerhet skyld ett knøttlite komponent. Er det noen som har forslag på hvor jeg kunne levert det på rep? Har ikke garanti på kortet. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Kan du utdype hva den knøttlille komponenten er? Når det er utenfor garanti er det ikke så mange andre enn deg eller elektrokyndige venner som kan fikse det. Å få det reparert på et kvalifisert sted koster nok like mye som et nytt kort. Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) En av de tre Gul/orange "firkantene" helt ned mot høyre side på bildet er revet vekk. Ooops stort bilde Endret 23. september 2007 av Biomec Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 ForbiddenYou don't have permission to access /video3/images/g80-7/msi-8800gts320-scan-back.jpg on this server. Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Fikset bilde. Det er vist en kondensator. Det går vell ann å få tak i. Men mangler muligheten for å måle kapasitansen på multimeteret mitt. Endret 24. september 2007 av Biomec Lenke til kommentar
Murphy1999 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Fikset bilde. Det er vist en kondensator. Det går vell ann å få tak i. Men mangler muligheten for å måle kapasitansen på multimeteret mitt. 9560311[/snapback] Som du sier så er det en kondensator. For finne verdi må du lodde ut en av de andre der, som ser ut som de sitter i samme krets, og måle verdi. SMD kondenstorer er sjelden merket med verdi Men jeg ville prøvd med en 100pf, og sett hva som skjer. Kan du ikke selv, eller ingen du kjenner som kan å lodde, kan du evt høre med ditt lokale tv-verksted om de kan lodde inn en slik for deg Lenke til kommentar
tuusjr Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg klarte å rive løs et par kondensatorer fra skjermkortet under montasje av ny kjøler... Fant igjen noen av dem og fikk loddet dem på igjen, men det var et par som manglet. Testet så kortet og det fungerte toppers, så kan være at du er like heldig, at du har revet bort en kondensator som ikke er nødvendig for at kortet skal fungere riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå