oajen Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg vurderer å kjøpe en extender til mitt canon EF 70-200 f/4 IS USM. Har sett på Canon EF extender 1.4X som mitt valg. MEN etter å ha vært inne på foto.no og lest litt så har det dukket opp tvil i mitt uvitende hode,noen nevner kenko,sigma, Soligor. Så da er jeg ute etter gode råd ang dette . Ser at det finnes canon ef extender 2x,noen vil ikke anbefale dette? Har en kompis som er på tur til USA og New York så jeg har muligheten til at det blir handlet fra B&H der borte. Derfor håper jeg at noen kan hjelpe meg litt rask ang dette. Takknemelig for gåde råd og vink. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ville gått for den 1.4X fra Canon du allerede har sett deg ut. Enkelt og greit. 2x er ikke spsiellt å anbefale på ditt objektiv siden du mister autofokus (med mindre du har 1D) og at tap i bildekvalitet blir forholdsvis stor. Kenko, Soligor osv kjenner jeg ikke særlig til, så de får andre evt.anbefale deg.. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Jeg vil anbefale deg 1.4x Kenko da den har en fysisk utforming som gjør at den passer til alt med EF fatning noe Canon sin egen ikke gjør. Vil ikke anbefale 2X da den fort gir dårlig AF og reduksjon i billedkvalitet. Ellers kan du lese f.eks her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=817895&hl=+kenko Endret 24. september 2007 av bengh Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg har en 1.5x Kenko jeg har brukt på en 70-200 f4L, og den er jeg ikke særlig stolt av. Den forringer billedkvaliteten, og alt blir tåkete... Vel, det var vel å ta litt hardt i, men det er ikke langt fra sannheten... For tiden låner jeg en 70-200 f2.8L IS, samt begge Canons convertere (1.4x og 2x), og der har jeg litt blanda erfaringer.. Planen er å bruke begge converterne på objektivet samtidig når jeg nå skal på jakttur i noen dager, så det gjenstår å se hvor fornøyd jeg er da... 1.4x-converteren er knallgod! Den gir veldig lite tap av billedkvalitet, og kontrasten er veldig fin... 2x-converteren er derimot ikke fullt så flink på det. Der erfarer jeg større tap av kvalitet, og kontrasten er heller ikke så god. Det gjenstår å se hvordan de funker i "the wild" nå, da. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 De Kenko telekonvertere som jeg har erfaring med er 1.4x og 2.0x Kenko Teleplus pro 300 DG, som skal være av de beste til Kenko. 1.4x er som sagt bra på det meste mens 2.0x kan være bra eller ikke så bra. Har gode erfaringer med 2.0x og Canon 100 f/2.8 Macro mens den ikke fungere så bra med en Canon 80-200 f/2.8. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå