Gå til innhold

HP Vs Dell

Playable

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter at min 6 år gamle bærbare (såvidt :p) Dell maskin bestemte seg for å ta kvelden for noen uker siden, har jeg sett gjennom dagens datamarked, for å finne en ny maskin.

Jeg trenger kanskje ikke si det, men jeg har vært strålende fornøyd med min Dell gjennom disse 6 årene. Nesten aldri noen problemer.

Men i min saumfaring av markedet, endte jeg opp med 2 maskiner jeg har lyst på, og har nå problemer med å bestemme meg.

Den ene er HP DV9550EO gjennom Expert og den andre er Dell Inspiron 1720.

Dell'en har jeg satt sammen til å matche prisen og spesifikasjonen på HP'en. Eneste er at jeg vil ettermontere 2GB minne (så det blir 4Gb til sammen) i Dell'en, siden minneprisene til Dell er helt grusomme.

Ønsker hovedsakelig å bruke maskinen til skriving, nettbruk og se film/DVD. Dette er hovedkravet. Jeg har en ganske kraftig stasjonær maskin til mer krevende program, men klarer den å kjøre noen av dagens spill, samt 3D-program som Maya, hadde det vært fint også.

Noen som har noen tips eller forslag å komme med som kan hjelpe på min avgjørelse? Hvem burde jeg velge? Regner med at jeg kjøper en de nærmeste dagene, da Dell de kommende dagene har et tilbud om gratis Office-pakke i makinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Etter å ha lest litt rundt på dette forumet om HP og Dell, så trur jeg at jeg går får en ny Dell. Dell har jeg personlig god erfaring med også.

Dessuten vil jeg heller vente et par måneder på en Dell PC, enn en PC jeg må levere inn til service hver måned :p

Når det gjelder 64 bits windows, så er jeg klar over at 32 bits bare utnytter 3 GB. Jeg vil vel bruke 32 bits i første omgang, siden det er vel det som følger med Dell'en. Jeg får se hva jeg gjør med minne og Window Bits-versjoner når jeg mottar maskinen. Jeg forstår det slik at det kan ta en tid å motta den uansett :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...