Ozelot Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 En venninne sa det fantes medisiner som kunne dempe følelser(noe jeg trenger..). Noen som vet navnet på dette preparat? Vet apoteket noe slikt eller må jeg innom legen? Lenke til kommentar
CreativeCoding Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Vi har jo "lykkepiller", men jeg tviler på det er så lurt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Diverse antidepressiver har vel en "utflatende" effekt på humøret, men disse regner jeg med er reseptbelagt. Endret 23. september 2007 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Er dette noe man kan få utskrevet på dagen , eller et par dager? Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Er dette noe man kan få utskrevet på dagen , eller et par dager? 9559689[/snapback] Snakk med fastlegen din. Er relativt lett å få skrevet ut resept på f.eks. Zoloft eller Concerta. Endret 23. september 2007 av DavidH Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) DavidH: Jeg tror ikke helt du vet hva du snakker om. Concerta er det samme som Ritalin, begge medikamenter inneholder virkestoffet metylfenidat. Dette stoffet er veldig nært beslektet med amfetamin. I personer som har ADHD/ADD, har Concerta/Ritalin en beroligende virkning ssom gjør at symptomene på lidelsen blir mindre. På andre personer virker det imidlertid stimulerende, akkurat som amfetamin, slik at man kort og godt blir "speeda". Zoloft er et SSRI-medikament (selektiv serotoninreopptakshemmer), altså et medikament mot depresjoner. Det fungerer ved å hemme opptaket av serotonin, et viktig signalstoff i hjernen. Serotonin spiller en veldig viktig rolle i hvordan humør man er i. SSRI-medikamenter skal kun bli tatt av personer som har store problemer med depresjoner. For andre kan SSRI være svært skadelig, da serotonin-nivået er såpass viktig. Det er forøvrig SSRI som går under medienavnet "lykkepiller", et klengenavn som er så fjernt unna effekten av medisinen som mulig. Endret 28. september 2007 av Dahl Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Stakk til legen på mandag som var, men han ville ikke skrive ut noe (spurte ikke heller). Han sa jeg skulle vente en uke og se. Fortsatte det, så var det psykologen nestem og så medisinering. Trodde egentlig det var enklere å skaffe seg piller idag..men men. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Det beste er å forhøre seg hos legen ja. Endret 28. september 2007 av DavidH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå