Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Guide til å hvordan bruke rusmidler

Mrfluesikring

Anbefalte innlegg

Det er helt utrolig hvor vanskelig det er for den gemene hop å skille mellom bruk og misbrukt av narkotika. De har ikke problemer med å forstå dette når det er snakk om alkohol, men så fort narkotika blir nevnt drar man fram lignelser som får satan til å se ut som en skolepike. Statens propagandamaskin har virket alt for godt, dessverre.

9657436[/snapback]

Joda, sammenligninger blir gjerne overdrevet for å få frem poenget. Jeg mener uansett at det er mulig å få frem bedre poeng enn det statens propogandamaskin klarer.

9657512[/snapback]

Men poenget er feil, fordi det tar ikke hensyn til bruk og misbruk, bare misbruk.

9657528[/snapback]

Hvordan utvikler så misbruk seg da? Er det ikke et poeng at bruk i mange tilfeller fører til misbruk? Selvølgelig kan en se det på individnivået og velge ut et par som ikke overdriver bruket slik at det blir ugunstig. Om en ser på flere individer, så ser en at det tar overhånd for noen.

9657572[/snapback]

Jo, all misbruk starter med bruk selvfølgelig. Du våkner ikke plutselig opp en dag og er avhengig av heroin. Men det er heller ikke sånn at all bruk fører til misbruk.

Men nå skal jeg ut så jeg kan ikke diskutere dette mer. God kveld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man er veldig, VELDIG trangsynt visst man ikke skjønner faren ved narkotika.

Enkelt og greit.

En annen ting jeg ikke skjønner er, hvorfor skal det være forbudt, så lenge det ikke går utover andre i samfunnet? Vil de jævla tullingene ruse seg, og ødelegge seg fortest mulig, så la dem få gjøre det, er ikke grunn til at vi skal stå og passe på. De velger jo det selv.

Lenke til kommentar

Enkelt og greit.

En annen ting jeg ikke skjønner er, hvorfor skal det være forbudt, så lenge det ikke går utover andre i samfunnet? Vil de jævla tullingene ruse seg, og ødelegge seg fortest mulig, så la dem få gjøre det, er ikke grunn til at vi skal stå og passe på. De velger jo det selv.

Smart sagt :nei:

Lenke til kommentar

Enkelt og greit.

Er det ikke deilig at verden er sort-hvit?

Lenke til kommentar

Enkelt og greit.

VELDIG trangsynt og si noe sånt:p..

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle poste en link til en pdf hvor forskjellige personer beskriver hvordan psykedeliske stoffer har hjulpet dem, siden det er så mange her som har inntrykket av at narkotika BARE er ødeleggende. Vel, nå liker jeg egentlig ikke å kalle psykedeliske stoffer for narkotika, fordi det høres så tabu ut. Jeg vil heller skille mellom ødeleggende (alkohol, amfetamin, kokain, benzodiazepiner og heroin) rusmidler og givende (cannabis, psilocybin, meskalin, LSD, DMT osv) rusmidler. Om ikke annet kan det hvertfall være greit å få med seg den andre siden av saken.

Psychedelics and self discovery fra MAPS

Lenke til kommentar
VELDIG trangsynt og si noe sånt:p..

Jævlig dumt av enkelte misbrukere og tro at de har så mye mer de skal ha sagt når de har røyka litt.

Du kaller ikke det livserfaring, du kaller det dumhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...