Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Guide til å hvordan bruke rusmidler

Mrfluesikring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
:rofl:

Okeeeeeii... Nå tror jeg at jeg skal takke for meg, i denne tråden. :!:

9650726[/snapback]

Jepp, gjør det. Du har tydeligvis ingen anelse om hva du snakker om.

9653998[/snapback]

Mer enn du noensinne vil ane, før det er for sent...

Men men, er ikke mitt problem, vil du/dere drive med narkotika, og ende opp død, så lykke til. Men ikke si at jeg ikke har peiling på hva narkotika er for noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Kommer ikke du til å ende opp død?

9656633[/snapback]

Ikke på narkotika nei.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

9656633[/snapback]

Ikke på narkotika nei.

9656743[/snapback]

Velvel, du har sikkert hatt noen erfaringer med noen som misbrukte narkotika, og trakk derfor den feilaktige konklusjonen at alle som driver med narkotika kommer til å dø av det. Selv har jeg hatt erfaringer med mennesker som klarer å bruke narkotika på en fornuftig måte omtrent som de fleste som drikker alkohol ikke blir alkoholikere og dør av det.

Derfor må du innse at narkotika ikke er synonymt med "å ende opp død", men heller at det er alltid noen som kommer til å drite seg ut, mens andre klarer seg fint. Akkurat som noen kjører som svin i trafikken og har en større sjanse for å ende opp død i en bilulykke. Eller at noen bare spiser fet mat og har en større sjanse for å ende opp død av hjerte og karrsykdommer. Men vi forbyr ikke bilkjøring eller fet mat av den grunn. Men det er det åpenbart at du ikke forstår når du skriver den moraliserende og generaliserende skremselspropagandaen din.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

9656633[/snapback]

Ikke på narkotika nei.

9656743[/snapback]

Velvel, du har sikkert hatt noen erfaringer med noen som misbrukte narkotika, og trakk derfor den feilaktige konklusjonen at alle som driver med narkotika kommer til å dø av det. Selv har jeg hatt erfaringer med mennesker som klarer å bruke narkotika på en fornuftig måte omtrent som de fleste som drikker alkohol ikke blir alkoholikere og dør av det.

Derfor må du innse at narkotika ikke er synonymt med "å ende opp død", men heller at det er alltid noen som kommer til å drite seg ut, mens andre klarer seg fint. Akkurat som noen kjører som svin i trafikken og har en større sjanse for å ende opp død i en bilulykke. Eller at noen bare spiser fet mat og har en større sjanse for å ende opp død av hjerte og karrsykdommer. Men vi forbyr ikke bilkjøring eller fet mat av den grunn. Men det er det åpenbart at du ikke forstår når du skriver den moraliserende og generaliserende skremselspropagandaen din.

9656928[/snapback]

Du driter deg ut med å sie at du klarer deg når du bruker narkotika. Det er ikke du som styrer, det er stoffet.

Lenke til kommentar
Du er veldig, VELDIG trangsynt, Zynilum.

9656998[/snapback]

copy that, hvordan stoff er du snakker om Zynilum?, allt på narkotikalisten?, jeg turer på salvia en gang i blandt og røyker 2-3 ganger i uka, om jeg begynner og bli paranoid har jeg ikke noe problem med og stoppe noen uker heller..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Du er veldig, VELDIG trangsynt, Zynilum.

9656998[/snapback]

copy that, hvordan stoff er du snakker om Zynilum?, allt på narkotikalisten?, jeg turer på salvia en gang i blandt og røyker 2-3 ganger i uka, om jeg begynner og bli paranoid har jeg ikke noe problem med og stoppe noen uker heller..

9657049[/snapback]

Lenke til kommentar

9656633[/snapback]

Ikke på narkotika nei.

9656743[/snapback]

9656928[/snapback]

Du driter deg ut med å sie at du klarer deg når du bruker narkotika. Det er ikke du som styrer, det er stoffet.

9656989[/snapback]

Nei, jeg driter meg ikke ut. Det er du som driter deg ut fordi du ikke du ikke har noe annet å komme med enn å angripe meg for noe jeg ikke har skrevet. Jeg skrev nemlig ikke at jeg klarer å bruke narkotika. Les igjen.

Og hva faen vet du om stoffet styrer eller ei? Er det øl'en som styrer 70% (tallet er tilfeldig, jeg vet ikke nøyaktig andel av den voksne norske befolkningen som drikker alkohol, men ~70% virker fornuftig) av norges befolkning? Du må jo være en slags retardert guddom som kan vite hva som har kontroll over andre menneskers liv. Slutt å tro at du vet at folk som bruker narkotika er styrt av stoffet og at de kommer til å ende opp døde, det er feil. Det gjelder nok for noen, men ikke alle.

Lenke til kommentar

Zynilum:

Ved moderat (merk MODERAT) bruk er ikke narkotika det samme som ondskapen. Og det ER mange som greier å holde seg på et moderat nivå. Det er som med alkohol, går det over i misbruk så går ting til helvete. Men du er nok litt for bastant i dine uttelser til at jeg gidder å ta deg alvorlig.

Ser ikke ut som du har så alt for mye livserfarning

Lenke til kommentar

En misbruker jo stoff selv om en gjør det riktig, gitt en ikke trenger stoffet av medisinske grunner :hmm:

Hva skulle isåfall blitt det neste? Guide til hvordan fyllekjøre? Hvordan få et rent brudd når en brekker armen? Hvordan drepe seg selv riktig?

Riktig bruk av et stoff/medikament blir jo når en har en lidelse som kan helbredes/lettes ved bruk av stoffet/medikamentet. Om en tar sovepiller når en ikke har problemer med søvnen så blir det jo misbruk.

Om forbundet het landsforbundet mot stoffbruk så blir de jo mot all bruk av stoff/medikamenter, om en tolker det ordrett.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Si meg L4r5, hvor gammel er du?

9657310[/snapback]

26. Og jeg kjenner folk som klarer å bruke diverse stoffer uten å misbruke det OG jeg kjenner folk som har gått helt på tryne av det...

En misbruker jo stoff selv om en gjør det riktig  :hmm:

9657314[/snapback]

Nei.

Det går over i misbruk når man lar det tar overhånd og/eller man får store konsekvenser helsemessig eller på andre måter IMO.

Kan ta den eldgamle sammenligningen med alkohol. Mibruker man alkohol om man tar seg en øl eller fire på lørdagskvelden?

Lenke til kommentar

Det er helt utrolig hvor vanskelig det er for den gemene hop å skille mellom bruk og misbrukt av narkotika. De har ikke problemer med å forstå dette når det er snakk om alkohol, men så fort narkotika blir nevnt drar man fram lignelser som får satan til å se ut som en skolepike. Statens propagandamaskin har virket alt for godt, dessverre.

Lenke til kommentar
Si meg L4r5, hvor gammel er du?

9657310[/snapback]

26. Og jeg kjenner folk som klarer å bruke diverse stoffer uten å misbruke det OG jeg kjenner folk som har gått helt på tryne av det...

En misbruker jo stoff selv om en gjør det riktig  :hmm:

9657314[/snapback]

Nei.

Det går over i misbruk når man lar det tar overhånd og/eller man får store konsekvenser helsemessig eller på andre måter IMO.

Kan ta den eldgamle sammenligningen med alkohol. Mibruker man alkohol om man tar seg en øl eller fire på lørdagskvelden?

9657346[/snapback]

Vel, alkoholsammenligningen er et unntak, ett av veldig få. Om en prøver å sniffe lim/ta morfinpreparater/ta syre/røyke hasj og gjør det uten at det tar overhånd så er jo risikoen for at det skal ta overhånd større. Risikoen for å bli tatt av snøskred er jo større når en befinner seg i området der det pleier å gå/hopper fra skrentene.

Dessuten vil det å etterspørre stoff føre til ugunstige ringvirkninger for samfunnet.

Lenke til kommentar
Det er helt utrolig hvor vanskelig det er for den gemene hop å skille mellom bruk og misbrukt av narkotika. De har ikke problemer med å forstå dette når det er snakk om alkohol, men så fort narkotika blir nevnt drar man fram lignelser som får satan til å se ut som en skolepike. Statens propagandamaskin har virket alt for godt, dessverre.

9657436[/snapback]

Joda, sammenligninger blir gjerne overdrevet for å få frem poenget. Jeg mener uansett at det er mulig å få frem bedre poeng enn det statens propogandamaskin klarer.

Lenke til kommentar

9657436[/snapback]

Joda, sammenligninger blir gjerne overdrevet for å få frem poenget. Jeg mener uansett at det er mulig å få frem bedre poeng enn det statens propogandamaskin klarer.

9657512[/snapback]

Men poenget er feil, fordi det tar ikke hensyn til bruk og misbruk, bare misbruk.

Lenke til kommentar
Vel, alkoholsammenligningen er et unntak, ett av veldig få. Om en prøver å sniffe lim/ta morfinpreparater/ta syre/røyke hasj og gjør det uten at det tar overhånd så er jo risikoen for at det skal ta overhånd større. Risikoen for å bli tatt av snøskred er jo større når en befinner seg i området der det pleier å gå/hopper fra skrentene.

Dessuten vil det å etterspørre stoff føre til ugunstige ringvirkninger for samfunnet.

9657482[/snapback]

Joda det er sant det at det er lettere å "falle" med enkelte stoffer enn med andre det har du helt rett i. Men jeg er uenig i at det er lettere med hasj f.eks. enn alkohol.

Og ja ringvirkningene for samfunnet er klart et problem. Nettopp fordi man må inn i et kriminelt miljø for i det hele tatt for å få tak i det.

Den største trusselen per idag mener jeg ikke kommer fra hasj eller heroin eller lignende men leger som er for slepphendte med reseptblokka og gir piller over en lav sko (OBS: helt subjektiv mening!)

Lenke til kommentar

9657436[/snapback]

9657512[/snapback]

Men poenget er feil, fordi det tar ikke hensyn til bruk og misbruk, bare misbruk.

9657528[/snapback]

Hvordan utvikler så misbruk seg da? Er det ikke et poeng at bruk i mange tilfeller fører til misbruk? Selvølgelig kan en se det på individnivået og velge ut et par som ikke overdriver bruket og klarer seg fint. Om en ser på flere individer, så ser en at det tar overhånd for noen.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...