SunMaster Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Maskinen dør, og etter jeg ender opp med å kjøre et diagnoseverktøy på strømforsyningen for å få bekreftet at det er den som er problemet, hvilket den er. Strømforsyningen er kjøpt 19.8.2006. Etter å ha lett rundt i systemet til amentio finner jeg ingen annen måte enn å sende mail. Denne går av gårde sent på kvelden 18 september ---------------------------------------------------------------------------------------------- Hei. Jeg kjøpte 19.8 2006 en strømforsyning av dere - ordre # 38153. Denne strømforsyningen har nå sluttet å virke. Jeg har fått den testet med en apevia strømfosyningstester, og den viser at 5 volten er på bærtur samt at power good signalet heller ikke er friskt. Hvordan skal jeg gå fram nå? Mvh mitt navn her ---------------------------------------------------------------------------------------------- Den generer en automatisk mail ---------------------------------------------------------------------------------------------- Vi takker for din henvendelse "Defekt strømforsyning". Vi har registrert denne med følgende saksnummer: Saksnummer: 323243 Henvendelsen din vil bli behandlet fortløpende av en saksbehandler hos oss, og du vil få svar så snart som mulig. Dersom du ønsker å legge til ytterligere kommentarer til henvendelsen din, så kan du svare på denne e-post meldingen ved å trykke Svar-knappen (Reply) i mail-leseren din. Du må da beholde subjekt-linjen slik at vi kan knytte kommentaren til den opprinnelige henvendelsen din. Vennligst ta vare på saksnummeret dersom du henvender deg til oss, slik at vi kan hjelpe deg så snart som mulig. Med vennlig hilsen Amentio AS ---------------------------------------------------------------------------------------------- En skulle jo forvente at det går rimelig kjapt å gi en tilbakemelding på mitt relativt enkle spørsmål, men slik var det åpenbart ikke. Ettersom jeg ikke fikk respons på spørsmålet mitt forsøkte jeg å ringe amentio noen ganger på ettemiddagen den 19. Som jeg nå også har erfart har amentio et utrolig irriterende system som etter å ha latt deg høre på en idiotisk melding om at det snart blir din tur faktisk legger på. Jeg gjorde dette to ganger, fordi jeg trodde første gangen var en feil. Tredje gangen velger jeg sentralbordet og får snakke med en dame som skal be support ta kontakt med meg. Ganske kort tid etterpå får jeg følgende melding fra amentio. ---------------------------------------------------------------------------------------------- Har du problemer med varer kjøpt fra Amentio AS Vennligst søk vareretur på vår side. Dette gjør du under ”min konto – ordre”, til høyre for den aktuelle ordren finner du en knapp for vareretur. Vennligst vær kortfattet i feilbeskrivelsen da tekstfeltet er begrenset. Retursøknader vil bli behandlet i løpet av 1-3 dager. Mvh Erik Prestmo Amentio AS ---------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt svar på denne meldingen er dette ---------------------------------------------------------------------------------------------- Det finnes ingen slik knapp ved siden av den ordren. Det finnes for to nyere ordrer, men ikke for denne. mitt navn ---------------------------------------------------------------------------------------------- Overraskende nok får jeg ikke noe respons på dette. Jeg sender en ny mail på ettermiddagen den 20. Jeg begynner å ane tegningen nå. ---------------------------------------------------------------------------------------------- Da har det gått to arbeidsdager, og jeg har fortsatt ikke fått en RMA slik at jeg kan sende dere den defekte strømforsyningen. Mitt navn ---------------------------------------------------------------------------------------------- Jeg får jo ikke noe svar på denne heller, så jeg ringer igjen og snakker med damen på sentralbordet som skal snakke med support. Da får jeg en ny mail fra support ---------------------------------------------------------------------------------------------- (Please keep the subject when replying to this mail) Hei Det var merkelig ja, men jeg skal fikse en vareretur for deg. Kommer tilbake i løpet av dagen med info ang forsendelse. ---------------------------------------------------------------------------------------------- Dette er fredag den 21. Han kommer selvsagt ikke tilbake med noe mer, og jeg har sendt denne meldingen til amentio. ---------------------------------------------------------------------------------------------- Nå er straks denne dagen også over, og fortsatt har jeg ikke mottatt noe mer fra dere og jeg begynner å ane et mønster.Dette er den fjerde emailen jeg skriver, og jeg har i tillegg snakket to ganger med damen på sentralbordet som kan ta mot beskjeder men ikke sette over, og fortsatt sitter jeg her med defekt produkt uten noe RMA# eller andre instruksjoner om hvordan dette skal håndteres. Dette syns jeg er pinlig dårlig. Mitt navn ---------------------------------------------------------------------------------------------- Altså, en uke, flere telefonsamtaler og fire emailer senere så har jeg fortsatt ikke fått det jeg trenger for å returnere en defekt strømforsyning. Jeg kommer aldri noengang til å bruke amentio igjen. Uansett hvordan dette ender og hva slags unnskyldninger som evt. måtte hostes opp så er dette helt vilt, og det viser at de overhodet ikke har rutiner for å håndtere reklamasjoner. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Høres ut som en normal Amentio-retur. Bare gled deg til du får RMA'n du, og sender varen inn.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Sånt man må regne med hos nettbutikker som skal være så billig som mulig. Det må gå utover noe. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Helt enig! Amentio er en jallabutikk når det gjelder returer! De er billige, men forferdelig dårlige på reklamasjon og returer! Da snakker jeg om SURE erfaringer Som sagt, denne butikken anbefales ikkje fra meg i alle fall Lykke til Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Dette understreker bare mine egne erfaringer med Amentio, og er grunnen til at jeg holder meg vekke fra de nå. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Dette er jo ikke bare typisk for Amentio, men for alle de mindre nettbutikkene nå for dagen. Jeg føler at når de store som Komplett og Netshop sakker etter med kundebehandlingen ser di små aktørene at det faktisk er "lov", og gjør det samme. Amentio er trege, men de gir deg ihvertfall en RMA uten å skike og hyle om det først (ala Netshop). Jeg mener at når man kjøper noe billig kan man ikke forvente neste-dag-service heller. Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Ringte dem i dag, sa jeg var frustrert. Sentralborddamen "satt meg over". Telefonen ringte i fem minutter, så la jeg på. Ingen mail i dag heller. Har en følelse av at min fremgangsmåte blir rekommandert brev og forliksrådet, for dette gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Dette er vel ingen hemmelighet lengre? Amentio har eksistert en stund, og dette er et velkjent problem. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå