CruellaDeVille Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Jeg får følgende feilmelding: Warning: implode() [function.implode]: Bad arguments in ..... Jeg har forsøkt å google, men finner ikke ut hva dette egentlig betyr. Dataene jeg forsøker å implodere er denne: $glue = "<entry> \t<navn>$name</navn> \t<email>$email</email> \t<website>$website</website> \t<message>$message</message> \t<ip>$ip</ip> \t<timestamp>$timestamp</timestamp> </entry> $xml_end"; $newxml = implode($glue, $xml_end); Hva er galt? og hva betyr egentlig ovenstående feilmelding? Endret 23. september 2007 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) http://no2.php.net/implode Du setter sammen alle elementene i et array ($array), med "," ($glue) mellom <?php $array = array('lastname', 'email', 'phone');$comma_separated = implode(",", $array); echo $comma_separated; // lastname,email,phone ?> edit: marius Endret 23. september 2007 av Ståle Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Hei Sitter og funderer på hva du egentlig prøver å oppnå, CruellaDeVille, men det kan kanskje se ut som om du vil legge til $glue foran $xml_end ? Dersom begge to er strenger som du vil ha i en ny streng, $newxml, er vel den beste måten slik: $newxml = $glue.$xml_end; Hvis det var det du ville, da... Evt slik du har satt det opp, så burde vel kanskje bare holde med $newxml = $glue; eller ? EDIT: Og feilmeldingen, betyr at argumentene som du bruker i funksjonskallet, ikke stemmer overens med definisjonen av funksjonen. Du har: implode(string, string) mens definisjonen er: implode(string, array) Endret 23. september 2007 av kakkle Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Jeg så det til slutt (jfr innlegget til kakle). Fått det til, nå strever jeg med formatering i xsl. Entry er en unix timestamp i xml-filen min. Hvordan kan jeg formatere denne best i xsl? (vet jeg er grundig på utsiden av forumets tema, men finnes det et xml-forum?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå