Gå til innhold

Ny laptop 10k +/- og erfaringer


frowen

Anbefalte innlegg

Heihei. Jeg er på jakt etter en ny laptop, men med tanke på hvor mye det er å velge mellom så søker jeg svar her hos dere smartinger

 

Laptopen burde helst koste under 12k, og ha følgende :

 

- draft-n på trådløse nettverkskortet

- 8600M GT-kort

- 9 cellers batteri (batteritid er viktig)

- intel-prosessor, kunne tenke meg en T7100 eller T7300

- PC-en MÅ være så stillegående som mulig.

- jeg driter i oppløsning, derfor funker det med 1280x800 med sånn klar-skjerm, ikke matt.

 

Jeg sikler litt på Dell's 1520-serie. Disse virker veldig fine, men leser støtt og stadig om at Dell suger. Noen som har erfaringer osv?

Hvis dere har andre erfaringer på netshops, så skriv gjerne om disse.

 

Jeg vet om Acer 5920G, er ikke SÅ keen på denne.

 

Takk for eventuell hjelp!

 

 

- frow

 

edit: kanskje jeg burde rette til på hva jeg mente med erfaringer med dell; åssen virker dette med "neste dags service" i praksis? Noen som har hatt problemer med det?

 

mwn: du burde vite at mange sier dell suger, så spar deg.

Endret av frow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja klart Dell suger, er vel derfor dem er en av verdens største

9559233[/snapback]

 

Ja det var dagens innlegg. Å si at Dell som produsent suger er vel en sannhat med til dels fryktelig store moderasjoner. Å like eller ikke like er en ting, men kvaliteten på Dells maskiner er på linje med de fleste andre, dvs gjennomgående god.

 

Kjenner ikke mye til 1520-maskinene selv, men de ser ut til å gi mye for pengene. Ta en titt i maskinas egen tråd her, så får du vite mer.

Lenke til kommentar

Vurderte lenge Dell Vostro 1500 eller 1700, men valget mitt falt på HP Pavilion dv9575eu.

Er kjempe fornøyd med maskinen i sin helhet. Den er helt topp! :thumbup:

Om den ikke faller i smak, så kan du ta en titt på Multicom sin IFL90+ eller den nye modellen Z96s.

Ellers er det Acer 5920G, men den var du ikke så fan av.

 

Lykke til med kjøp!

Endret av Autodidakt
Lenke til kommentar
Er folk HELT blinde for ironi her eller?  :ohmy:  :ohmy:

9561014[/snapback]

 

godt noen følger med :)

 

Sitter selv og vurderer sterkt ny laptop om dagen. Siklet lenge på Asus sin G1S men har i det siste sett mer på Dell Vostro 1500 da man får samma specsa til en noe rimeligere penge og kanskje et mere slitesterkt chassis. Disse blir noe i overkant av 12k da men.

 

Lykke til uansett

Lenke til kommentar

ja dell suger, at de er verdens største betyr ikke at de kan gjøre som de vil og ikke få det stemplet på seg. hvorfor suger dell? hadde leverings tid på 2. oktober, over en måned etter at jeg bestillte, så i går, 1,5 uke før levering sender de en slapp mail om at PC-en min ikke kommer før 6.november.

når det er snakk om så lang tid, så vet man det lenge før og da er det HØYST unødvendig å vente til rett før leveranse før en sender utsettelse.

ergo _alldri_ mer dell på meg ( hvis ikke de kompenserer skikkelig for seg that is)

Lenke til kommentar

mnw var tydeligvis ironisk da han skrev dell suger. Vurderte lenge om han mente det ironisk, men siden det er mange som faktisk mener dette, tolket jeg det det til at han var en av disse. Kvalitetsmessig er dell ganske bra synes jeg, men det finnes mandagsekemplarer her og der. Samtidig sliter de jo enormt med leveringstidene om dagen, så alle nye bestillere må være forberedt på venting. Det er ihvertfalll sugent :tease:

Lenke til kommentar
Jeg ville si at en HP Pavilion-PC er maksimalt utelukket, hvorfor kan du lese i DV 6000 / DV9000-tråden ;)

 

 

Men jeg fant ut at det ikke var så mye å velge mellom, så kan vel egentlig droppe denne tråden

9561196[/snapback]

 

Hmm... Da har jeg vert max heldig jeg da eller dere max uheldig, alt etter som. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...