EsAa Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Hei! Jeg har akkurat begynt å lage noen små filmer fra BF2. Og jeg bruker Fraps og alt går som det skal. Filen blir lagret som en AVI. fil, men når jeg skal åpne den i Windows Movie Maker eller Cucusoft MPEG/AVI TO DVD/VCD/SVCD/MPEG Converter får jeg en melding om at jeg trenger å installere "Codek" filer. Jeg laster derretter ned noen, prøver på nytt, men får samme feilmelding! Det funket fint på XP med Movie Maker, men ikke på Vista! (har prøve å kjøre som administrator). (får samme melding når jeg skal konvertere AVI. fila!) Er det noen som vet hva problemet er jeg takknemlig for svar/hjelp! Zuvijin PS: Har ikke funnet en annen tråd om dette emnet! Endret 23. september 2007 av Zuvijin Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Sikkert fraps-kodeken som ikke er støttet internt i moviemaker. Last ned SUPER og konverter alle frapsfilene til ukomprimert .avi eller helst .mp4, men er litt usikker på om moviemaker støtter sistenevnte, men det er å foretrekke hvertfall. Laster du inn disse nye filene i MM. Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 SUPER?? Er det et konverteringsprogram? Har akkuart nå installert en kodek. Får nå sett filmer som 300 o.l, men får ikke sett på mine fraps filmer i media player eller importert dem i Movie Maker. Zuvijin Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 SUPER er et ganske godt konverteringsprogram ja. Last ned gratis fra http://www.erightsoft.com/SUPER.html I tillegg bør du laste ned VLC til å se på filmene dine, last ned fra videolan.org. Da slipper du styre så mye med kodeker, siden de fleste du kommer til å trenge ligger internt i VLC. Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Ok! Takk for gode svar!! Men jeg fikk det til! Måtte bare laste ned en "greie" fra www.fraps.com Men nå har jeg et siste spørsmål! Når jeg skal se på filmen funker det bra, men det kommer sånne streker på skjermen! Lilla,grønne,gule,rose o.l! Vet noen hva det kan være?? Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Er dette kun når du ser på fraps-filmene dine, den ferdig filmen eller alle filmer generelt? Prøvd i flere avspillere? Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Ja, det gjelder alle fraps-filene! Og når jeg åpner det i et konverteringsprogram skjer det samme! Zuvijin Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Når ble det slik? Etter at du innstallerte ny kodek? Prøv å avinnstaller den, og bruk bare vlc sine egne., se om det er samme da. Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Får ikke sett Fraps-filene, men hører lyden! Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Men de funket fint til å begynne med? Hva har du gjort siden de nå ikke fungerer? Hvilken avspiller er det du ikke får bilde i? Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Jeg får åpnet alle avi. filer i i VLC, men ikke fraps filene. Da må jeg konvertere dem, men det gjør ingen ting. Men det som er dumt er at strekene er der forsatt! Altså lilla, grønne, blå, gule, rød, rosa osv. EDIT: Sånn ser bildet i Vista Media player når jeg skal vise filmen: Liker det ikke! Vet noen nå hvorfor?? Zuvijin Endret 28. september 2007 av Zuvijin Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Aldri sett maken før, men ville overrasket meg det spor om det har noe med Vista og gjøre. Ville hvertfall ikke stolt på noe som blir vist i Media Player. Jeg spør igjen, hva har du gjort siden bildet ble slik? Så vidt jeg forstår var det ikke slik til å begynne med.. Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Ikke i XP, men i Vista var det sånn i begynnelsen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå