Gå til innhold

Fra AVI. til DivX/MPEG (Kodek-problem)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat begynt å lage noen små filmer fra BF2. Og jeg bruker Fraps og alt går som det skal. Filen blir lagret som en AVI. fil, men når jeg skal åpne den i Windows Movie Maker eller Cucusoft MPEG/AVI TO DVD/VCD/SVCD/MPEG Converter får jeg en melding om at jeg trenger å installere "Codek" filer. Jeg laster derretter ned noen, prøver på nytt, men får samme feilmelding! Det funket fint på XP med Movie Maker, men ikke på Vista! (har prøve å kjøre som administrator).

(får samme melding når jeg skal konvertere AVI. fila!)

Er det noen som vet hva problemet er jeg takknemlig for svar/hjelp! :D

Zuvijin

PS: Har ikke funnet en annen tråd om dette emnet! :no:

Endret av Zuvijin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert fraps-kodeken som ikke er støttet internt i moviemaker. Last ned SUPER og konverter alle frapsfilene til ukomprimert .avi eller helst .mp4, men er litt usikker på om moviemaker støtter sistenevnte, men det er å foretrekke hvertfall. Laster du inn disse nye filene i MM.

Lenke til kommentar

Ok! Takk for gode svar!!

Men jeg fikk det til! Måtte bare laste ned en "greie" fra www.fraps.com

Men nå har jeg et siste spørsmål! Når jeg skal se på filmen funker det bra, men det kommer sånne streker på skjermen! Lilla,grønne,gule,rose o.l! Vet noen hva det kan være??

Lenke til kommentar

Jeg får åpnet alle avi. filer i i VLC, men ikke fraps filene. Da må jeg konvertere dem, men det gjør ingen ting. Men det som er dumt er at strekene er der forsatt! Altså lilla, grønne, blå, gule, rød, rosa osv.

EDIT: Sånn ser bildet i Vista Media player når jeg skal vise filmen:

styggestreker.jpg

Liker det ikke! :cry: Vet noen nå hvorfor??

Zuvijin

Endret av Zuvijin
Lenke til kommentar

Aldri sett maken før, men ville overrasket meg det spor om det har noe med Vista og gjøre. Ville hvertfall ikke stolt på noe som blir vist i Media Player. Jeg spør igjen, hva har du gjort siden bildet ble slik? Så vidt jeg forstår var det ikke slik til å begynne med..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...