DarkSheer Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hei Har noen gode erfaringer med å sette opp et trådløst nett med ca. 300m til lengste hus ? Det blir 3-4 hus, det siste huset mellom 200-300m unna. Nesten frisikt om jeg fester antenne på taket. Har kikket litt på hardware fra timotei.no, men har ikke helt bestemt meg for noe ennå. Tror det beste er rundstråle antenne, selv om husene nesten ligger på en rekke. Det ene huset er ca. 20-30m til siden....ellers ligger alle i en rett linje. Noen gode tips tas imot DarkSheer Lenke til kommentar
DarkSheer Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Ingen som har noen tips ? DarkSheer Lenke til kommentar
hiper Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Sålenge det er fri sikt ville jeg gått for wds, enten via linksys eller buffalo, jeg selv har god erfaring med buffalo. Velg en av de to i midten her: her Du trenger da en sånn i hvert hus. Eksterne anntener trenger du ikke sålenge det ikke blir avstander over ca 100-150m. Instaler også wds for flere funksjoner, som qos osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå