Gå til innhold

Tegnsetting etter setninger!


Torbjørn.

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som er vanvittig lei av folk som alltid skal sette ca 10 tegn etter en setning????

 

Eg er. Hver gang eg ser noen som gjør dette, regner eg automatisk med at vedkommende er under 15 år gammel. Det vitner ikkje akkurat om modenhet for å si det sånn.

 

Og en gang for alle, et tegn er nok! Viss det er noe man vil uttrykke, så prøv heller med ord.

 

Er mektig lei "fjortisser" som bruker så mange unødvendige tegn, uten mål og mening.

 

[Edit: Vil nødig stigmatisere alle som er under 15 år i samme bås. Sikkert ikkje alle/bare personer i denne aldersgruppen som nytter seg av slik tegnsetting. :wink: ]

Endret av torsoli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil støtte opp om oppsatrteren av denne tråden. Det er ikke nødvendig på noen som helst måte å bruke unødvendig mange ? eller !.

Hvis det er noe man lurer VELDIG på (eller _veldig_ som visstnok er den "riktige" måten:P ) kan man til nød bruke ??, eller ?! hvis det er et lite rop om hjelp, men jeg overser heller en tråd med ???????????????????? og !!!!!!!!!!!!!!!!! eller ???!?!?!?!!!!?!?!?! istedet for å sjekke den.

Seriøse hjelper seriøse, og seriøse skriver ikke med så mange ekstra tegnsettinger.

Lenke til kommentar
folk klager jo på alt..tilogmed på hva og hvordan det skrives..fælt så kravstore folk er da :x

Vi er ikke kravstore, vi bare forbeholder oss retten til å være det:)

Som det blir nevnt hjelper de seriøse andre seriøse. I høyden to tegn, og da bare hvis man _virkelig_ vil forsterke noe man sier!! (se, nå virker det som jeg roper av mine lungers (nåja, fingrers) fulle kraft. Litt vel mye faktisk, det holder med ett utropstegn.

Hvis jeg derimot gjør sånn her????????????????? Useriøst og irriterende til maks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...