Gå til innhold

Hvor høy promille før man får store hukommelsestap

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg drakk endel på lørdagskvelden (dvs. mer enn jeg noen gang har gjort), uansett så har det seg slik at jeg husker svært lite i tidsrommet fra rett etter at jeg drakk min siste øl til sikkert rundt 2 timer senere. Det jeg lurer på er hvor høy promille kan jeg egentlig hatt?

Dette er ikke noe skryte post for at jeg har drukket, så ikke kom med dumme svar... bare lurer om noen kan hjelpe meg. :cool:

Endret av Saltvann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel helt individuelt for hver enkelt person. Jeg skal ha i meg en god del før det skjer for å si det sånn, jeg har vel også funnet ut at Tequila er det som sender meg over kanten. Kan vel ha noe med at jeg pleier som regel å ha fått i meg litt vel mye når jeg starter med Tequilaen og da blir det litt svarte hull i hukommelsen...

Ikke bra for å si det sånn :ermm:

Men skal også sies at jeg ikke gjør en flue fortred når jeg drikker så jeg er ikke så veldig bekymmered at jeg har gjort noe veldig dumt når det blir sånn heller :)

Men fylleangsten blir man ikke kvitt uannsett...

Lenke til kommentar

Jeg har drukket sjelden de siste årene, og nå får jeg blackout selv om jeg ikke er særlig drita. Ringer kompisene i panikk dagen etter, og de bare "nei, du var da knapt full, oppførte deg helt fin i hele går". Skummelt. Før klarte jeg ikke for mitt bare jeg å drikke meg til blackout på øl, det var rett og slett ikke sterkt nok uansett hvor mye jeg fikk i meg. Nå kan jeg få hukommelsestap av en sixpack. Er nok en vanesak.

Lenke til kommentar

Har ikke alltid egentlig med at du fikk hukommelsestap, men at du rett og slett ikke vil huske hva du gjorde i fylla. Det er slik at hjernen tar opp hva du gjør i dette tidsrommet, men personen selv vil som oftest ikke huske hva han/hun gjorde i fylla.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg drakk endel på lørdagskvelden (dvs. mer enn jeg noen gang har gjort), uansett så har det seg slik at jeg husker svært lite i tidsrommet fra rett etter at jeg drakk min siste øl til sikkert rundt 2 timer senere. Det jeg lurer på er hvor høy promille kan jeg egentlig hatt?

Antakeligvis vil du komme nærmere riktig promille ved å regne deg frem til promillen ut fra hvor mye du drakk enn ved å gjette deg frem utfra hvor lite du husker.

Lenke til kommentar

Antakeligvis vil du komme nærmere riktig promille ved å regne deg frem til promillen ut fra hvor mye du drakk enn ved å gjette deg frem utfra hvor lite du husker.

Det er dager der jeg ikke husker stort, selv om jeg har vert edru :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...