Pilseboben Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Skulle kjøre noe fra floppyn min her igår, men den virka ikke. tenkte kanskje kabelen hadde blitt skadet ubder en av mine mange turer inni maskina, så pella ut floppy og kabel og testa det på jobben idag. det virka som det skulle. Monterte igjen her hjemme, virker ikke :sad: Hva er dette? noen som vet hva som har skjedd her? Tenkte å ghoste maskina mi, men da trenger jeg en floppy..... eller kan man boote opp med en cd-rom plate? Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Quote: On 2002-01-03 20:12, Bomboo skrev:Skulle kjøre noe fra floppyn min her igår, men den virka ikke.tenkte kanskje kabelen hadde blitt skadet ubder en av mine mange turer inni maskina, så pella ut floppy og kabel og testa det på jobben idag.det virka som det skulle.Monterte igjen her hjemme, virker ikke :sad:Hva er dette?noen som vet hva som har skjedd her? Har du sjekket at kabelen er riktig koblet til FDD? Den røde "stripen" skal ligge mot strømkabelen. Har du sjekket om strømkabelen er ordentlig koblet til? Kommer det noe lys på FDD'en når du slår på PC'en? Quote: Tenkte å ghoste maskina mi, men da trenger jeg en floppy..... eller kan man boote opp med en cd-rom plate? Du kan lage en bootable CD med en rekke forskjellige brenner programmet (f.eks Nero Burning Rom). Dersom du bruker Win9x/ME kan du kjøre Norton Ghost fra Os'en. :smile: [ Denne Melding var redigert av: Ardie på 2002-01-03 22:43 ] Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Virker floppy i windows, menikke i dos eller hos meg virka den ikke i dos (under oppstart) dettte var bare å sette opp denne instillingen i bios, så virka den fint... Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: Har du sjekket at kabelen er riktig koblet til FDD? Den røde "stripen" skal ligge mot strømkabelen. Har du sjekket om strømkabelen er ordentlig koblet til? Kommer det noe lys på FDD'en når du slår på PC'en? KAbelen er riktig koblet. Strømkabelen er koblet godt til og virker. Det kommer IKKE noe lys på floppy´n når jeg slår på pc´n :sad: Så jeg kan lage en boot cd fra Nero? Kan jeg få litt nærmere beskrivelse på hvordan jeg gjør det? Bruker forresten win xp. _________________ -Bomboo PIII 600 @ 630mhz Aopen AX63 pro 384 mb pc133 ram Cardexpert geforce 2 MX400 64 mb 222/220 Win XP Pro Creative 8438e cd-rw Pioneer 106-s DvD WD 40 gb HD Fujitsu 6.4 mb HD 3DMark 2001 - 2216 [ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2002-01-04 07:06 ] Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Du kan boote fra Win98 cd'en ved å sette cd-rom'en til en av bootdevice'ene i bios. Da får du opp dos-prompten. Hvis kabelen er kobla feil vei, så lyser indikatorlyset hele tida. Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: On 2002-01-04 07:25, Corleone skrev:Du kan boote fra Win98 cd'en ved å sette cd-rom'en til en av bootdevice'ene i bios. Da får du opp dos-prompten. Hvis kabelen er kobla feil vei, så lyser indikatorlyset hele tida. Det lyser ikke i det hele tatt. Prøvde å koble feil også da... bare for å prøve, da lyste det hele tiden. men... hmm.... boote opp fra win98 cd,,, greit nok. skulle nå hatt en "ren" boot cd jeg da. Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Har samme problemet, byttet hovedkort her om dagen, når jeg startet lyste LED'en konstant, så jeg snudde kabelen, men nå funker ikke floppyen i det hele tatt. Lenke til kommentar
TheGEEK Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 hmmmm, vet at noen device'r i maskina kan slutte å fungere når du stiller opp fsb, eller har stilt den opp, hvis du har overklokka ved fsb, kan kanskje d være forklaringa.... Hvis fsb'n din er stilt opp kan du jo prøve å stille den tilbake:) Har faktisk hatt en del problemer med diskettstasjonen jeg òg, men diskettene mine begynner jo å bli litt slitte da, har ikke kjøpt noen nye på noen år;) Hvis du av en eller annen grunn ikke får til å boote med diskett/cdrom så kan du jo legge inn en boot-manager da, har system commander 7 selv, den er ganske bra. Hvis du legger inn den får du velge om du skal boote maskina di i fks. XP eller i dos.. Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 kjører fsb'en på 145, mulig det er derfor, er uansett ikke så farlig, kan ikke huske sist gang det stod en diskett i floppyen. :smile: Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: On 2002-01-04 11:24, -JKJ- skrev:kjører fsb'en på 145, mulig det er derfor, er uansett ikke så farlig, kan ikke huske sist gang det stod en diskett i floppyen. :smile: Har en fsb på 105, ikke store overlokkinga, men lenger kommer jeg ikke, stabilt i alle fall. Bruker ikke floppy´n jeg heller, men når jeg skal kjøre Norton Ghost, må jeg boote opp maskina med en floppy. Skal prøve å skru ned fsb´en til 100 igjen ikveld, se om det hjelper..... (det er lov å håpe ) Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Ghost er digg! :smile: Det virker kanskje dumt av meg å si dette, men jeg sier det bare for sikkerhets skyld... Diskettstasjonen skal kobles til den pluggen lengst fra hk'et. Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: On 2002-01-04 13:29, Corleone skrev:Ghost er digg! :smile:Det virker kanskje dumt av meg å si dette, men jeg sier det bare for sikkerhets skyld... Diskettstasjonen skal kobles til den pluggen lengst fra hk'et. morromannen! Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Hey! Hmm... kom hjem, satte meg ned foran kassa, kobla av kabler m.m, flasha biosen. Starta opp igjen med alt tilkobla. og VIOLA! der virka det. fett nok, men mystinke greier :smile: takk for tips i alle fall :smile:) Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Har fiksa problemet nå. Det viste seg at Asus a7pro(d gamle hovedkortet mitt) hadde helt forskjellige kabler en EPoX sine, f.eks usbaddonkortet fra asus passet ikke inn på EPoX kortet fordi Asus hadde fylt det ene hullet i kontakten, (Ble det der forståelig)? Samme var det med floppyen, Asus hadde fytlt det ene hullet i kontakten, Uansett måtte jeg bryte av en bit av kretskortet på floppyen for å få inn EPoX kabelen, når dette var gjort fungerte alt bra, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå