Aak1 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hallo! Noen som har gode forslag til Mini-serier? Jeg har tidligere sett bl.a disse mini-seriene: Samurai Champlo, Last Exile, Elfen Lied, Wolf´s Rain og Love Hina. Alle disse er veldig gode serier. Jeg vil helst se noe med god action eller god humor. Helst ikke ecchi serier med dårlig humor og enda dårligere story. Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Jeg elsker Dragonball! vet ikke helt om det går under miniserie men det er extremt bra ihvertfall add: God fotograf du Endret 23. september 2007 av DeTrix Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Jeg elsker Dragonball! vet ikke helt om det går under miniserie men det er extremt bra ihvertfall add: God fotograf du 9557948[/snapback] hehe, takk for det Hvor mange episoder er det i Dragonball da? Jeg har også hørt at det er ganske barnslig? Grunnen til at jeg vil ha en serie med få episoder er fordi jeg bare har en mac. Nå som hjemme pc´n min ikke fungerer, og jeg har ikke så overlag med plass på Mac´en. Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 TV serien er ganske barnslig.. men Pocketbøkene er kjempe bra... 42 bøker... men Serien har massehvis av episoder.. Jeg vil anbefale deg å skaffe bøkene Jeg driver å ser serien DBZ men det er litt anderledes.. likte best å Lese det... anbefales ++ Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 det var lite med forslag må jeg si. Lenke til kommentar
IndR Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Ikke sett disse selv, men ser ganske så gode ut. Devil may Cry: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=767496 Claymore: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=767496 Endret 25. september 2007 av Singh_Toor Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 kan anbefale: Battle Programmer SHIRASE - 15 episoder Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Dragon Ball har 508 episoder fordelt på tre deler(Dragon Ball, Dragon Ball Z og Dragon Ball GT). I tillegg kommer det en del filmer. Dragon Ball mangaen er mye bedre enn anime'en, spesielt er første halvdel av mangaen ganske underholdende. Anime'en er rett og slett møkk. Se for deg en anime full av klisjéer. Rollefigurer med stemmer som skrikende unger, repeterende kamper som går over flere episoder og den utmelkede klisjéen om at man tar en eller annen powerup for å kicke motstanderen, men så drar motstanderen også en powerup, så tar helten enda en powerup, selvfølgelig tar også motstanderen en powerup, osv. osv. Jeg vil ihvertfall ikke anbefale denne serien når du har sett høykvalitets-serier som Samurai Champloo, Last Exile og Elfen Lied. Hvis du vil ha komedie kan jeg anbefale Azumanga Daioh(26 ep. pluss et par ekstra greier), School Rumble(2 x 26 ep + 2 OVA'er.) og Ouran Highschool Hostclub(26. ep.) Siden du har sett Samurai Champloo kan du jo sjekke ut Cowboy Bebop, laget av samme skaper og er virkelig en klassiker. Claymore begynner bra, men har en dårlig slutt. Devil May Cry er ikke verdt å sjekke ut. Berserk er en Dark Fantasy serie med mye blod og gørr. Det er ikke så stort fokus på action, men det er utrolig lite klisjéer i den serien. Og når du har sett anime'en må man nesten lese mangaen. Plottet fortsetter i mangaen. Jeg anbefaler serien på det varmeste hvis du er interessert i litt moden anime. Ellers er jo Ghibli-filmene noen gullkorn som alle anime-tilhengere burde få med seg. Info om hver av seriene/filmene finner du på animenfo.com eller anidb.net Og forresten, ingen av de du nevnte er "miniserier" det er jo fullsesongsserier jo! Glemte å slenge på Hunter x Hunter. Den er forsåvidt i samme sjanger som Dragon Ball, men HxH er virkelig kremtoppen av denne sjangeren og kan ikke sammenlignes med DB når det gjelder kvalitet. Serien er ikke like lang og er i og for seg ganske bra, vil jeg si. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Takk for gode forslag. jeg skal skjekke det ut Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Yugo the negotiator Tokko Begge er på 12 eller 13 episoder. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hellsing og den nye versjonen Hellsing Ultimate. Digg serie. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 En virkelig liten, men veldig morsom serie er Golden Boy. 6 episoder. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 FLCL er også en veldig stilig animeserie, på kun 6 episoder. Veldig bra humør der, og også stilig musikk. Er på salg på axelmusic.com for en liten slant: http://www.axelmusic.com/productDetails/9322225034297 Noe jeg definitivt ville kjøpt hvis jeg var deg! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Kanskje litt på grensen til det du ser etter, men den er såpass kort at det koster deg ikkje mye å se den likevel; Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan Ett passende ord her er...hysterisk. Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Chobits! Beste serien!! 26 episoder da men.. Også He is my master.. hvis du liker Love Hina.. (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå