Gå til innhold

Forslag til mini-serier? - Anime.

Anbefalte innlegg

Hallo! Noen som har gode forslag til Mini-serier?

Jeg har tidligere sett bl.a disse mini-seriene: Samurai Champlo, Last Exile, Elfen Lied, Wolf´s Rain og Love Hina. Alle disse er veldig gode serier.

Jeg vil helst se noe med god action eller god humor. Helst ikke ecchi serier med dårlig humor og enda dårligere story.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg elsker Dragonball! :D vet ikke helt om det går under miniserie men det er extremt bra ihvertfall ;)

add:

God fotograf du :D;)

9557948[/snapback]

hehe, takk for det :)

Hvor mange episoder er det i Dragonball da? Jeg har også hørt at det er ganske barnslig?

Grunnen til at jeg vil ha en serie med få episoder er fordi jeg bare har en mac. Nå som hjemme pc´n min ikke fungerer, og jeg har ikke så overlag med plass på Mac´en.

Lenke til kommentar

Dragon Ball har 508 episoder fordelt på tre deler(Dragon Ball, Dragon Ball Z og Dragon Ball GT).

I tillegg kommer det en del filmer.

Dragon Ball mangaen er mye bedre enn anime'en, spesielt er første halvdel av mangaen ganske underholdende. Anime'en er rett og slett møkk. Se for deg en anime full av klisjéer. Rollefigurer med stemmer som skrikende unger, repeterende kamper som går over flere episoder og den utmelkede klisjéen om at man tar en eller annen powerup for å kicke motstanderen, men så drar motstanderen også en powerup, så tar helten enda en powerup, selvfølgelig tar også motstanderen en powerup, osv. osv.

Jeg vil ihvertfall ikke anbefale denne serien når du har sett høykvalitets-serier som Samurai Champloo, Last Exile og Elfen Lied.

Hvis du vil ha komedie kan jeg anbefale Azumanga Daioh(26 ep. pluss et par ekstra greier), School Rumble(2 x 26 ep + 2 OVA'er.) og Ouran Highschool Hostclub(26. ep.)

Siden du har sett Samurai Champloo kan du jo sjekke ut Cowboy Bebop, laget av samme skaper og er virkelig en klassiker.

Claymore begynner bra, men har en dårlig slutt.

Devil May Cry er ikke verdt å sjekke ut.

Berserk er en Dark Fantasy serie med mye blod og gørr. Det er ikke så stort fokus på action, men det er utrolig lite klisjéer i den serien. Og når du har sett anime'en må man nesten lese mangaen. Plottet fortsetter i mangaen. Jeg anbefaler serien på det varmeste hvis du er interessert i litt moden anime.

Ellers er jo Ghibli-filmene noen gullkorn som alle anime-tilhengere burde få med seg.

Info om hver av seriene/filmene finner du på animenfo.com eller anidb.net

Og forresten, ingen av de du nevnte er "miniserier" det er jo fullsesongsserier jo!

Glemte å slenge på Hunter x Hunter. Den er forsåvidt i samme sjanger som Dragon Ball, men HxH er virkelig kremtoppen av denne sjangeren og kan ikke sammenlignes med DB når det gjelder kvalitet. Serien er ikke like lang og er i og for seg ganske bra, vil jeg si.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...