Gå til innhold

Er FireGL og 8800GTX like bra til 3D applikasjoner

Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-INkUtP

Er FireGL og GTX like bra til 3D applikasjoner.

Hvis de er det går jeg selvsagt for et GTX kort for da kan jeg spille i tillegg.

Takker til alle svar. :whistle:

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er FireGL og GTX like bra til 3D applikasjoner.

Hvis de er det går jeg selvsagt for et GTX kort for da kan jeg spille i tillegg.

Takker til alle svar. :whistle:

9557627[/snapback]

FireGL er ikke særlig bra på spill. De største kortene i FireGL klassen drar spill, men til en sinnsyk pris. Vet ikke hva du mener med GTX, men 8800GTX blir bra til spill ja. FireGL vil kunne være bedre i 3D applikasjoner, spørs hvilke programmer du mener.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Sorry skulle skrevet 8800GTX

Det jeg mener er om jeg vil kunne drive med 3D med 8800GTX med like bra ytelse som et tilsvarende FireGL kort, og kunne spille like mye med FireGL som et GTX.

3D apps jeg bruker

3D studio max

Z-Brush 3

Adobe Creative Suite(ikke 3D men driver med det)

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Sorry skulle skrevet 8800GTX

Det jeg mener er om jeg vil kunne drive med 3D med 8800GTX med like bra ytelse som et tilsvarende FireGL kort, og kunne spille like mye med FireGL som et GTX.

3D apps jeg bruker

3D studio max

Z-Brush 3

Adobe Creative Suite(ikke 3D men driver med det)

9561450[/snapback]

Nei, det blir ikke bra. 8800GTX vil knuse alt av FireGL kort i spill. Omvendt vil FireGL knuse 8800GTX i "proffe" 3D applikasjoner, såfremt applikasjonene støtter slike kort og kan utnytte dem. Nå er ikke jeg noen ekspert på 3DS Max, men er ikke den veldig CPU krevende? Jeg vil tro det kommer mye an på bruken din, men 8800GTX vil kunne gjøre mye i 3DSMax. De helt ekstreme tingene vil FireGL være best på. Bruk Google og les om 3DS max og anbefalt hardware.

Edit: Toms Hardware har testet proffkort i 3DSMax, og for å være ærlig, synes jeg ikke at forskjellene for de testede kortene var særlig stor. Et FireGL 5000 til kanskje 3.500,- yter halvparten eller bedre enn FX5500 til 25-30.000,- De har ikke testet spillkort, men det har HW.no Du kan jo se litt hva de skriver.

Endret av peiper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...