pianoman91 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hei! Jeg er en gutt på 16 år som spiller klassisk piano. Jeg har kommet ganske langt, og har nå blitt anbefalt å kjøpe meg et nytt piano/flygel. Jeg spiller hos to lærere, og det meste av mine penger går bort i undervisning og noter. Så derfor spør jeg: Er det noen som kunne tenke seg å hjelpe meg økonomisk ved kjøp av nytt instrument? Det trenger ikke være så mye, og jeg er veldig takknemlig for all hjelp jeg kan få. Har du spørsmål eller har lyst til å hjelpe meg, kan du kontakte meg på [email protected] Takk! Lenke til kommentar
kash Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg foreslår du spør mamma og pappa. Eventuelt finnes det vel legater som deler ut penger til lovende musikalske talenter. Kjøp legathåndboken du! Lenke til kommentar
pianoman91 Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Jeg foreslår du spør mamma og pappa. Eventuelt finnes det vel legater som deler ut penger til lovende musikalske talenter. Kjøp legathåndboken du! 9557586[/snapback] Takk for tipset med legater. Har forresten allerede spurt mamma og pappa, men de har ikke råd. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 For å først si at det er tragisk at ikke alle har råd til alt de vil ha. Og at man selvfølgelig skal bygge opp under ett talent og støtte unge mennesker. Men det er dessverre noen ting her som må avklares før du går å tigger penger. 1. Hva gjør du om du ikke får nok penger? Skal du bruke dem på noe annet? De som gir deg penger vil jo at du skal bruke det på ett piano/flygel. De kan jo koste alt sikkert 5 000 opp til 20 - 30 000!! 2. Ett flygel tar MYE plass. Hvis du skal tigge etter penger burde ikke dette gå via noen voksne som tar annsvar og som kan si at dere har faktisk plass til ett flygel? Det er dette som får meg til å lukte at dette er svindel siden du ikke faktisk sier noe som helst om du faktisk KAN få ett. Og jeg tror det er SVÆRT få foreldre som vil tillate sine barn å tigge penger. Hvordan skal du forklare pengene når du har dem? "fant dem på gata?" Det har vært EN gang her på forumet hvor en mor fikk hjelp til å skaffe ny PC til sin gutt. Men det ble gjennomført på en litt mer ryddig måte. Jeg tror ikke du vil få noe penger på denne måten. AKIRA Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Det har vært to innsamlingsaksjoner som jeg kan huske. En aksjon som ble startet på forumet, som moren ikke visste noe om i første omgang (Hu hadde lagt ut en annonse på Finn). Den andre husker jeg ikke helt, og jeg vet ikke om den ble fullført. Når sant skal sies, så kan man få tak i et flygel ned i 100 000 brukt (Hvis jeg ikke tar helt feil? ) Lenke til kommentar
pianoman91 Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 For å først si at det er tragisk at ikke alle har råd til alt de vil ha. Og at man selvfølgelig skal bygge opp under ett talent og støtte unge mennesker. Men det er dessverre noen ting her som må avklares før du går å tigger penger. 1. Hva gjør du om du ikke får nok penger? Skal du bruke dem på noe annet? De som gir deg penger vil jo at du skal bruke det på ett piano/flygel. De kan jo koste alt sikkert 5 000 opp til 20 - 30 000!! 2. Ett flygel tar MYE plass. Hvis du skal tigge etter penger burde ikke dette gå via noen voksne som tar annsvar og som kan si at dere har faktisk plass til ett flygel? Det er dette som får meg til å lukte at dette er svindel siden du ikke faktisk sier noe som helst om du faktisk KAN få ett. Og jeg tror det er SVÆRT få foreldre som vil tillate sine barn å tigge penger. Hvordan skal du forklare pengene når du har dem? "fant dem på gata?" Det har vært EN gang her på forumet hvor en mor fikk hjelp til å skaffe ny PC til sin gutt. Men det ble gjennomført på en litt mer ryddig måte. Jeg tror ikke du vil få noe penger på denne måten. AKIRA 9557598[/snapback] 1. Jeg har allerede spart meg opp noen tusenlapper. Får jeg ikke nok av "dere", vil jeg spare det til jeg en gang får råd. 2. Har snakket med mamma om plass, og vi har faktisk plass til det. Hun sa selv at hvis hun hadde vunnet i lotto skulle det første hun kjøpte være et flygel. Jeg vil ikke dere skal tro det er svindel, jeg bare prøver å utvikle mitt talent. Jeg beklager hvis dere har oppfattet det som om jeg har tenkt til å kjøpe meg noe helt annet. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Det hadde vært fantastisk å kunne hjelpe. Men da bør det settes opp på en skikkelig måte. Det beste hadde vært om en moderator eller en annsvarlig hos hardware.no så på saken og pratet med dine foreldre. Det du må innse er at hvis dette funker....så kan forumet fort ende opp som ett tigge forum. Så man må ha VELDIG stramme regler og krav. Så det ikke glir helt ut. Jeg rapportere tråden til forumet og ber dem se på saken og kontakte deg på PM og se om de føler dette kan taes seriøst eller om du blir utestengt. AKIRA Lenke til kommentar
pianoman91 Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Takk for hjelpen AKIRA, og takk for at du tror på meg. Det setter jeg stor pris på. Lenke til kommentar
kash Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Utestengt høres nå vel litt drastisk ut Det er vel nok å stenge posten Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Forumet er, som retningslinjene sier, ingen markedsplass. Dette føler jeg havner i en slik kategori, og slike tråder som dette hvor man ønsker donasjoner er ikke tråder vi egentlig ønsker her på forumet. Vi har hatt større aksjoner mot store veldedige saker o.l, samt den frivillige innsamlingen av PC-deler (ikke penger) til en alenemor som ønsket pc til sin sønn. Jeg velger derfor å stenge denne tråden. Om trådstarter ønsker å få muligens satt opp noe i regi av forumet, bør han sende en epost til [email protected] - eller ta kontakt med Simen1 eller Dotten på pm. Disse vil kunne gi svar/feedback. Endret 23. september 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg