Chasseur Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Okay, har en dyne som må vaskes, etter at det ble sølt en del drit på den. Hvordan vasker jeg den? Er det bare å smelle den i vaskemaskina? Eller er det noen spesielle hensyn jeg bør ta? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 hva står på vasketaggen da? og hva slags fyll har den dyna? og hvorfor svarer jeg på denne tråden når jeg har null peiling på vask av dyner? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Koster ikke så innmari mye å få den renset på renseri (eller, er vel ca 300 kr men den blir jo sabla rein da). Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Hm, får vel bare ta den ned til nærmeste renseri til uka da. Takk for respons :-) (Og det var ingen lapp på dyna, ellers vil jeg nok bare fult den :-) ) Lenke til kommentar
Superior Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Vaskes separat på 60 grader. Om du får den inn i maskinen... Lenke til kommentar
Sandmarken Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Om du er usikker er det jo bare å ringe mor Lenke til kommentar
Musty Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 kommer helt an på hva slags dyne det er, om det er en dundyne bør den ikke sentrifugeres og bør tørkes liggende flatt og snues med et par timers mellomrom.. tar sikkert 2-3 dager før den er tørr... Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Dundyner tørker du i tørketrommel sammen med et par tennisballer eller reine joggesko. På denne måten blir den like "fluffy" som da den var ny. Det tar lang tid, en 4-5-6 timer, før den er skikkelig tørr. Vaskes forøvrig på 60 grader slik at all midd dør. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Vaska haugevis med syntetiske dyner under siviltjenesten, strappa de rett i maskina og starta opp. Men les vaskelappen, der står det. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Bare for moroskyld - hvordan veit dere dette? Tenker jeg uansett satser på renseri jeg, så er jeg sikker på at det går bra Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Mitt tips, kast dyna å kjøp ny. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg fikk renset på renseri, har aldri hatt en så ren dyne Føltes veldig deilig å ha en så ren dyne, haha. Så har du ganske god garanti for at den er ordentlig ren også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå