Gå til innhold

Sliter.. abit Kd7, xp 2100+.. hjelp

CodeMaan

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nytt hk, prossessor ,skjermkort og harddisk.

satt inn hovedkort og prossessor, og sjekket om datan funka. Det gjorde den. Så bytta jeg til nytt skjermkort og harddisk. Da ville den ikke funka.

Bytta tilbake til gammel harddisk og gammelt skjermkort.resultatet var: at den fortsatt ikke funker.

Har et abit KD7 hovedkort med en Amd Xp 2100+ pross. Hvordan reseter du biosen uten å ha pcen på, siden den bare står å går men ingenting skjer. Er det bare å ta ut brikka og sette den inn igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har et abit kd7, vet ikke om det er helt det samme, men jeg har hatt samme problem noen ganger... har du en gul jumper på hk? flytter du den et hakk til venstre skrur på strømmen, venter 5 sek, flytter den tilbake, og skrur på, skal det funke....:)

Lenke til kommentar
jeg har et abit kd7, vet ikke om det er helt det samme, men jeg har hatt samme problem noen ganger... har du en gul jumper på hk? flytter du den et hakk til venstre skrur på strømmen, venter 5 sek, flytter den tilbake, og skrur på, skal det funke....:)

Hvis du skrur på strømmen mens du har kortsluttet disse pinnene, så kan du være uheldig å blåse noe. Det holder å bare flytte jumperen, vente litt, for så å settet den tilbake. Du kan godt ta ut strømledningen fra PSU før du åpner PCen også. (Fort gjort å komme på ting man skulle ha gjort der inne, sånn med det samme.... Har selv røsket ut både nettkort og SCSI kontrollere fra maskiner som står og går. :o )

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...