1915 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Har en laptop. hp pavilion dv6240 og nede på system try så er det jo et sånt batteri som viser hvor lang tid det er igjen på batteriet. men det står bare %. hadde vært kjekt med at det også står hvor lang tid det er også. for det gjør det ikke. jeg ser på laptopen til pappa. så står det både % og tid igjen. det vill jeg også ha. hvordan får jeg fikset det ? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Er ikonet på din maskin akkurat det samme som på faren dins maskin? Hvis ikke må du gå til strømalternativer i kontrollpanelet i windows og aktivere visning av batteriet. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 jepp er likedan. bare at det står ikke hvor lang tid det er ijen ;S Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Det var da snålt. Er det alltid sånn? Det tar nemlig litt tid før den klarer å regne ut omtrentlig hvor mye tid som er igjen. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 det var vista på PC-en da jeg kjøpte den. men så bytta jeg tilø xp. liker ikke vista Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Det går jo egentlig ikke an å vite hvor lang tid som er igjen. Det tallet som vises er bare en gjetning. Batteriet inneholder en krets som vet hvor mye ladning batteriet holder når det er fullt, og den måler hele tiden hvor mye som brukes. Man kan dermed vite hvor mye ladning som er igjen (i prosent). Men siden stømforbruket varierer ganske mye med hvordan du bruker PC-en, så er det ikke mulig å forutsi nøyaktig hvor lang tid som er igjen. Man kan bare anta med et gjennomsnittlig forbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå