br2 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 jeg har kjørt ubuntu linux 7.04 feisty fawn i en 3 måneders tid nå men vil tilbake til windows på grunn av spill og lignende, men da jeg legger inn windows xp cden og restarter PC-en så innstalere den fint og alt det er men da jeg kommer til der PC-en restarter og skal starte automatisk videre da starter den på nytt med hele innstalasjonen noen som vet hva som er grunnen? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 jeg har kjørt ubuntu linux 7.04 feisty fawn i en 3 måneders tid nå men vil tilbake til windows på grunn av spill og lignende, men da jeg legger inn windows xp cden og restarter PC-en så innstalere den fint og alt det er men da jeg kommer til der PC-en restarter og skal starte automatisk videre da starter den på nytt med hele innstalasjonen noen som vet hva som er grunnen? 9555857[/snapback] Det der har jeg også vært med på. Jeg måtte jukse litt, under oppstarten så velger du vegg å boote fra CD-ROM. Altså, du avbryter oppstarten under installasjon ved å gå i BIOS. Når maskina starter opp igjen så vil installasjonsprosessen starte igjen og den henter hva den trenger fra CD-en. Det er ikke farlig å gjøre slik, men du må boote fra cd for at den skal kunne dra i gang installasjonsprosedyren. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 så da jeg har innstalert nesten hele og den skal restarte ¨så nekter jeg den og starte innstalasjonen skrur av PC-en skrur den på igjen og da skal det funke?? Det jeg mente var at du tar ut plata med XP når den restarter seg selv. Hvis den spør etter den når installasjonen skal gjøre seg ferdig, så kan du sette den inn igjen. Skriv heltst dette på forumet, slik at flere kan ta nytte av dette Lenke til kommentar
br2 Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 ok takk for hjelpen skal teste det nå og kan skrive om det funket:P Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hvis det ikke fungerer kan du prøve å slette MBR først. XP installasjonsprogrammet er følsomt for hva som ligger i MBR. Jeg fikk riktignok andre symptomer da jeg skulle installere XP etter Fedora, men det ville ikke før jeg slettet MBR. Brukte MBRtool, men det er flere måter å gjøre det på. Lenke til kommentar
br2 Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 det funka ikke:( veldig surt men hva er MBR? jaja uansett jeg kan fint overleve med ubuntu til theexperience sikkert en eller annen ildsjel som er grei og fikser det for meg der:P hehe men takk for hjelp uansett Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 MBR er den første sektoren på disken, inneholder bootkode og partisjonstabell. MBRtool og andre verktøy (f.eks KillDisk) finnes på UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå