Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overgang til Tråsløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hello.

Jeg har hatt en bærbar PC i stuen i 2 år nå.

Men etter min konfirmasjon kjøpte jeg en Stasjonær PC fra komplett.no og ønsker gjerne å ha Internettet inn på rommet.

Så jeg har bestemt meg for å legge trådløst i hele huset.

Men , Jeg vil fortsatt ha nett på den bærbare PC-en i stua.

Så her er mitt spørsmål :

Kan jeg ha trådløst nettverk så den sender signaler til PC-en på rommet mitt samtidig som den i stuen kan ha Internett via lednigen ?

PS! Den stasjonære PC-en har ikke nettverkskort, gjør det noe med tanke på Trådløst internett ?

Håper dere kan hjelpe meg litt på vei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Du trenger en trådløs router/accesspoint som sender det trådløse signalet til maskinen på rommet ditt. Og denne ruteren har garantert også uttak for kabel. Så kobler du bare ledningen inn i den trådløse ruteren, og så har du begge tinga du spurte etter.

EDIT: Du trenger trådløst nettverkskort i maskinen for å ta i mot de trådløse signalene. Kan kjøpe USB trådløst kort, det har eg, og funker som F....

Bruker et Dlink DWA-140 selv.

Litt trøtt, så derfor formulerer eg meg dårlig, så ikkje vær redd for å spør om du ikkje skjønnte det.

Hallvard

Endret av fearhan
Lenke til kommentar

Hvem får dere internett av? Telenor? NGT? NGT leverer med router, så du slipper å bruke brukerid og passord. Husker Telenor hadde passord osv tidligere, i så fall kan "legge inn" brukernavn og passord inn i den trådløse routeren, og vips kan alle maskinene være på nett.

Dersom du har breibandsmodem kan du koble slik;

Ditt modem <- Trådløs router ||

<- ledning til pc i stua

<- koble til med de trådløse signalene med trådløst nettverkskort i fra din

stasjonære pc på rommet.

Du kan også gjøre akkurat det samme om du har NGT eller andre operatører, men dersom de krever "pålogging" med brukernavn og passord, må du skrive brukernavn og passord inn i den trådløse ruteren, slik at den sender passord til operatør for deg.

EDIT: dersom du har internett med brukernavn og passord, trenger du en router som støtter noe som heter PPPoE.

Endret av fearhan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...