Talker Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Som tittelen sier, så lurer jeg på om jeg trenger ett nytt lydkort når jeg kjøper z-5500. Jeg ønsker jo å få mest mulig ut av annlegget, pluss at jeg gjerne vil ha muligheten til å koble til mic og line-in på PC-en selv om jeg har koblet til surround (bruker nå et gammelt asus p4p800 hovedkort med integrert lyd). Så hva sier dere? Hvilken prisklasse må man opp i for å få bedre lyd enn det jeg har fra før? PS. Jeg er IKKE audiofil Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Er det digital utgang på hovedkortet, hvis det er det så kobler du bare opp høyttalerne digitalt. Er det bare analog lyd på hovedkortet, så bør du nok kjøpe nytt lydkort. Et lydkort i 5-600 kroners klassen skulle nok duge. Creative X-fi eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Mener det er en digital utgang. Slik coax eller hva det kalles, ser ut som en vanelig phono plugg. Men jeg har lyst å bruke de vanelige jack tilkoblingene, så kan jeg heller bruke de andre inngangene på annlegget til andre ting og konsoller Lenke til kommentar
Talker Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Forresten, hvilke kort støtter at jeg kobler til 5.1 (3 plugger?) pluss at jeg har mulighet til line-in og mic? Gjerne separat. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Er vanlig med egne innganger for mic og line-in hvis jeg ikke tar feil. Er hvertfall det på mitt Audigy 2. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Holder det med et audigy 2 kort? Eller blir det ikke noen merkbar forskjell da? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 På den analoge delen så er det nok betydelig forskjell, er god lyd i det lydkortet, men tviler på du får tak i det nå. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Kan jo alltids finne et brukt ett? Hva er det verdt sånn ca? Hvor mange tilkoblinger er det på dette? Kan jeg bruke mic og line in separat fra surround? Evt andre kort som gir bra lyd Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Creative X-fi er etterføgeren til Audigy-serien, bare så det er sagt. Et X-Fi kort skulle nok oppfylle dine behov. Endret 24. september 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Talker Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Synest det er litt dyrt jeg.. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 500-600 syns jeg ikke er mye å bruke på et lydkort. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 ok.. ikke vant til å tenke kvalitet der jeg Ikke er det sikkert jeg hører forskjell engang! :O Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Er en fordel med et godt lydkort hvis du skal bruke PC-en sammen med et hi-fi anlegg senere. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 skjønner... Vil jeg merke noen forskjell når jeg likevell skal bruke vanelige jack kabler til å koble til annlegget? Vet ikke hvor lange de er da men.. et z-5500... skulle forresten hatt en måte å forlenget de på åsså. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Er bare å kjøpe mini-jack skjøtekabel det. Skal du koble til analogt med mini-jack-kabler o.l., så har lydkortet ganske mye å si. Endret 24. september 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Talker Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 ok.. da skal jeg prøve å formulere et spørsmål her.. Hvordan prisklasse er det man får mest for penga sånn sett? For når man kommer til et visst nivå, så vil man betale veldi mye for det lille ekstra. Jeg trenger ikke det, så jeg vil ha et bra prdukt, der jeg får mye for penga.. Har sett på endel x-fi kort bla. men det er jo så himmla mange! Er det noe serlig forskjell på dem? Gamer og audio å ditt å datt Vil det éne være bedre i spill å gi bedre effekter/3d? Vil det andre være bedre på musikk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå