Gå til innhold

løsningen på artifacts..

Jens viking

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har slitt lenge med artifacts (grafikkfeil) og har nå funnet ut feilen.. det er for varmt i kabinettet når jeg spiller !

så fort jeg åpner kabinettet så får jeg en god dose varm luft rett i fleisen og grafikk feilene forsvinner raskere enn de kom.. og hvis jeg spiller med åpent kabinett får jeg ingen grafikkfeil.

spørsmålet er nå.. hva skal jeg gjøre for å få vekk den varme lufta?

har dette kabinettet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pc en bør stå på en åpen plass med mye luft rundt seg. Min pc ligger på:

hk: 33

cpu: 22

aux*: 29

Skjermkortet

*=Hva er aux?

Skjermkortet er jeg ikke sikker på. Dø bør også sørge for at skjermkortet ikke er dekket med ledninger. spesielt rundt viften.

Lenke til kommentar

Aux er mest sannsynlig nordbroen, eller skjermkortet. Eller noe annet, kanskje en harddisk.

PC-er bor ikke sta naermt til noe, hvis det er 10cm klaring fra vegger sa blir den ikke sa varm. Den skal heller ikke sta inni sma avlukker, som noen sakalte "databord" vil ha det til.

Lenke til kommentar

Du kan alltids også se på kabinettet..

Kan være det er plass til å "jallamekke" noe vifte i bunn..

Men vær isåfall obs på at i bunnen er det mest sannsynlig mye hybelkaniner på gulvet (bruk filter!).. Bunnen av kabinettet ivl være det kaldeste punktet, da varme stiger opover.

Har du mulighet til vifte i toppen, bør den blåse ut der og suge inn i bunn.

Da vil du få en ekstra "hjelp" pga. luften som stiger (pga. varmen).

Du kan alltids også modde til vifter i 5.25" brønnene, henge de opp i o-ringer elns.. (med strips), men da må du nesten ha noe slags deksel som slipper inn luft (ala cm stacker sine blendere)

5.25%20stacker.JPG

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Det som ikke er uvanlig på slike kabinetter, er at du kan ha en vifte skrudd i rammen, i front, nede..

I så tilfelle, pleier det å være et luftehull i bunnen av frontdekselet.

Somregel er det enkelt å løsne frontdekselet, men du bør kunne se dette om du tar av sidepanelet (må jo være tilsvarende hull som du har bak, i fronten også!).

12cm vifte i frontens bunn er det idèelle innsugsområdet.

Lenke til kommentar
bestiller disse delene i morgen:

kabinett vifte

Minnebrikke

Musematte

har denne minnebrikka her fra før av.. gjør det noe å ha den OG twinmos minnebrikka sammen mtp hastighet osv?

kingston minnebrikke

er det ellers noe å utsette på det jeg har valgt? er musematta noe bra?

9648818[/snapback]

Minnebrikkene skal fungere fint ilag, ingen problemer der. Ville kanskje hatt 2 slike vifter jeg, spørs om én alene er nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...