Jens viking Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hei, jeg har slitt lenge med artifacts (grafikkfeil) og har nå funnet ut feilen.. det er for varmt i kabinettet når jeg spiller ! så fort jeg åpner kabinettet så får jeg en god dose varm luft rett i fleisen og grafikk feilene forsvinner raskere enn de kom.. og hvis jeg spiller med åpent kabinett får jeg ingen grafikkfeil. spørsmålet er nå.. hva skal jeg gjøre for å få vekk den varme lufta? har dette kabinettet Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Har du vifter i kabinettet? Viss ikke så trenger du det. Ser ut til at det er 120mm vifter som skal benyttes, kjøp deg en passe stillegående vifte (~1600 rpm), så skal du se at alt blir så meget bedre Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 oki får vel kjøpe det når jeg har bursdag om 2 uker tok forresten å dro ut pc en i stad og da forsvant også artifactsene.. dro ut fra det lille hjørnet hvor den står Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 men er du sikker på at det er 120 mm vifte som skal brukes? og kan du linke meg en som er bra ? helst fra komplett .. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Pc en bør stå på en åpen plass med mye luft rundt seg. Min pc ligger på: hk: 33 cpu: 22 aux*: 29 Skjermkortet *=Hva er aux? Skjermkortet er jeg ikke sikker på. Dø bør også sørge for at skjermkortet ikke er dekket med ledninger. spesielt rundt viften. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Aux er mest sannsynlig nordbroen, eller skjermkortet. Eller noe annet, kanskje en harddisk. PC-er bor ikke sta naermt til noe, hvis det er 10cm klaring fra vegger sa blir den ikke sa varm. Den skal heller ikke sta inni sma avlukker, som noen sakalte "databord" vil ha det til. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 nei da, men nå står den 50 cm fra alle vegger, rommet er ca 18 grader celsius og det kommer grafikkfeil etterhvert. om jeg lar kabinettet stå åpent på samme plassen så kommer det aldri noen som helst grafikkfeil. det er heller ingen kabinettvifte i pc en.. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Kjøp deg en slik vifte og montér bak i kabinettet. Bør kunne redusere varmeproblemene dine betraktelig. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 det er heller ingen kabinettvifte i pc en.. 9599056[/snapback] Den avgjør hvor mye ny og kald luft som går igjennom maskinen. Midlertidig kan du sette en sann stor vifte forran kabinettet. Da blir det kaldt nok til å ikke få noen artifacts. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 men hvordan finner jeg ut hvor vifta skal sitte og hvordan blir jeg helt sikker om jeg skal ha 80*80 eller 120*120 ? Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Info på komplett ->utvidet info: Foran : 1 x 12 cm - ( 0 installert) Bak : 2 x 8 cm - ( 0 installert) Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Du kan alltids også se på kabinettet.. Kan være det er plass til å "jallamekke" noe vifte i bunn.. Men vær isåfall obs på at i bunnen er det mest sannsynlig mye hybelkaniner på gulvet (bruk filter!).. Bunnen av kabinettet ivl være det kaldeste punktet, da varme stiger opover. Har du mulighet til vifte i toppen, bør den blåse ut der og suge inn i bunn. Da vil du få en ekstra "hjelp" pga. luften som stiger (pga. varmen). Du kan alltids også modde til vifter i 5.25" brønnene, henge de opp i o-ringer elns.. (med strips), men da må du nesten ha noe slags deksel som slipper inn luft (ala cm stacker sine blendere) Endret 1. oktober 2007 av DaButcher Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) vel, hmm jeg skjønner fortsatt ikke hvor den evt. vifta skal sitte.. har nå målt og slik er resultatene.. skrev litt feil på det nederste bildet.. det skal stå "her er det ingen i hull" edit. leif.. Endret 2. oktober 2007 av vofif Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Da kan du ha 3 stk 80mm vifter Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det som ikke er uvanlig på slike kabinetter, er at du kan ha en vifte skrudd i rammen, i front, nede.. I så tilfelle, pleier det å være et luftehull i bunnen av frontdekselet. Somregel er det enkelt å løsne frontdekselet, men du bør kunne se dette om du tar av sidepanelet (må jo være tilsvarende hull som du har bak, i fronten også!). 12cm vifte i frontens bunn er det idèelle innsugsområdet. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 oki skal se på hvor jeg fester vifta når jeg får kjøpt meg en 80*80mm vifte ganske irriterende å få så mange artifacts når pc en begynner å bli varm.. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 bestiller disse delene i morgen: kabinett vifte Minnebrikke Musematte har denne minnebrikka her fra før av.. gjør det noe å ha den OG twinmos minnebrikka sammen mtp hastighet osv? kingston minnebrikke er det ellers noe å utsette på det jeg har valgt? er musematta noe bra? Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Personlig liker jeg den musmatta svært bra. Jeg har xl-versjonen, men det er vel samme stoff i den =) Men vurder å bestill med en vifte til, siden du kan ha en bak og en frem. Blir bedre luftflyt da Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 bestiller disse delene i morgen: kabinett vifte Minnebrikke Musematte har denne minnebrikka her fra før av.. gjør det noe å ha den OG twinmos minnebrikka sammen mtp hastighet osv? kingston minnebrikke er det ellers noe å utsette på det jeg har valgt? er musematta noe bra? 9648818[/snapback] Minnebrikkene skal fungere fint ilag, ingen problemer der. Ville kanskje hatt 2 slike vifter jeg, spørs om én alene er nok. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 okei, da blir det den musematta og den minnebrikka jeg prøver først med 1 vifte jeg men hvilken vei burde jeg montere den ? jeg tror jeg fester den der hvor skjermkortet sitter, det er der det blir varmt har jeg merka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå