The X smasher Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hei! er 17 år, løfter ca, 30 i benk Vil ha hjelp til å finne ut den beste måten til å få god kondis og MYE mer styrke. Både six-pack og biceps. Vett noen om en effektiv måte til disse tingene.? Tenke på om jeg kanskje skulle kjøpe meg benkpress til å ha på rommet, men synes at det er litt dyrt, noen som har forslag som kan hjelpe meg.?? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Hvis du føler at du har råd til det, kom deg til nærmeste treningssenter. Kjør et fullkroppsprogram (få hjelp av en instruktør til dette). Sørg for at programmet er basert på baseøvelser (knebøy, benkpress, chins, roing, nedtrekk, markløft osv). Du vil ikke bli stor av bicepscurl. Hvordan er kostholdet ditt? Hva veier du nå, og hvor høy er du? Det første perioden man trener (de første par månedene elns), er ikke kosthold så veldig viktig, men hvis kroppen skal fortsette å utvikle seg etter dette, er det derimot meget viktig at du får i deg nok mat. Det sier seg vel egentlig selv, hvis kroppen ikke har noe å "bygge på", kommer du ingen vei. Du bygger ikke muskler på gymmet, men på kjøkkenet. Edit. Hvis du ikke vil begynne på senter, eller kjøpe benkpress, kan du selvsagt trene på andre måter. Pushups er en veldig fin øvelse du kan gjøre hjemme. Varier mellom smalt/bredt grep osv, for å treffe spesielt på triceps/bryst. Har du en trapp i huset, et tre i hagen e.l. - kjør chins osv. I det hele tatt, det finnes mange fine body-weight exercises du kan ta i bruk. Endret 23. september 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
The X smasher Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 tror ikkje jeg har så mye penger at jeg har rå til studio. Men som du nevnte så tar jeg armhevninger hver dag, ca 30-40 stk. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) invester i en benk, kjør benkpress, markløft, militærpress, stående roing, knebøy til å begynne med. du får brukt benk på finn.no med ca 80kg vekter til under tusenlappen. det er billig armhevinger er en fin øvelse, men du blir ikke ordentlig sterk av det. Endret 27. september 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå