AMDXP Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Mitt spørsmål er enkelt: Er det sant at bærbare PC-er holder seg bedre i pris enn de stasjonære PCene? Altså er det slik at en investering i en bærbar er et bedre økonomisk investering enn en stasjonær, siden komponentene i en stasjonær PC blir oftere oppdatert av produsentene. Setter pris på feedback. Endret 23. september 2007 av AMDXP Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Det er nok ingen nevneverdig forskjell i verdiforringelse mellom bærbare og stasjonære komponenter. Ikke som jeg har lagt merke til i hvert fall. Det kan hende det er lettere å selge populære komponenter dyrere. For eksempel "legendariske" CPU-er eller RAM-brikker som klokker ekstremt bra, siden dette ikke er "slitedeler" i normal forstand. Jeg vil nå uansett si at en stasjonær PC er en mye bedre investering siden den i de aller fleste tilfeller er lettere å oppgradere. Mulighetene og utvalget er større enn i det bærbare markedet. Endret 23. september 2007 av maedox Lenke til kommentar
magneman Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ai Ai, skal du kansellere Inspironen din AMDXP? Kjøp bærbar hvis du skal rundt mye, stasjonær hvis du for det meste skal sitte hjemme. Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Jeg har fått et inntrykk at prisene på de stasjonære komponentene taper fort verdi og man får heller ikke solgt så lett, fordi folk kjøper som oftest nye deler. Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Jeg vil nå uansett si at en stasjonær PC er en mye bedre investering siden den i de aller fleste tilfeller er lettere å oppgradere. Mulighetene og utvalget er større enn i det bærbare markedet. 9558867[/snapback] Hvis man har en stasjonær pc. Hva gjør man det gamle skjermkortet eller gamle CPU? Dem mister sin verdig veldig fort... Er ikke bærbare PC-er bedre sånn. Siden man kan lett selge hele PC-en og bare kjøper seg en ny, istedenfor å selge del for del som i en stasjonær. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg vil nå uansett si at en stasjonær PC er en mye bedre investering siden den i de aller fleste tilfeller er lettere å oppgradere. Mulighetene og utvalget er større enn i det bærbare markedet. 9558867[/snapback] Hvis man har en stasjonær pc. Hva gjør man det gamle skjermkortet eller gamle CPU? Dem mister sin verdig veldig fort... Er ikke bærbare PC-er bedre sånn. Siden man kan lett selge hele PC-en og bare kjøper seg en ny, istedenfor å selge del for del som i en stasjonær. 9572149[/snapback] Nja. Hvis du bygger en stasjoner PC til 15000 holder den i minst dobbelt så lenge som en bærbar hvis du skal gjøre det samme på begge maskinene. Du har rett i at gamle datakomponenter er vanskelig å selge til en god pris, men man får ikke noe særlig mye for en 3 år gammel laptop heller. Spørs litt hva du skal gjøre med PC-en, om du skal frakte den mye rundt omkring og om du skal bygge eller kjøpe en på Elkjip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå