Gå til innhold

Kjøpe Stasjonær eller Bærbar?

Anbefalte innlegg

Mitt spørsmål er enkelt:

Er det sant at bærbare PC-er holder seg bedre i pris enn de stasjonære PCene?

Altså er det slik at en investering i en bærbar er et bedre økonomisk investering enn en stasjonær, siden komponentene i en stasjonær PC blir oftere oppdatert av produsentene.

Setter pris på feedback.

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ingen nevneverdig forskjell i verdiforringelse mellom bærbare og stasjonære komponenter. Ikke som jeg har lagt merke til i hvert fall.

Det kan hende det er lettere å selge populære komponenter dyrere. For eksempel "legendariske" CPU-er eller RAM-brikker som klokker ekstremt bra, siden dette ikke er "slitedeler" i normal forstand.

Jeg vil nå uansett si at en stasjonær PC er en mye bedre investering siden den i de aller fleste tilfeller er lettere å oppgradere. Mulighetene og utvalget er større enn i det bærbare markedet.

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Jeg vil nå uansett si at en stasjonær PC er en mye bedre investering siden den i de aller fleste tilfeller er lettere å oppgradere. Mulighetene og utvalget er større enn i det bærbare markedet.

9558867[/snapback]

Hvis man har en stasjonær pc. Hva gjør man det gamle skjermkortet eller gamle CPU? Dem mister sin verdig veldig fort...

Er ikke bærbare PC-er bedre sånn. Siden man kan lett selge hele PC-en og bare kjøper seg en ny, istedenfor å selge del for del som i en stasjonær.

Lenke til kommentar

9558867[/snapback]

Hvis man har en stasjonær pc. Hva gjør man det gamle skjermkortet eller gamle CPU? Dem mister sin verdig veldig fort...

Er ikke bærbare PC-er bedre sånn. Siden man kan lett selge hele PC-en og bare kjøper seg en ny, istedenfor å selge del for del som i en stasjonær.

9572149[/snapback]

Nja. Hvis du bygger en stasjoner PC til 15000 holder den i minst dobbelt så lenge som en bærbar hvis du skal gjøre det samme på begge maskinene. Du har rett i at gamle datakomponenter er vanskelig å selge til en god pris, men man får ikke noe særlig mye for en 3 år gammel laptop heller. Spørs litt hva du skal gjøre med PC-en, om du skal frakte den mye rundt omkring og om du skal bygge eller kjøpe en på Elkjip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...