Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen "hakker"/"stopper opp"

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å forklare problemet mitt, og derfor (for meg) vanskelig å finne ut hva problemet egentlig er.

Hvert tredje minutt (ca) hører jeg en "pheeeeewww" lyd i maskinen. Omtrent den samme som kommer akkurat når maskinen starter/avsluttes. Selv tenker jeg at det mest sannsylig er en vifte et eller annet sted, men dette har jeg ikke klart å finne ut av. Denne viften tilhører da hardwaren som stopper/starter.

Uansett så fryser skjermen i noen sekunder før samme det kommer et lite klikk og alt er bra igjen.

Ser ikke ut til at dette er noe som er relatert til bruk av mye hardware heller. Det skjer uansett hva jeg driver på med (skriver innlegg her, spiller online, ser film..etc).

Er det skjermkortet mitt som ikke helt har lyst til å følge med, eller kan det være noe annet?

Maskinen har følgende oppsett:

Windows Vista

Intel Core 2 Duo E6600

4X Kingston DDR2 1024MB 800MHz

Intel Bad Axe 2 ATX i975X, 1066MHz

ATI Radeon X1950 XTX 512MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan finner jeg ut hvilken av diskene dette gjelder? Greit å vite før man ta backup:-)

Strømalternativene på disken bør ikke være noe problem. KB938979 er installert på maskinen - bør jeg fjerne denne...eventuelt hvordan.

9561676[/snapback]

Det er nok system disken din (Den med OS'et på). Du kan jo koble fra disk nr 2 og sjekke om problemet er der ennå.

Under "legg til fjern programmer" i kontroll panelet huker du av for "vis oppdateringer" så kan du fjerne den.

Endret av maximus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...