Gå til innhold

Release YOUR Potential Grunnprogram (AudunB)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er derfor du har strategisk nedtrening, 40kg vil da gi like mye trening som 100 kg.

Grunnen til at du må øke vektene er jo bare pga bindrevevet blir sterkere og det må mer vekt til for å ryke det

Og siden du kunne ha løftet mere i S mark men ikke gjør det så er det mest for å trene grepet og ikke bakside lår.

Du kan også plukke opp stangen fra en meter med 40-60 kg på uten å bruke ben eller korsrygg kun for å trene grepet.

Folk som trener benpress isteden for knebøy, bakside lår på benk isteden for strake og andre øvelser man ikke bruker hendene blir som regel sterkere i resten av kroppen uten om hendene og sliter derfor med grepet de neste årene og må bruke mye drareimer og derfor får ikke trent skikkelig så ikke bruk formye reimer i starten.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jepp

Pauseuke = strategisk nedtrening

Dealoading mye brukt i 5x5 = redusere vektene og treningsmengden en uke.

Er samme mål bak det.

Har du fått noen til å sjekket teknikkene dine på alle øvelsene?

Evt sjekket ut svake muskelgrupper som for eks starten av knebøy, slutten av benk osv? Hvor det er tyngst?

Ved å korigere teknikken så du er helt sikker på at du bruker de rette musklene så får du en knall start uten skader og slipper å begynne på nytt igjen med lette vekter senere.

I knebøy skal du bruke setemuskelen og ikke korsrygg osv, og somregel krever dette aktiveringsøvelser først for å aktivere de rette muskelgruppene.

Om du sitter på en stol forroverbøyd og lener deg tilbaket så vil korsryggen gjøre det mens setemuskelen er den som skulle ha gjort det men en rett korsrygg.

Endret av War
Lenke til kommentar

Ok. Regner med at jeg kjører samme 10RM, da. Synes jeg fikk litt dårlig trening på armer av dette programmet. Hvordan skal egentlig håndflaten være når jeg tar biceps? Litt fremover, eller helt fremover? På triceps har jeg det problemet at benken er lengre enn meg, og at jeg som regel treffer benken når jeg skal senke ned hantlene bak hode.

Lenke til kommentar

Regner med at du kjører i skrå benk?

Ha armene rett i starten og vri håndleddele utover på veg opp.

Høyre til høyre og venstre til venstre. Som vist på bildet.

Som du ser på bildet så "står" han og sitter ikke.

Pass på at benken ikke sklir bakover.

Evt Franspress

Selv trener jeg et 5x5

Knebøy

Benkpress

Markløft

Skulderpress

Roing

Nedtrekk

Og jeg får mer en nok trening på armene, trenger ingen isolasjonsøvelse før jeg skal prioritere armer og da må jeg kutte ned på andre øvelser i programmet.

Du trener armer i knebøy,bicepscurl, nedtrekk, roing ,triceps,arnoldpress og litt i strake markløft så ikke vær redd for å ikke få nok trening på armene.

Styrkeløftere som kun kjører knebøy, benkpress og markløft får digre armer kun med disse øvelsene.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hvor mye gikk du opp i vekt?

Spiste du nok?

Selv gikk jeg opp 20kg på 6 programmer lik det du kjørte nå men med lavere vekter.

Alt er nå ikke muskler siden 20kg er det man kan legge på seg totalt uten dop men fettprosenten var lik i %

og (75kg prosent er jo mindre en 95kg prosent )og væske og glykogen.

Kroppen ble rett og slett lik bare større i alle omkretser med like mye fett forhold til kroppsmasse som på 75 kg pga kcaloverskudd alle ukene.

Endret av War
Lenke til kommentar

Har ikke noen vekt på hybelen. Var hjemme sånn ca rundt uke 2-3 og da veide jeg ca 68kg. Var i unnerkant av 65 når jeg flyttet til trondheim, men har lagt på meg litt i fett prosent også, er ikke så krigsfange lengre i utseende. Har heller ikke målt cm rundt muskler osv, bare sett meg i speilet osv.

Lenke til kommentar

Det lønner segt å ta noen bokserbilder nå og glemme dem.

Kan være kjekkt og ha om et år eller 2.

Alle angrer på at dem ikke gjorde det da dem begynnte å trene.

Til og med fra program til program er det kjekt å se forskjellene man ellers ikke ser i speilet pga man blir vandt til forandringene

__________________________-

OT

Ikke for å ødelegge planene for friuken din men det er en stunn siden HST prinsippene ble lansert og mye har skjedd siden og man vet mer så RYP er egentlig utdatert men TN har ingen kompetanse til å endre det etter at Børge sluttet der.

Nå vil Deloading fungere bedre her reduserer du vektene med 10-20% og tar kun 2 lette gjennomkjøringer på f.eks. 2 x 5-8 reps på baseløftene.

Også droppe 15 repsfasen og gå rett på 10-repsfasen i uke 2

Men det er småpirk , spare litt tid om ikke annet.

Det blir mer 2008 versjon av RYP

Endret av War
Lenke til kommentar

Så du sier at jeg burde ta 1-2 treninger neste uke der jeg kjører 10-20% av hvilke vekter? og på hvilke øvelser? For så å dra rett på 10 rep fasen med samme RM som forrige gang?

Btw, dette er ikke min og War sin chattekanal. Andre er velkommne til å kommentere. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...