Gå til innhold

Release YOUR Potential Grunnprogram (AudunB)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra Audun!

Skal følge med på denne.

Altfor mange her på forumet som uttaler seg som "eksperter" og skal kritisere enhver ting. Det er de færreste som skriver/har skrevet en slags treningsdagbok slik som du gjør nå. På den måten er det vanskelig å se hvem som har tiltrekkelig med erfaring og kunnskap til å uttale seg som eksperter.

Jeg anbefaler deg om å ta mye av det som blir sagt her med en klype salt. Skal ikke nevne noen navn, men er nok noen her som tar seg litt vann over hodet uten at de helt vet hva de snakker om.

Fint triks er å finne noen brukere som har peil og lese poster av dem. wh1te og kengdal er ihvertfall to stk jeg vet sitter på mye kunnskap. Er nok flere også, men det er to stk jeg har sett har peiling.

Forresten har du tenkt å oppdatere førsteposten etter hva du ligger på nå i 10RM? Hadde vært fint for oss brukere at du også skriver hva du tok når du begynte så kan sammenligne.

Som sagt veldig bra. Håper du er flink å holde liv i denne slik at det blir interessant for oss lesere.

Håper flere kommer med treningsdagbøker. Skal komme med en treningsdagbok selv etterhvert. :)

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Har oppdatert førsteposten, og kommer til å oppdatere den hele tiden. Har lagt ut 10 RM og hva jeg skal løfte på mandag. Kommentarer kommer etter hver trening. I den siste uka skal jeg tydeligvis klemme opp 112 kg i knebøy, det kan bli interesant. Vil også komme før og etter bilde. Alt vi ligge i første post, men innen for spoilers for å spare plass.

Lenke til kommentar
Har oppdatert førsteposten, og kommer til å oppdatere den hele tiden. Har lagt ut 10 RM og hva jeg skal løfte på mandag. Kommentarer kommer etter hver trening. I den siste uka skal jeg tydeligvis klemme opp 112 kg i knebøy, det kan bli interesant. Vil også komme før og etter bilde. Alt vi ligge i første post, men innen for spoilers for å spare plass.

9605521[/snapback]

Hvis 10RM verdiene man bruker faktisk er noe man klarer 10 av så bruker det etter min erfaring å gå helt greit å klare det programmet sier man skal klare i uke 6 dag 3. Tøffeste dagen er vel egentlig siste dag med 10 reps. Så hvis du klarer 10 reps på 80kg i knebøy så skal du nok lett klare 2x5x112 når du er ferdig.

Lenke til kommentar

Vært litt busy, men oppdatert førsteposten nå. Likte ikke oppdateringene av forumet, men det får vel bare bli slik det blir.

Jeg har også tenkt til å starte å kjøre mage hver gang slik som programmet sier. Jeg har ganske stødig sixpack fra før, men jeg synes den begynner å bule litt utover. Kan jo hende det er jeg som legger på meg også, hybellivet vettu. Og i programmet snakker de om at man kan bygge muskler på få lite vekt (på mage = få reps) ved å ha ca 1 ukes pause mellom hver økt slik at man fjerner det støtte vevet eller hva de kalte det. Slik det er nå, så gjør jeg det. Så jeg vet ikke om det er helt heldig. Skal prøve å kjøre mage hver gang i stedet. Kom gjerne på innvendiger på dette, om det er smart eller ikke om man tenker på utovermage :p

Ellers så synes jeg har fått fysisk økning på armer og rygg (lats for det meste). Noe jeg liker. kan hende jeg bare har en bra dag i speilet også.

Lenke til kommentar
Opp til 10kg er det det, over 10kg så øker det med 2 kg pr hantel.

Trener forresten på NTNUI Gløs.

En liten digresjon, men hvordan er vekttilbudet sånn generelt på idrettsbygget? Hvor store manualer har de, er det "nok" stenger, vekter, benker, squat rack og slikt?

Lenke til kommentar

3 benk-benker, 2 knebøy stativ, 1 "knebøy"stativ som henger fast, om du skjønner. Manualer fra 1-40 kg. Ofte 2 par av mest brukte vekter. 5 variable benker (endre vinkel), 2-3 fast benker (flat). Og ca 2 av de mest populære apparatene, mens 1 av de litt mer sære.

Dette er bare på gløs da. Vet ikke hvordan det er på dragvoll.

Lenke til kommentar

Ok, uke 2 er done. Har oppdatert førsteposten, men tenkte å slenge en kommentar her også slik at folk legger merke til det. Som skrevet så begynner bryst, arnold og biceps å bli ganske tungt nå. Kommer litt an på dagsformen, men enkelte reps er så tunge at de går litt utover teknikken som jeg prøver å ha så perfekt som mulig. Er fornøyd med beinene, de viser ingen tegn til svakhet enda. Det begynner også å bli litt tungt å klipe igjen rundt hantel, stang eller håndtak. Mye fordi det er svette metallstenger. Vurderer kalkball. Sånn utseendemessig og på feelingen så synes jeg faktisk armer og bryst + lats har fått seg et bra løft. Lårene begynner også å bli lubbne, men ser ikke så ofte på dem. Programmet ser ut til å funke meget bra, men begynner å tvile på hvordan jeg skal klare vektene fremover..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dump dump dump! Se på meg! :D

Ferdig med uke 3, og startet på uke 4. Stor update av første post. Skjønner at dere egentlig ikke gidder å følge med, siden det egentlig ikke skjer så mye. Men kan legge til at jeg selv synes jeg har fått massiv økning av nesten alle muskelgruppene. Særlig bryst og lats! (lats *drool*). Armene har også blitt mer biff, og når jeg drar på meg buksa så strammer det mer rundt låra enn rundt rumpa. Så jeg er meget fornøyd. Anbefaler programmet allerede nå etter bare 3 uker!

Så løp og RYP!^^

Lenke til kommentar

Spennende at du har fått så pass bra resultater etter bare tre uker! :D

Følger du kostholds-planen som står i programmet? Hvilke tilskudd bruker du?

Trener selv en form for RYP, men med mindre og litt andre øvelser. Kan ikke ta særlig mange pressøvelser grunnet senebetennelse i håndleddet. Det går aldri vekk... :(

Lenke til kommentar
Spennende at du har fått så pass bra resultater etter bare tre uker! :D

Følger du kostholds-planen som står i programmet? Hvilke tilskudd bruker du?

Trener selv en form for RYP, men med mindre og litt andre øvelser. Kan ikke ta særlig mange pressøvelser grunnet senebetennelse i håndleddet. Det går aldri vekk... :(

Tar ingen tilskudd at all. Spiser sunt brød til frokost, på skolen og til kvelds. Samt en stor middag på ettermiddagen. Tar vitaminpiller og omega 3. Drikker masse melk og vann. Er kanskje ikke ideelt, men har ikke råd til alle de tilskuddene. Prøver å spise sunt når jeg først spiser, da. Mye rent kjøtt osv.

Lenke til kommentar

UPDATE: Oppdatert førsteposten etter en lang pause.

Kommentar fra i dag: I dag var knebøy helt vilt tungt. Fikk sånn vondt stikkende ting nede i magen på høyre side. Tror jeg skal bruke belte på de siste 4 øvelsene bare for å få det til. På nedtrekk så kom jeg bare så vidt ned med vektene, men klarte faktisk å dra de ned. Bryst gikk overraskende bra selv om dropsettet er pain.

På fredag er det 100kg i knebøy og 28 i bryst. Det kan bli sykt. Men om jeg klarer det er jeg veldig stolt av meg selv. Har bare løftet 100kg en gang for ca et halvt år siden, og da gikk det så vidt. Nå skal jeg ha 10 løft. Så gi meg motivasjon karer! Eller finpirk på teknikk i knebøy som kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Hvor høy er du? Over ca 185 så vil frontbøy fungere bedre.

En lett test på dette er sett deg i bunnposisjon i knebøy og se på knærne dine.

De skal være nermest rett over storetåa.

Hvor ser du under løftet? For å holde ryggen rett kan det være lurt å feste blikket i 2 meters høyde

og holde det der under hele løftet. Og gå ned til låret er paralellt med gulvet.

Vri føttene utover med skulderbred avstand så du blir sittende sånn:

draw-squat.gif

Når du sitter i denne stillingen er hælen ned i gulvet da?

Det skal den , er den ikke det burde du kjøre med sko som har en høyere hæl.

Unngå myke joggesko . Evt legg en vektskive/planke under hælen.

Om du har problemer som gjør at du går for langt ned sett en 30cm kasse bak som du går ned til før opp.

Endret av War
Lenke til kommentar

Er nok bare knappe 175 dessverre. Fokuserer på svai i ryggen og fester blikket oppover ca slik du sier. Bruker joggesko dessverre, får slenge under noen skiver på fredag. Skal også ta på meg belte fremover. Det er såpass tungt at jeg spenner magen for kraftig og ender opp med slikt stikk. Takk for tipsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...