vicio Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ja da var det nok ett problem ved installering av vista (gav opp hele det xp prosjektet da jeg ikke får opp den der "trykk en tast for å kjøre fra cd" saken) Kommer inn på vista installasjonsmenyen og skal velge hvilken disk jeg skal installere vista på, der finner den selvfølgelig ingen disker (ikke spør om jeg finner dem i bios, vet ikke hvor jeg skal lete) Har prøvd og kjøre s-ata tilkoblingene både på enhanced og compatible mode, fant ingen. Går ut fra jeg må ha drivere fra produsenten av hovedkortet som fungerer med vista da. Her kommer problemene. 1. Jeg finner ikke riktige drivere (tror jeg) 2. Jeg kan kun installere via cd rom da en cd brenner er alt jeg har tilgjengelig her (ingen usb pen, ingen diskettstasjon) Dette er en pc netshop har bygd for meg, de skulle også installere vista men det ser ut som at det ble for vanskelig for dem så jeg fikk den oppgaven. om jeg ikke får løst problemet idag må jeg ned på elkjøp og kjøpe en pc i morgen og returnere netshop PC-en (noe jeg selvfølgelig helst ikke vil gjøre). Hovedkortet i PC-en (i følge pakkeseddelen): MSI G965M-FI Socket 775. Om noen vet hvor jeg kan finne sata driverne, hvordan jeg skal legge dem på en cd, eller en annen løsning så jeg får installert et operativsystem så er jeg evig takknemmelig. Takk for alle svar. - Cato Lenke til kommentar
vicio Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Denne skal vel egentlig på vista's underforum, beklager for missforståelsen. kanskje jeg kan være heldig å få fler svar når den ligger begge plasser tho. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå