kjahagen Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Har gjort den fadesen at jeg fikk stilt inn noe feil i BIOS. Nå står maskinen bare å søker på dvd leseren. det kommer ikke frem noe på skjermen. Noen som kan gi med hint på hvordan dette kan fixses, dersom det er mulig?? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Gå inn i BIOS menyen. Der vil du finne en funksjon kalt Load Defaults, eksempel; Load Fail Safe Defaults og/eller Load Optimized Defaults. Velg en av disse, og BIOS instillingene vil bli reset til fabrikkinstillingene. NB: Det kan hende du etter dette må stille klokkeslett og dato, samt endre på first og second boot device slik at maskinen kan boote fra CD-Rom. Lenke til kommentar
kjahagen Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Hvordan kommer jeg meg inn i BIOS? Det virker som maskinen ikke starter i det hele tatt. det skjer absolutt ingen ting på skjermen. Får ikke opp noe valg for BIOS osv: Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 hvis det er en stasjonær maskin så kan du resette bios uten å komme inn i den. to måter, enten å finne en jumper som skal flyttes(se brukermanual til hk) eller en annen metode som er å ta ut strømmen på pc`n og det lille batteriet som står inni maskinen(stort klokkebatteri, omtrent som en femkroning) og la maskinen stå uten dette i ca ti minutter.. Lenke til kommentar
LYStGASS Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Litt rart at du spør hvordan man kommer inn i BIOS når du har vært der.. det pleier å være del-tasten under restart. (evt f12, etc) Men dette er som regel anvist under POST. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Som LYStGASS sier, står dette under Power On Self Test. Her er et bilde som eksempel (Post bildet kan variere litt fra produsent til produsent) Som du ser her, skal man i dette tilfellet trykke Delete tasten for å komme til BIOS menyen. Lenke til kommentar
kjahagen Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Som jeg skrev tidliger, så kommer ikke dette bildet opp i det hele tatt. Jeg forsøker nå det tipset jeg fikk tidliger om fjerning av batteriet på hovedkortet. så for jeg se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå