Qtecman Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Går og sikler på et hjemmekinoanlegg med JBL men er redd for at det er for lytt mellom leilighetene her... Hvor lytt er vanlig mellom leiligheter og hvor mye lyd bør man tåle? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Med mindre naboene har små unger som skal legges tidlig, så er vel normen at man kan tåle en del lyd frem til kl 22-23. Etter det bør det være så stille at man ikke blir forstyrret når man prøver å sove. Det skal være et særdeles bra isolert bygg om man ikke skal høre en solid subwoofer. Bor på Bjølsen i et bygg fra 2004 der det stort sett er murvegger mellom leilighetene. Vet ikke om det er vanlig, men det isolerer bra. Spørsmålet er bare om det stopper bass-slagene, for jeg er redd det kanskje forsterker de i naboleiligheten. Jeg har ikke ennå kjøpt med anlegg, men kommer til å kjøpe det jeg har lyst på og så heller gi beskjed til naboene om at de si ifra hvis det blir for vilt. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 bor på landet jeg<3 hehe det får du se litt utifra hvem naboene dine er og kanskje lage en avtale... Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Et lite triks er sånne små "kjegler" som du fester opp ned under subben som små føtter. Disse sørger for at subben får mindre kontaktflate mot gulvet, og mindre av "womp"et forsvinner inn i bygningskonstruksjonene. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Kjøp deg et hus. Nei, sånn seriøst, støtter disse spikes eller hva de heter som man setter under høytalerne. Følger ofte med en skål som de skal stå i, slik at du ikke ødelegger parketten med de spisse endene. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 men hvor kraftig er det systemet du sikler på?? link?? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Dropp subwoofer, og kjøp en sånn romperister du skrur fast i sofaen istedet. Kjøp spikes til høytalerne som tidligere nevnt her, og sett gjerne høyttalerne med spikes og det hele oppå en steinplate. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 trenger jo ikke droppe bass helt da, er en viktig del, da er det bedre og velge en litt mindre og plassere den litt bedre til... man merker mye forskjell til hvor den står... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Er det JBL sin "live-serie"? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Disse kjeglene som en nevnte kalles spikes. Disse forhindrer resonans. Det er dette som gjør at naboen hører dunk dunk dunk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå