Gå til innhold

Syria bombes av Israel

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Ja, helt enig. Om det nå er slik at folkene ligger stablet som sardiner på det lille landområdet de har fått til disposisjon, så skal vel ikke det forhindre gøyale, og tungt bevæpnede soldater å skyte som det passer dem. Det beste dog ville vært hvis lakenhuene kunne være så elskverdig strukturerte at de samlet seg på en åpen plass, for renslig ekspedering til det hinsidige.

Bare min mening da ... :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, helt enig. Om det nå er slik at folkene ligger stablet som sardiner på det lille landområdet de har fått til disposisjon, så skal vel ikke det forhindre gøyale, og tungt bevæpnede soldater å skyte som det passer dem. Det beste dog ville vært hvis lakenhuene kunne være så elskverdig strukturerte at de samlet seg på en åpen plass, for renslig ekspedering til det hinsidige.

Landområdet var relativt stort, det; før araberlandene rundt gikk til krig mot Israel.

Israel er i en veldig vanskelig situasjon; der de faktisk i utgangspunket ikke ønsker å drepe sivile personer, er det likevel uunngåelig da opprørere gjemmer seg blant dem (der mange av opprørerene er veldig unge, men likevel bevæpnet). Det er jo heller ikke slik at de palestinske motstandsgruppene som vil utslette Israel bryr seg veldig om de dreper militære styrker eller uskyldige sivile.

Lenke til kommentar

Neida, men å ha unger ned i 5-6 års alderen bevæpnet med stein i front, mens folk med AK gjemmer seg bak er feigt. Tror eneste løsningen i midtøsten er å gi alle folkegrupper som vil en egen stat. Hva er det som skal til for at det blir fred der nede (ønsker et objektivt svar)?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, jeg bestrider ikke det faktumet at Israel står i en veldig spesiell situasjon. Jeg er selv en Israelvenn, men har store problemer med å akseptere at midlene de benytter ikke samsvarer med vårt felles verdigrunnlag, og humanisme. Hvis det er slik at vi må senke oss ned på samme nivå som fienden, hvor fienden tilsynelatende befinner seg i den mørkeste middelalderen, så er det bare for jævlig, og jeg får enda større problemer med å akseptere handlemåtene, fordi jeg er ikke overbevist om at de først har benyttet alle muligheter for fredsskapende tiltak.

Har noen forøvrig sett filmen; "Munchen"? Den er fremstilt som å være sann. Hvis den er det, så er ikke våre venner særlig engleaktige, og hensiktene tilsvarende skitne.

Lenke til kommentar
Ja, sånn går det når man gjemmer seg bak barn. Er vell bare nok et eksempel på at Israel står ovenfor en fiende som ikke bryr seg om sivile, hverken arabere eller jøder. Synd at det skal måtte bli sånn

Det kan være lærerikt å se på utviklingen de siste fem årene. Det virker som det ikke hjelper palestinerne noenting at de dreper færre og færre israelske barn. Likevel går israelerne inn i de okkuperte områdene og dreper akkurat like mange palestinske barn.

"118 Israeli children have been killed by Palestinians and 952 Palestinian children have been killed by Israelis since September 29, 2000."

children_by_year-lg.gif

Lenke til kommentar
Har noen forøvrig sett filmen; "Munchen"? Den er fremstilt som å være sann. Hvis den er det, så er ikke våre venner særlig engleaktige, og hensiktene tilsvarende skitne.

Mossad føyer seg vel inn i rekken av etterretningsorganisasjoner med svin på skogen. Skal man ta filmatiseringen av disse svinene (på skogen) for god fisk så ikke den ene organisasjonen bedre enn den andre. Det være seg Mossad, KGB eller CIA.

Lenke til kommentar
Kubin: Handler jo litt om at de israelske barna ikke løper i front med stein, mens bak står terrorister med AK. Hvis du tror at Israel dreper barn med vilje bør du kanskje revurdere den tanken

Men *hvor* er det at israelske barn ikke løper i front med stein? *Hvor* er det barna blir skutt?

Det er jo på Vestbredden og i Gaza, ikke sant. Så hvordan skulle det kunne være noen israelske barn der?

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvordan Israel ssenker seg på samme nivå. Blir vell det dillemaet vi diskuterte inn og ut forrige sommer da kampene i Libanon foregikk. Hvis en fiende som kan drepe mange av dine sivile gjemmer seg bak egne sivile. Er du villig til å ofre hans?

Og er ikke mye av grunnen til at Færre Israelere dør nye sikkerhetstiltak og bedre rutinerte sikkerhetstjenester også?

Lenke til kommentar
Enda en ny pallywood statistikk?

Alle, ikke sosialister-kunnskapsrike folk med vett i hodet, vet at disse talene er like pålitelig som Ahmedinijad sin utalelse om holokaust.

Beklager Vaio, men tallene jeg viste til, som jeg hentet fra denne siden - http://ifamericansknew.org/ - er veldig sammenfallende med tallen som blir presentert i artikkelen i Haaretz.

Så det ligner veldig på at tallene er riktig, mens du er fanatisk.

"Source: These numbers are from Remember These Children, a coalition of groups calling for an end to the killing of children and a fair resolution of the conflict. (View the complete list of the victims, which was last updated on July 18, 2007.)"

Liste over drepte barn i 2007 : http://www.rememberthesechildren.org/remember2007.html

Lenke til kommentar

Tall fra B´Tselem, israelsk mennekerettighetsorganisasjon (fra sept 2000 til sept 2007 ) :

Click on the numbers for a list of individual names and details about the circumstances of their death.

29.9.2000-30.9.2007 ----------------------------Occupied Territories ------------------------Israel

Palestinians killed by Israeli security forces------------4204------------------------------------63

Palestinians killed by Israeli civilians ----------------------41

Israeli civilians killed by Palestinians --------------------233 -----------------------------------471

Israeli security force personnel killed by Palestinians----234 -----------------------------------87

Foreign citizens killed by Palestinians -----------------------17 -----------------------------------36

Foreign citizens killed by Israeli security forces -----------10

Palestinians killed by Palestinians ---------------------------541

http://www.btselem.org/English/Statistics/Casualties.asp

Lenke til kommentar
Så det ligner veldig på at tallene er riktig, mens du er fanatisk.

Jeg synes du er en fortapt mann.

Først går du løs på stakkars herzelied på skrivefeil, og nå anklage du meg for fantatisme?

Før du kaller andre for "ting og tang", så er det lurt at du spør deg selv: "Tenker jeg kritisk?"

Jada tallene er riktige, men er de "virkelige" tall?

http://www.camera.org/index.asp?x_context=...;x_article=1265

History

As late as 2002, B’Tselem did provide separate lists of “Palestinian civilians” killed. In many instances, this label was completely inappropriate. As documented by CAMERA in 2003, B’Tselem’s loose definition of the term “civilian” included countless Palestinians who were killed while they were in the process of attacking Israelis, including opening fire at a bat mitzvah celebration in Hadera, killing six and injuring 35, setting off bombs, infiltrating Israeli communities and killing or injuring residents, and fighting with Israeli troops. B’Tselem has since abandoned that policy – perhaps in face of CAMERA’s criticism – but is the current practice any more credible? CAMERA reviewed B’Tselem’s details for many of those killed in December and November 2006 to find out.

An examination of those two months raised two warning flags:

In many cases, B'Tselem identified individuals as not being involved in hostilities at the time they were killed, even when there was information to the contrary

Among those identified as not being engaged in hostilities at the time of death were terrorists regularly involved in planning and carrying out violent attacks. Any conflation of these individuals with civilians–be it in a B'Tselem press release or by journalists–is false.

.....

Conclusion

B’Tselem can not be relied upon as a trusted source for figures on Palestinian civilian casualties. Nor can the details it provides on the circumstances of death for Palestinian casualties be considered accurate. As NGO-Monitor editor Gerald Steinberg notes, “the ‘halo effect’ protects the NGOs from the same type of accountability that they demand from others.” Journalists should take note and report on B’Tselem’s figures with healthy skepticism instead of allowing B’Tselem to ring in each new year with falsehoods and distortions.

For meg så lukter det pallywood på langvei....

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Mossad føyer seg vel inn i rekken av etterretningsorganisasjoner med svin på skogen. Skal man ta filmatiseringen av disse svinene (på skogen) for god fisk så ikke den ene organisasjonen bedre enn den andre. Det være seg Mossad, KGB eller CIA.

Javel, jeg vet jo at det er sånn, ja, det at hensikten bestandig helliger midlet, men det samsvarer ikke med idealer som vi fronter, og det gjerne før "vi" massakrerer "terrorister". Det er forbasket vanskelig å finne meningen ved å slakte sin egen rase.

Lenke til kommentar

En fredsløsning er nok vanskelig. Sikkert noen andre som fikk med seg dokumentarserien Elusive Peace som gikk på NRK for en liten stund siden. Slik jeg oppfatter det må nok ekstremister som Ariel Sharon ta mye av skylden for den fortsatte konflikten. Clinton hadde på slutten av 90-tallet både Barak og Arafat på gli. Selv om Sharon hadde holdt en lav profil er det ikke sikkert at det hadde ført til en avtale, men begge partene var i hvert fall villige til å inngå kompromisser om (hellige) landområder, vannforsyning, etc.

Lenke til kommentar
Jeg synes du er en fortapt mann.

Først går du løs på stakkars herzelied på skrivefeil, og nå anklage du meg for fantatisme?

Før du kaller andre for "ting og tang", så er det lurt at du spør deg selv: "Tenker jeg kritisk?"

Jada tallene er riktige, men er de "virkelige" tall?

For meg så lukter det pallywood på langvei....

Jeg er fortapt... fordi noen har rettet på en skrivefeil...og du har en eller annen automatikk i hodet ditt som sier at det var meg?

Og du spør meg om jeg tenker kritisk... Jeg sender spørsmålet tilbake til deg. Først sier du at tallene er helt uetterettelige. Så sier du at tallene er riktige, men at B´Tselem lar seg lure til å rapportere for mange som sivile.

Hvis du hadde sett på tallene som jeg ga fra B´Tselem, så ville du kanskje oppdaget at de har gitt opp å skille mellom sivile og militante. De oppgir rett og slett : "Palestinians killed by Israeli security forces"

Og de tallene som du først kalte helt uetterrettelige var tall på barn som er blitt drept. Du innrømmer altså nå at tallet er riktig? Godt. Tallet sier ingenting om hvor mange av barna som kastet stein. Det er umulig å få sikker viten om.

Hvis du leser artikkelen fra Haaretz, får du rapport fra en journalist som har ferdes i de okkuperte områdene, og forteller om sine møter med familiene til noen av disse barna :

http://www.haaretz.com/hasen/spages/907708.html

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
"Palestinians killed by Israeli security forces"

Jada..

Skuespill er også killed av ISF?

Tydeligvis har du hoppet over linken ja la til.. Hvis du forsetter å være naiv ,(At du ikke kommer med noe bedre bevis), så ser jeg heller ikke poeng å diskutere videre.. med deg iallfall..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Jada..

Skuespill er også killed av ISF?

Tydeligvis har du hoppet over linken ja la til.. Hvis du forsetter å være naiv ,(At du ikke kommer med noe bedre bevis), så ser jeg heller ikke poeng å diskutere videre.. med deg iallfall..

Jeg så linken som du la til. Men jeg tror ikke at dette er noe som slår ut i statistikken til B´Tselem. På linken jeg ga finner du navneliste over alle de har med i statistikken sin over drepte, og med beskrivelse av hvordan de ble drept.

B´Tselem *er der det skjer* - on the ground. Og du har kanskje fått med deg at de voktes med argusøyne av massevis av folk som sikler etter å finne feil hos dem, som kan skade troverdigheten deres.

Lenke til kommentar

(fortsatt)

Du burde se litt på hva som fortelles av soldater og veteraner i "Breaking The Silence" :

"Dr. Derek Summerfield writing in the British Medical Journal in October 2004 wrote :

“Two thirds of the 621 children (two thirds under 15 years) killed at checkpoints, in the street, on the way to school, in their homes, died from small arms fire, directed in over half of cases to the head, neck and chest—the sniper's wound. Clearly, soldiers are routinely authorised to shoot to kill children in situations of minimal or no threat. These statistics attract far less publicity than suicide bombings, atrocious though these are too.” (11)

Despite being denied vehemently by the Israeli government and its supporters Dr. Summerfield’s claimed are backed up by the testimonies of many Israeli soldiers and veterans of the IDF including members of the “Breaking the Silence” group who say they were often ordered to “fire on anything that moved”. These soldiers and veterans also say that in practice there are orders to shoot to kill Palestinian civilians in the Israeli military despite these orders violating both Israeli and international law.. (12), (13), (14), (15)"

http://www.duncanmcfarlane.org/Israel-Pale...rorists/#_ftn11

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...