Ockham Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 israel er venner med usa så de kan bombe hvem de vil uten at noen sier noe. Feil. Det her er ikke barneskolen. Slike formuleringer er upresise og derfor usanne. er ikke så lenge siden de angrep og bombet FN og drepte flere finske soldater, det var liksom helt greit det. Feil. Det er ikke helt greit, og det tror jeg ikke noen vil hevde heller. er de som bor i landene rundt som er skumle det er de som må taes, du utgjør en konstant trussel for oss. Oversimplifisert og upresist igjen. Hverken landene eller "de" som bor der gjør en konstant trussel mot "oss". Når du bruker uttrykket "oss" går jeg utifra at du mener Norge? Dette har med Israel å gjøre, ikke Norge. såpass skumle er de at jeg ikke kan ta med brus på flyet. er helt latterlig at folk som sitter i norge og ser cnn og blir hjernevasket kan uttale seg om hvor skumle folk i midtøsten er 9566045[/snapback] Sikkerhet på fly er ikke en lett sak nei, huffameg. Drit i krigen, jeg vil ha brus1 min når jeg går på flyet Hva har sikkerhetspolitikk på fly å gjøre med Israels bombing av Syria egentlig? Oversimplifisert og upresist. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Her kan man se hvem som har eid staten Israel fra 3000 år før kristus til 2006. http://www.youtube.com/watch?v=t-q3NMrPCXc Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 QUOTE(dicktator @ 24/09-2007 : 16:54) Du er klar over at den fjortis- retorikken din fungerer i min favør og forsterker poenget mitt? Det må vell kanskje være det beste jeg har hørt på en stund. Hvem som er indoktirnert og argumenterer utifra en fjortisretorik er det vell kanskje ikke så mye tvil om men når du viser så manglende historiekunnskap og en helt grunnleggende mangel på forståelse for det meste som blir skrevet i tråden bør du være forsiktig med hva du sier videre. Skulle forresten gjerne sett en link til noe som beviser at det fra høyeste hold i Israel beordres om systematisk hennretting av barn som uttrykker sin mening, ved hodeskudd. Og nei, som i så uendelig mange tråder før (rart mange ikke har fått det med seg etter ca. 60 år) , må det rett og slett igjen poengteres at Israel er ikke etablert på grunnlag av bibelen eller at jødene bodde der for tusenvis av år siden men at de utgjorde en stor del av befolkningen der og at jødene og araberne var i stadig konflikt. Men nytter vell ikke å si noe når Israel har USA som venner og palestinerne har tøffe sjerf. Enkle sjeler, enkle gleder. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Vaio, med ditt historiske perspektiv kan vel samene hive oss andre ut av landet? Jeg mener, urfolk og alt det der. De har jo til og med bodd her uavbrutt de siste flere tusen årene. 9565638[/snapback] Hvorfor burde samene hiv nordmennene ut av Norge? Det er som om vest tyskere skal hive ut øst tyskere? Uansett, så forstå jeg ikke meningen med spørsmålet. 9565703[/snapback] Du mener jødene har rett på Israel fordi de bodde der for flere tusen år siden, korrekt? Derfor var det greit at det ble opprettet stat for dem der til tross for lokalbefolkningens meninger? Isåfall, er det ikke OK at samene gjør det samme? Har ikke de rett på Norge, de har jo tross alt bodd her hele tiden? I alle fall Finnmark? 9565827[/snapback] Israelerene tilbyr borgereskap til "araberer" som ble jaget vekk pga krigen, og, for de som har lyst å blir i Israel som borgere. Jeg forstå ikke hvorfor/hvordan du kommer til konklusjonen at jødene jager araberer vekk ifra Israel... Endret 24. september 2007 av Vaio Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Og please. Kan det ikke snart gå av moten å gå med palestinaskjerf? 9562284[/snapback] aldri forstått meningen med det skjerfet og vil heller aldri gå med et, og jeg beundrer faktisk litt dem som går med dem, synd at det er blitt mote, for da mister jo skjerfet litt mening er du ikke enig? Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 jeg syntes det burde heller stilles spørsmål over hvorvidt det var nødvendig at "Israil" skulle få noen atombomber til å "forsvare" seg med, men det skal ikke nabolandene få, fordi de har feil relgion, og vet vi at de skulle i det hele tatt utvikle atombomber? jeg tror dette er bare mer skremselspropaganda fra USA, hvis iranerne utviklet slike våpen hadde amerikanerne tatt dem lenge før de begynte med det, tror nok at USA blir tvunget til å invadere dem før de bytter over til euro i oljen deres, men det er igjen en helt annen diskusjon. og vi blir stadig advart fra eksil iranere om å bombe dem fortere enn faen fordi de kommer til å gjøre det, men er det ikke ganske klassiks av en eksil opposisjon å fortelle landet de lever eksil i at de må bombe dem slik at opposisjonen kan igjen ta makten? og hvorfor undertrykker jødene, når de selv ble gitt landet fordi de hadde blitt undertrykket? men slike spørsmål er jo standard at det alltid var noen som hadde svarene i ettertid av krigen. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Hver gang jeg ser ett palestinaskjerf (rundt nakken på ett menneske som åpenbart ikke er araber) tenker jeg: "Se der går en som har ett voldsomt behov for å markere seg som (det han selv vil si er) radikal. En som vil skrike ut at JEG har ett bevisst forhold til vår utenrikspolitikk." . Også tar jeg meg selv i å vemmes over at noen kan ta så (u)bevisst side i en konflikt. For det er de samme folkene som farter rundt med palestinaskjerf som stemmer på partier som kjøper seg politisk støtte med kebab (spøk). Jeg har fortsatt friskt i minne krystallnatten 2004, da jøder kledd i klær med -eller andre former for synlige davidsstjerne ble bortjaget fra "marsj mot rasisme". Jeg var selv tisltede, nøytralt kledd, og har vel aldri senere sett så mange selvtilfredse skjerfedekkede nakker spankulere opp og ned byens gater uforstående om hvilke signaler de egentlig sendte ut til verdenssamfunnet. Link til artikkel: http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/11/09/414037.html Endret 24. september 2007 av KRZT Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Kjernen av saken handler ikke om Israel angrep Syria, men: hatet mot Israel, antisemitissmen, sosialismen, og snik islamisering. Ja.. Allah akbar til oss Nordmenn... Hvis vi noen gang undre over hvor godt sosialisme er: Ta en titt på vår storebro; den avdøde USSR. Så snu vi hodet mot: Vietnam, Kuba, Venesuela, Laos og Myenmar Unntatt Kina (fordi landet er rent Kapitalisme i kommunsimesdrakt) Endret 24. september 2007 av Vaio Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) altså, vær så snill og bli litt mer bevist i utsagn om politiske meninger, bare fordi jeg ikke syntes at Israil er så kult, så er jeg vel faen meg ikke en komunist er du sosialist er du en komunist, er du en borgerlig, så drikker du cola... soviet fallt for en del år siden, og de venstre er redd for at høyresiden skal la de slemme storkapitalistene ta over Norge og resten av verden, og høyrefolk er redd for at venstre siden skal ta over en dag med geiten i spissen for væpna revulosjon. bare fordi et menneske tror på felles goder skal redde verden gjør ham ikke til en komunist, og hvis en annen tror på at fri handel skal redde oss, så gjør det ikke ham til en undertrykker. det som hjelper er å slå av TVen slik at vi ikke lenger innbiller oss at naboen kommer en dag til å slå ihjel bare fordi han stemmer motsatt av deg selv. Endret 24. september 2007 av hartvedten Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Kjernen av saken handler ikke om Israel angrep Syria, men: hatet mot Israel, antisemitissmen, sosialismen, og snik islamisering for noe piss..... hva hadde skjedd hvis et annet land, eksempelvis et islamistisk hadde bombet israel eller annet vestlig land?? hadde vi ikke sett andre reaksjoner som jævla ilamister bla bla bla Koevoet: ser du nå hva jeg mener med at det israel driver med er helt greit? er visst fremdeles synd i de Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 hva hadde skjedd hvis et annet land, eksempelvis et islamistisk hadde bombet israel eller annet vestlig land?? hadde vi ikke sett andre reaksjoner som jævla ilamister bla bla bla Da kan du kanskje forklare meg hvorfor folk blir så hårsår av dette Israelske angrepet mot "Atom-transporten"? Hvorfor blir palestina nevnt igjen og igjen? Hvorfor blir det aldri noen/noe protest hvergang en terrorist sprenger seg i luften i Tel Aviv? for noe piss..... Det kan du si... Folk er slik Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 forsjellen på en såkallt "komunist" og en "kapitalist" hvis personen er fra norge, da referer jeg til sosialistene og de borgerlige, er at sosialisten mener at hvis 100 irakere dør i et bombeangrep, så får de mindre medie dekkning enn hvis en israieler dør i et selvmordsangrep. hvorfor går ikke oververktige folk i gatene og protesterer mot sukker i butikkene og fett i maten på Mcdonalds, når flere folk dør av fedme enn av rassisme jeg snakker ivertfall ikke om " wow sjekk der borte hvor svart i huden han der mannen er" det blir liksom mer: " WOW! sjekk den burger-baken ! Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) forsjellen på en såkallt "komunist" og en "kapitalist" hvis personen er fra norge, da referer jeg til sosialistene og de borgerlige, er at sosialisten mener at hvis 100 irakere dør i et bombeangrep, så får de mindre medie dekkning enn hvis en israieler dør i et selvmordsangrep. 9568414[/snapback] Mener du oppriktig at norske massemedia er anti-palestinske? Att dagbladet er høyrevridd? At nrk er israelsvenner? Jusken, da har vi forskjellig ørevoks... (minner igjen om "sos.rasisme" marsjen : De ville bære det israelske flagget, selv om vi hadde gjort det klart at verken paroler eller flagg skulle være med i toget, sier Trond Thorbjørnsen - Nei huff... Endret 24. september 2007 av KRZT Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 jeg snakket ikke om din artikkel, bare tok et utgangspunkt i om en jøde hadde blitt drept. og hvis du betviler på at en vestlig får mer oppmerksomhet enn en fra et fattig land, bare se på maddelein saken, fint eksempel Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg setter stor pris på at Israel sprengte det Syriske atomanlegget i fillebiter. Jeg er dessuten imponert over deres profesjonelle spesialstyrker som har tatt seg frem langt inn i Syria, tatt prøver av deres anlegg og markert det med laser så det kunne bombes med presisjonsvåpen. Respekt. Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) og hvor kommer FN inn i bildet da? jeg mener denne ORG. som ga dem lov til å være eneste kongen på haugen der nede på atomvåpen.... Endret 24. september 2007 av hartvedten Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 og hvor kommer FN inn i bildet da? jeg mener denne ORG. som ga dem lov til å være eneste kongen på haugen der nede på atomvåpen.... 9568458[/snapback] er det noe FN da? er det ikke bare usa? Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 jeg snakket ikke om din artikkel, bare tok et utgangspunkt i om en jøde hadde blitt drept. og hvis du betviler på at en vestlig får mer oppmerksomhet enn en fra et fattig land, bare se på maddelein saken, fint eksempel 9568443[/snapback] Og hva i sylteagurken har vesten - Maddelein, og hennes tvilsomme mor, med midtøsten konflikten å gjøre? Var dette den beste bortforklaringen du evnet? Er eller er ikke - majoriteten av norske medier, og de jounralister som utgjør de norske massemedium, å regne som anti-palestinske? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Min oppfatning er ihvertfall at de fleste norske media er langt mer anti-israelske og pro-palestinske enn resten av verden. Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 hvis vi hadde vært så mot den staten hadde vi vel kanskje gjort noe bedre enn å fått dem til å skrive under på avtaler som vi vet vil bli brutt, og ja de fleste journalister er kritiske til staten Israil, men litt av poenget mitt er at jo mer et medium snakker om et emne uten å bruke frykt, slik som propaganda, så blir folk til slutt passive ovenfor det. kanskje en god grunn til at vi ikke lenger går i store tog for å demonstrere for en mer ballansert verdensøkonomi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå